هوش مصنوعی غم و اندوه را به خود می گیرد، با چت بات که به شما امکان می دهد با عزیزان مرده صحبت کنید


آرتمیس دیانا/گتی ایماژ

آرتمیس دیانا/گتی ایماژ

در فضای سلامت چه خبر است؟ در اینجا برخی از جالب‌ترین داستان‌های زیر رادار شرکای یاهو نیوز در این هفته آورده شده است.

“شما مطلقاً به رضایت کسی که مرده نیاز ندارید”

آینده غم و اندوه و فقدان چگونه است؟ یک شرکت هوش مصنوعی به نام You, Only Virtual در حال ایجاد ربات‌های چت با الگوبرداری از عزیزان متوفی است که بنیانگذار آن جاستین هریسون به «صبح بخیر آمریکا» می‌گوید که امیدوار است مردم اصلاً احساس غم و اندوه نداشته باشند.

شما، Only Virtual پیام‌های متنی، ایمیل‌ها و تماس‌های تلفنی مشترک بین یک فرد و فرد متوفی را اسکن می‌کند تا یک ربات چت ایجاد کند که پاسخ‌های نوشتاری یا صوتی اصلی را با تقلید از صدای فرد متوفی و ​​الگوبرداری از رابطه و رابطه‌ای که این دو در زندگی مشترک داشتند، می‌سازد.

GMA گزارش داد، این شرکت، که در سال 2020 تأسیس شد، امیدوار است تا اواخر سال جاری گزینه چت ویدیویی را ارائه کند، “و در نهایت واقعیت افزوده را ارائه دهد که امکان تعامل با یک طرح ریزی سه بعدی را فراهم می کند.”

هریسون که پس از مرگ مادرش از این فناوری برای ایجاد «مادر مجازی» استفاده کرد، نگرانی‌های احتمالی حفظ حریم خصوصی را که با استفاده از مکالمات شخصی برای ساخت یک ربات چت بدون رضایت متوفی ایجاد شده بود، رد کرد.

او گفت: «شما مطلقاً به رضایت کسی که مرده است نیاز ندارید. مادرم می‌توانست از این ایده متنفر باشد، اما این چیزی است که می‌خواستم و زنده هستم.»

WHO می‌گوید موارد ابتلا به بیماری‌های منتقله از طریق پشه به لطف گرمایش جهانی می‌تواند به رکوردی نزدیک به رکورد برسد

panom/Getty Images

panom/Getty Images

به گزارش رویترز، سازمان بهداشت جهانی روز جمعه اعلام کرد که موارد تب دنگی ممکن است امسال به بالاترین حد خود برسد – تا حدی به لطف گرمایش جهانی که باعث می شود پشه ها و ویروس هایی که حمل می کنند سریعتر تکثیر شوند.

سازمان جهانی بهداشت اوایل سال جاری هشدار داد که دنگی سریعترین بیماری استوایی در جهان است که نشان دهنده یک “تهدید همه گیر” است و حدود نیمی از جمعیت جهان اکنون در معرض خطر هستند.

بیشتر موارد بدون علامت هستند، اما علائم دنگی ممکن است شامل تب همراه با حالت تهوع، بثورات پوستی یا درد باشد که معمولاً طی دو تا هفت روز از بین می‌رود. حدود یک نفر از هر 20 نفر مبتلا به دنگی دچار دنگی شدید می شود که می تواند منجر به شوک، خونریزی داخلی و – در کمتر از 1٪ افراد – مرگ شود.

واریته ژنی ممکن است دلیل مثبت شدن آزمایش برخی از ویروس بدون علائم کووید باشد

لادنیفر/گتی ایماژ

لادنیفر/گتی ایماژ

دانشمندانی که در مطالعه‌ای که روز چهارشنبه منتشر شد، ژنی را شناسایی کردند که می‌تواند توضیح دهد که چرا برخی از افراد مبتلا به کووید مثبت هرگز علائمی را بروز نمی‌دهند.

واشنگتن پست گزارش داد که در این مطالعه 29947 اهداکننده مغز استخوان داوطلب ثبت نام کردند – «زیرا داده‌های ژنتیکی با کیفیت بالا از قبل برای این گروه در دسترس بود» و از آن‌ها خواسته شد تا از تلفن‌های هوشمند برای ردیابی عفونت‌های کروناویروس خود و هر علائمی در طول 9 ماه استفاده کنند، از جمله اینکه آیا هر هفته آزمایش کووید را انجام داده‌اند یا خیر. در طول مطالعه، از بین بیمارانی که تست مثبت داشتند و هیچ علامتی گزارش نشده بودند، 20 درصد دارای یک نوع ژن آنتی ژن لکوسیت انسانی (HLA) به نام HLA-B*15:01 بودند. شرکت‌کنندگانی که دو نسخه از واریانت را حمل می‌کردند «بیش از هشت برابر بیشتر از افرادی که دارای سایر انواع HLA بودند، بدون علامت بودند».

محققان امیدوارند که این کشف بتواند به نوآوری های بیشتری در واکسن ها و درمان ها منجر شود.

جیل هولنباخ، ایمونولوژیست در دانشگاه کالیفرنیا در سانفرانسیسکو و یکی از نویسندگان این مطالعه، گفت: «همانطور که همه ما آموخته‌ایم، ثابت شده است که پیشگیری از عفونت کووید دشوارتر از آن چیزی است که فکر می‌کردیم.

مطالعه نشان می دهد که «مه مغزی» طولانی کووید ممکن است مغز را تا یک دهه پیر کند

تیپ خوب / گتی ایماژ

تیپ خوب / گتی ایماژ

PA Media گزارش داد که “مه مغزی” مرتبط با کووید طولانی ممکن است معادل شناختی پیری 10 ساله باشد.

شرکت‌کنندگان در مطالعه‌ای که توسط کینگز کالج لندن انجام شد، بر روی حافظه، توجه، استدلال، سرعت پردازش و کنترل حرکتی آزمایش شدند. محققان دریافتند کسانی که نمرات تست آنها بیشتر تحت تأثیر کووید قرار گرفته است، شرکت کنندگانی بودند که علائم کووید را به مدت 12 هفته یا بیشتر تجربه کرده بودند. و در آن گروه، تأثیر ویروس بر دقت آزمایش “از نظر اندازه با اثر افزایش سن 10 ساله قابل مقایسه بود.” هنگامی که دور دوم آزمایش انجام شد، به طور متوسط ​​تقریباً دو سال پس از عفونت اولیه شرکت کنندگان، هیچ بهبود قابل توجهی در نمرات مشاهده نشد.

دکتر ناتان چیتهام، نویسنده اصلی این مطالعه، گفت: «یافته‌های ما نشان می‌دهد که برای افرادی که پس از ابتلا به کووید-19 با علائم طولانی‌مدت زندگی می‌کردند، تأثیرات ویروس کرونا بر فرآیندهای ذهنی مانند توانایی به یاد آوردن کلمات و اشکال هنوز تقریباً دو سال از زمان ابتلای اولیه آنها قابل تشخیص است.»

با این حال، نتیجه اینکه کووید هیچ تاثیری بر عملکرد آزمایش‌های ما برای افرادی که احساس بهبودی کامل می‌کردند، نداشت، حتی اگر آنها چندین ماه علائم داشتند و می‌توانستند به عنوان تجربه طولانی کووید در نظر گرفته شوند، خبر خوبی بود.



منبع