هیئت مدیره شهرستان آریزونا تایید نتایج انتخابات را به تاخیر انداخت

جاد روز چهارشنبه گفته بود که برای باز کردن راه برای بازشماری ایالتی اقدام خواهد کرد.

کراسبی گفت: “اگر درخواست ارائه کنندگان ما با اثبات اینکه ماشین های ما واقعاً از نظر قانونی و قانونی معتبر هستند برآورده شود، در واقع باید نتایج را بپذیریم.” با این حال، اگر ماشین‌ها به طور قانونی گواهینامه دریافت نکرده باشند، عکس آن نیز صادق است. اکنون نمی‌توانیم این انتخابات را تأیید کنیم.»

پوشش AP از انتخابات را در آدرس زیر دنبال کنید: https://apnews.com/hub/2022-midterm-elections. https://apnews.com/hub/explaining-the-elections را بررسی کنید تا در مورد مسائل و عوامل موثر در انتخابات میان دوره ای 2022 بیشتر بدانید.



منبع

___

این اقدام جدیدترین نمایشنامه در هفته‌های اخیر در منطقه سنگین جمهوری‌خواهان است، که از زمانی آغاز شد که اعضای هیئت GOP تام کراسبی و پگی جاد رای دادند که همه برگه‌های رای در انتخابات هفته گذشته با دست شمارش شوند تا مشخص شود که آیا شمارش ماشین‌ها دقیق هستند یا خیر.

این اتفاق علی‌رغم شهادت مدیر انتخابات ایالتی مبنی بر اینکه ماشین‌ها و شرکت آزمایشی واقعاً تأیید شده بودند، رخ داد.

این تأخیر به طور بالقوه گواهینامه ایالتی را که برای 5 دسامبر تعیین شده است و حداقل یک بازشماری در سراسر ایالت را به خطر می اندازد.

مایز در یک مصاحبه کوتاه گفت: “این نزدیک است و هر رای مهم است.” و بدیهی است که ما به هر طریقی در حال بازشماری شمارش هستیم.

هورنای هافمن را به خاطر پذیرش آموزش مترقی مورد انتقاد قرار داد و قول داد که هر گونه اشاره ای به «نظریه نژاد انتقادی» را که در مدارس دولتی تدریس نمی شود، اما موضوعی داغ برای محافظه کاران اجتماعی است، تعطیل کند.

لوریک پس از رأی گیری بیانیه ای صادر کرد و قول داد که هیئت مدیره را مجبور به پذیرش نتایج کند. طبق قانون آریزونا، هیئت‌های منتخب شهرستان نمی‌توانند فهرست رسمی انتخابات را تغییر دهند – تنها نقش آنها این است که اعداد را بپذیرند، زیرا آنها توسط دپارتمان‌های انتخاباتی آنها محاسبه می‌شوند.

کوری لوریک، مدیر انتخابات ایالتی، به هیئت مدیره گفت: “تجهیزات مورد استفاده در شهرستان کوچیز مطابق قوانین و الزامات فدرال و ایالتی به درستی تایید شده است.” “ادعاها مبنی بر اینکه آزمایشگاه های تست SLI به درستی معتبر نبوده اند دروغ است.”

یکی دیگر از رقابت‌های ایالتی نیز در حاشیه برای بازشماری آرا قرار دارد، اما کتی هافمن، سرپرست فعلی آموزش عمومی، روز پنجشنبه به تام هورنای جمهوری‌خواه رضایت داد. هورنای رئیس سابق مدرسه است که دو سال به عنوان دادستان کل خدمت کرده است و قبل از شکست در دوره ابتدایی سال 2014. او روز جمعه بیش از 9000 رای پیش بود.

اما تام رایس، برایان استاینر و دانیل وود موفق شدند دو جمهوری‌خواه را که هیئت نظارت کانتی کوچیز را کنترل می‌کنند، متقاعد کنند که ادعاهایشان به اندازه‌ای معتبر است که صدور گواهینامه را تا مهلت 28 نوامبر به تعویق بیندازند.

جاد به آسوشیتدپرس گفت: «ما مجبور بودیم از هر کاری که می‌خواستیم انجام دهیم عقب‌نشینی کنیم و بگوییم، خوب، باید اجازه دهیم این اتفاق بیفتد. زیرا این آخرین کاری است که می خواهیم انجام دهیم تا در مسیر (مارا) قرار بگیریم.”

آنها ادعا کردند که کمیسیون کمک به انتخابات ایالات متحده اجازه داده است تا گواهینامه‌های شرکت‌های آزمایش کننده از بین برود و گواهی‌نامه تجهیزات جدول‌بندی رای مورد استفاده در سراسر ایالت را باطل کرد.

تمام 15 شهرستان آریزونا با مهلت یکسانی در 28 نوامبر روبرو هستند، اما هیچ نشانه ای وجود ندارد که دیگران به مخالفت مشابهی فکر کنند.

فینیکس (AP) – هیئت نظارت بر یک شهرستان در جنوب شرقی آریزونا که رهبران جمهوری‌خواه آن امیدوار بودند که همه آرای روز انتخابات روز جمعه را بازشماری کنند، پس از شنیدن سه نفر از نظریه‌پردازان توطئه که ادعا می‌کردند دستگاه‌های شمارش تأیید نشده‌اند، تأیید نتایج رأی‌گیری هفته گذشته را به تأخیر انداخت.

لوریک گفت: «اگر آنها موفق به انجام این کار نشوند، وزیر (خارجه) از تمام راه‌حل‌های حقوقی موجود برای الزام به رعایت قانون آریزونا و محافظت از حقوق رأی‌دهندگان شهرستان کوچیس برای شمارش آرای آنها استفاده خواهد کرد.

هیچ مدرکی مبنی بر تقلب گسترده یا دستکاری دستگاه های رأی گیری در سال 2020 یا در طول انتخابات میان دوره ای امسال وجود نداشته است.

این رقابت، بین آبراهام حماده جمهوری‌خواه و کریس مایز، دموکرات برای تصدی دادستان کل، آنقدر نزدیک است که بازشماری آرا قطعی است. از جمعه شب، مایز کمتر از 600 رای جلو بود و تعداد آراهای کمتری نسبت به حاشیه بازشماری اجباری که حدود 12500 رای خواهد بود برای شمارش باقی مانده بود.

قوانین بازشماری آریزونا امسال تغییر کرد. حاشیه قبلی برای بازشماری اجباری 1/10 از 1٪ بود. اکنون 0.5 درصد است.

آن انگلیسی، ناظر دموکرات، ناتوان بود که آنها را نادیده بگیرد.

هنگامی که ایالت نتایج را در 5 دسامبر تأیید کرد، حداقل در یک مسابقه در سراسر ایالت بازشماری خواهد شد.

کرازبی همچنین از شکایتی که او و جاد علیه مدیر انتخابات شهرستان در اوایل این هفته ارائه کرده بودند، دفاع کرد و به دنبال اجبار شمارش دست بود. آنها روز چهارشنبه از پرونده لیزا مارا صرفنظر کردند.

این سه مرد یا ترکیبی از آنها از سال 2021 حداقل چهار پرونده با طرح ادعاهای مشابه در دادگاه عالی آریزونا مطرح کرده اند تا نتایج انتخابات 2020 این ایالت را حذف کنند. دادگاه همه آنها را به دلیل فقدان شواهد اخراج کرده است، یا برای مدت طولانی پس از تایید انتخابات منتظر مانده اند یا با زبانی تند و فزاینده تقاضای تسهیلاتی کرده است که نمی تواند اعطا شود.

کرازبی و جاد سپس به تأخیر صدور گواهینامه رای دادند و کرازبی گفت که معتقد است وود، اشتاینر و رایس باید مدرک ارائه کنند زیرا آنها “متخصص” هستند.