هوشمند سازی ساختمان خانه هوشمند کنترل 4 Control شرکت پلان

افزایش طول عمر تجهیزات، صرفه جویی در مصرف انرژی و افزایش کیفیت آب استخر و جکوزی همه از دستاوردهای هوشمند سازی تأسیسات استخر به شمارمی شرکت خانه هوشمند آکو روند. پس از آشنایی با قابلیت ها و تجهیزات خانه هوشمند، به بررسی عملکرد خانه هوشمند می پردازیم. همانطور که اشاره شد، سیستم هوشمند قابلیت کنترل سیستم روشنایی و تجهیزات الکتریکی از طریق موبایل را فراهم می کند.

  • علاوه بر این تولیدکنندگان مختلفی در جای جای دنیا به تولید تجهیزات هوشمندسازی ساختمان مشغولند.
  • این سیستم ها دارای بخش های مختلفی هستند که از آن جمله می توان به دوربین هوشمند، سنسور هوشمند و … اشاره کرد.
  • شما می توانید مطابق با سلیقه خود و براساس نیاز دکوراسیون داخلی محیط مورد نظر، کلید لمسی هوشمند مناسب را انتخاب کنید.

هوشمند سازی ساختمان خانه هوشمند کنترل 4 Control شرکت پلان

اگر ساعت 9 شب گرمایش را متوقف کنید هنوز تا ساعت 10 شب میزان دمای آب مناسب است و اگر ساعت 5 صبح پمپ ها مجدداً شروع به کار کنند حداکثر تا ساعت 8 صبح دمای استخر به میزان دلخواه شما خواهد رسید. ملاحظه می کنید که حدود نیمی از شبانه روز بدون اینکه نیاز به کنترل شما باشد بصورت خودکار در مصرف انرژی صرفه جویی می شود. تنظیم ساعت ها همه در اختیار مصرف کننده است و هر فردی حتی برای اولین بار می تواند این کار را به سادگی توسط مانیتور سیستم هوشمند انجام دهد. تمام تنظیمات و حتی راهنمای انجام آنها به زبان فارسی ساده در اختیار شما است. انجام خودکار کلرزنی و یا تصفیه توسط اوزن و همچنین کنترل میزان رطوبت محیط استخر، کنترل زمان روشن شدن سونا و میزان دمای آن نیز به سادگی توسط سیستم هوشمند ام اند اچ انجام می گیرد.

مثلا یک برنامه روشنایی برای پخش فیلم یا زمان ورود مهمان به خانه داشته باشید یا یک کلید یا دکمه ای بر روی موبایل که همه لامپ ها را هنگام خروج از خانه خاموش می کند. دفتر مرکزی خانه هوشمند Control4 در سالت لیک سیتی، ایالت یوتا، کشور امریکا مستقر است و از سال ۲۰۱۳ تا سال ۲۰۱۹ ، هنگامی که با SnapAV ادغام شد، یک شرکت بازرگانی عمومی بود. Control4 با بهبود بخشیدن به بخش های مختلف سیستمِ خود؛ از سال ۲۰۱۶ هر ساله به عنوان برترین برند در تمام زمینه های هوشمند سازی ساختمان از نگاه CE Pro انتخاب شده است. این شرکت علاوه بر پایگاه خود در سالت لیک سیتی، دفاتر دیگری در سایر ایالت های آمریکا و کشورهای دیگر از جمله آلمان، سوئیس، انگلیس، چین و غیره دارد.

هوشمندسازی ساختمان با خانه هوشمند ایده پردازان BMS & Smart Home

در منزل یا محل کار با هوشمند سازی لوازمی از قبیل روشنایی ، سرمایش و گرمایش ، سیستمهای صوتی و تصویری و … همزمان از چندین مزایا بهره مند خواهید شد. در واقع در روش سیم کشی برق خانه هوشمند، تمام مصرف کننده ها از ماژول های (رله های) هوشمند واقع در تابلو برق هوشمند تغذیه و کنترل می شوند و نیازی نیست برای هر مصرف کننده یک کلید نصب شود. در ضمن لازم به یادآوری است که در سیم کشی خانه هوشمند، سیم کشی پریز و روشنایی جدا از یکدیگر انجام می شوند. سیستم اعلان حریق به صورت خودکار تأثیری بر عملکرد سیستم تهویه ندارد و …. در یک ساختمان هوشمند، مجموعه ای از سنسورها وجود دارد که اطلاعات مختلفی نظیر میزان روشنایی ناشی از نور روز، دمای اتاق، حضور افراد در اتاق، آتش سوزی، وقوع سرقت و … را می توانند دریافت کنند.

این شرکت محصولات خود را بر پایه پروتکل Z-Wave و فناوری WiFi روانه بازار می نماید. از محصولات پر استفاده این برند می توان به کلید های برق لمسی هوشمند، ترموستات صفحه لمسی هوشمند و دیمر صفحه لمسی هوشمند نام برد. ⇐ خطوط روشنایی توسط سنسورهای ۱۲ کاره سیستم هوشمند و همچنین سناریوهای از قبل برنامه ریزی شده کنترل می شوند.برای مثال سناریوهای ورود و خروج از خانه، سناریوی خواب و… این سیستم برای مواقعی خوب است که مثلا هنگام خروج از خانه فراموش می‏کنیم سیستم تهویه را خاموش کنیم یا برای کسانی که ویلای خارج از شهر دارند.

علت همه‌گیری خانه‌های هوشمند هم پیشرفت چشمگیری است که در گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها صورت گرفته است. این کامپیوترهای سبک و قابل‌حمل را می‌توان همه جا یافت و اتصال دائمی آن‌ها به اینترنت به این معنی است که می‌توانند دستگاه‌های الکترونیکی بسیاری را کنترل کنند. هوشمند سازی این روزها خود را به مدارس هم رسانده و اکنون شاهد مدرسه هایی هستیم که شاید با تصورمان از کلاس های درس سنتی تفاوت زیادی داشته باشد.

اولین موردی که باید تحت بررسی قرار بگیرد به متراژ و نوع خانه یا ساختمانی که قصد هوشمندسازی آن را دارید می‌باشد. برخی از خانه‌ها برای جایگذاری تجهیزات مربوط به خانه و ساختمان هوشمند نیازمند یکسری تغییرات در قسمت‌های مختلف خود می‌باشند اما خانه‌های ساختمان‌های جدیدتر، بعضاً به صورت بهینه‌سازی شده برای فرایند هوشمند‌سازی خانه ساخته می‌شود. عملگرها یکی از اجزای سیستم های هوشمند هستند که وظیفه آن ها به عنوان مثال باز کردن درب پارکینگ و یا حرکت موتورهای پرده برقی و روشن کردن پمپ تصفیه استخر می باشد. به زبان ساده ، عملگرها یک “حرکت دهنده” هستند و فرمان های صادر شده رو اجرا می کنند. سیگنال کنترل معمولاً انرژی نسبتاً کم است و ممکن است ولتاژ الکتریکی یا جریان، فشار پنوماتیک یا هیدرولیک یا حتی نیروی انسانی باشد.

درباره خانه هوشمند پلان

با کنترل و مانیتورینگ از راه دور، در هر لحظه و هر مکانی که قرار دارید از شرایط خانه خودتان مطلع شوید. بهره‌گیری از امکانات اسمارت هوم به شما این امکان را می‌دهد تا امنیت بیشتری را تجربه کنید. با چندکلیک ساده هرکدام از تجهیزات صوتی و تصویری منزل هوشمند خودرا روشن، خاموش یا دستورات دلخواه راصادر نمایید!