مایکل کوهن می گوید که دعوای کلاهبرداری گسترده NY AG از نظر مالی ترامپ را نابود می کند و به دلیل اتهامات جنایی او را تحت تعقیب قرار می دهد.

جیمز ماه گذشته گفت: «به همه یادآوری می‌کنم که این تحقیقات تنها پس از شهادت مایکل کوهن، وکیل سابق، وکیل سابقش در مقابل کنگره و روشن کردن این رفتار نادرست آغاز شد.

کوهن که در سال 2019 پس از اعتراف به تقلب مالیاتی و تخلفات مالی کمپین به زندان رفت، به Salon گفت که این پرونده کلاهبرداری همچنین می تواند منجر به اتهامات جنایی شود. کوهن در پاسخ به این سوال که آیا او معتقد است که این شکایت در نهایت منجر به “پرپ واک” شدن ترامپ می شود، پاسخ داد: “من”.

کوهن به Salon گفت: «دونالد ترامپ مرتکب فرار مالیاتی، کلاهبرداری بانکی، کلاهبرداری از طریق سیم و ارائه اطلاعات نادرست شده است. او نمی تواند از آن عبور کند و این جنایت است.»

مایکل کوهن، زمانی وکیل و تعمیرکار دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق، گفت که دادخواست تقلب گسترده لتیتیا جیمز، دادستان کل نیویورک، رئیس قدیمی او را «از نظر مالی نابود خواهد کرد» و ممکن است در نهایت منجر به زندانی شدن او شود.

در فوریه 2019، کوهن به کمیته نظارت مجلس نمایندگان گفت: «تجربه من این بود که آقای ترامپ مجموع دارایی‌های خود را در زمانی که اهدافش را برآورده می‌کرد، افزایش داد، مانند تلاش برای قرار گرفتن در فهرست ثروتمندترین افراد در فوربس و کاهش دارایی‌هایش برای کاهش واقعی خود. مالیات بر املاک.”

جیمز در ماه سپتامبر یک شکایت مدنی گسترده علیه ترامپ، تجارت و سه فرزند ارشدش تنظیم کرد. او به دنبال این است که برای همیشه ترامپ را از انجام تجارت در نیویورک و پیگیری حداقل 250 میلیون دلار غرامت منع کند.

از دست دادن یک پرونده مدنی منجر به زندانی شدن ترامپ نمی شود. با این حال، طبق پاورقی در دادخواست، جیمز یافته‌های خود را به دادستان‌های فدرال در منهتن ارجاع می‌دهد که می‌توانند تحقیقات جنایی را در مورد کلاهبرداری بانکی آغاز کنند.

کوهن در مصاحبه ای مفصل با مجله Salon قبل از انتشار دومین کتاب خود “انتقام” گفت: “در حال حاضر، آن پرونده او را از نظر مالی نابود می کند.”

مایکل کوهن در واشنگتن دی سی، در 6 مارس 2019.J. Scott Applewhite/AP Photo

  • مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



منبع

کوهن در صحبت با Salon همچنین گفت که معتقد است این دعوای مدنی می تواند منجر به اتهامات جنایی شود.

  • وی اضافه کرد که این جریمه ها می تواند بیش از 250 میلیون دلار باشد.

    شکایت استدلال مشابهی دارد.

    مایکل کوهن

    ترامپ تاکید کرده است که مرتکب تخلف مالی نشده است و بارها دادستانی کل را به انجام یک “شکار جادوگر” با انگیزه سیاسی متهم کرده است.

    مایکل کوهن گفت که دادخواست تقلب گسترده نیویورک AG لتیشیا جیمز، دونالد ترامپ را “از نظر مالی نابود خواهد کرد”.

  • در یک کنفرانس مطبوعاتی در سپتامبر، جیمز به کوهن کمک کرد تا تحقیقات را آغاز کند.

  • کوهن به کمک به شروع تحقیقات در مورد معاملات تجاری ترامپ در نیویورک کمک کرده است.