زندگی جدید برای توافق ماسک و توییتر، سوال ترامپ را مطرح می کند

چندین رسانه از رضایت ترامپ در زمانی که او یا یکی از دستیارانش هنگام حضور در کاخ سفید روی پیامی «توئیت» می‌کردند، و سپس اخبار کابلی را روشن می‌کردند تا ببینند که پوشش به سرعت به آنچه نوشته بود می‌چرخد، گزارش داده‌اند.

بازگشت رئیس جمهور سابق به کانون توجه در چرخه اخبار پس از تفتیش اف‌بی‌آی خانه او در مار-آلاگو در ماه آگوست، با افزایش نظرسنجی‌ها برای دموکرات‌ها همراه شد، زیرا آنها می‌خواستند انتخابات میاندوره‌ای را بین حزب خود و جناح ترامپ انتخاب کنند. GOP

متحدان ترامپ بر این باورند که بازگشت به توییتر تا حد زیادی سودمند خواهد بود، اگرچه آنها به اظهارات قبلی وی به عنوان نشانه ای اشاره کردند که او فوراً بدون اینکه طبق شرایط خودش باشد، به این پلت فرم باز نخواهد گشت.

کرت باردلا، یکی از کارکنان سابق حزب جمهوریخواه که به استراتژیست دموکرات تبدیل شده است، در توییتی نوشت: «قبلاً گفته‌ام و باز هم می‌گویم. دعوت الون ماسک از ترامپ برای بازگشت به توییتر، غافلگیری در ماه اکتبر است که کوین مک کارتی و میچ مک کانل نمی خواهند ببینند این اتفاق بیفتد.

ترامپ که ظاهراً این نگرانی‌ها را تأیید می‌کند، هفته گذشته در Truth Social پست کرد که میچ مک‌کانل، رهبر اقلیت سنا (رئیس‌جمهور) «آرزوی مرگ» داشت که قانون‌گذاران آن را به عنوان دعوتی به خشونت محکوم کردند.

در حالی که برخی از پست‌های ترامپ در Truth Social هنوز مورد توجه مخاطبان گسترده‌تری قرار می‌گیرد، حتی ماسک در مصاحبه‌ای با فایننشال تایمز که روز جمعه منتشر شد، آن را «در اصل یک اتاق پژواک جناح راست» رد کرد.

من فکر می کنم ممنوعیت دونالد ترامپ درست نبود. ماسک در ماه مه گفت: فکر می کنم این یک اشتباه بود. بخش بزرگی از کشور را از خود بیگانه کرد و در نهایت منجر به بی‌صدایی دونالد ترامپ نشد.»

موناهان گفت، بازگرداندن توییتر می‌تواند به افشای بیشتر افکار ترامپ منجر شود، زیرا روزنامه‌نگارانی که تا حد زیادی پست‌های او را در Truth Social نادیده گرفته‌اند، می‌توانند بار دیگر به سرعت و به راحتی توییت‌های او را برجسته کنند، حتی اگر حاوی دروغ یا لفاظی تحریک‌آمیز باشد.

برای آخرین اخبار، آب و هوا، ورزش، و پخش ویدیو، به The Hill بروید.



منبع

اما کارشناسان و متحدان ترامپ بر این باورند که جذابیت دسترسی توییتر، آشنایی و مشروعیت آن با اعضای رسانه‌ها باعث می‌شود که رد کردن آن بیش از حد باشد.

دموکرات ها تقریباً به طور قطع با هرگونه بازگردانی مخالفت خواهند کرد. قانونگذاران اندکی پس از اولین تلاش ماسک برای خرید این شرکت هشدار دادند که بازگرداندن ترامپ به صورت آنلاین منجر به سیل اظهارات ظالمانه می شود که می تواند خشونت را تحریک کند.

ترامپ از ژانویه 2021 به دلیل توئیت هایش در مورد خشونت در ساختمان کنگره، که پس از ماه ها انتشار اخبار دروغ در مورد انتخابات 2020، از توئیتر منع شده است. یوتیوب و فیس بوک نیز هر دو ترامپ را از سایت های خود حذف کرده اند.

اما این خطر وجود دارد که بازگرداندن توییتر هر دو راه را برای ترامپ کاهش دهد.

در حالی که ترامپ نزدیک به 4 میلیون دنبال کننده در Truth Social دارد، کسری از 90 میلیون نفری است که او در توییتر داشت.

این هفته، جنا الیس، مشاور حقوقی سابق ترامپ، همراه با ویدئویی ویرایش شده که نشان می‌دهد ترامپ در حال بازگشت به توییتر با توییتی بود که روی آن نوشته بود: «رئیس‌جمهور مورد علاقه‌تان بازگشته است!» توییت کرد: «در راه است…» همانطور که ماسک نگاه می کرد.

این ممنوعیت از زمان خروج از قدرت، او را از بلندگوی مورد علاقه خود محروم کرده است، و او را به پست کردن در Truth Social، ارسال آن پست ها و سایر اظهارات به عنوان بیانیه مطبوعاتی و انجام مصاحبه های گاه به گاه، معمولاً با میزبانان محافظه کار دوست، تنزل داده است.

فروش نهایی به ماسک به دور از اطمینان است. توییتر در ماه ژوئیه از ماسک شکایت کرد تا او را مجبور به انجام قرارداد اصلی پس از تلاش برای عقب نشینی با استناد به تعداد حساب های اسپم در این پلت فرم کند. این شرکت هنوز آخرین پیشنهاد را نپذیرفته است و دعوای حقوقی بین دو طرف ادامه دارد.

علاقه مجدد ایلان ماسک به خرید توییتر دوباره این احتمال را ایجاد می کند که مشهورترین کاربر ممنوعه آن ممکن است اجازه بازگشت داده شود.

موناهان افزود: «فکر نمی‌کنم فوراً باشد، اما فکر می‌کنم مقاومت در برابر آن واقعاً سخت خواهد بود زیرا تأثیر آن در توییتر بسیار بارزتر و قوی‌تر از پلتفرم دیگر او است».

رئیس جمهور سابق ترامپ قاطعانه تاکید کرده است که به Truth Social، پلتفرم رسانه اجتماعی نوپایی که او در پیدایش آن کمک کرده است، بدون توجه به اینکه از بازگشت به توییتر استقبال می‌کند یا خیر، پایبند خواهد بود. اما کارشناسان و متحدان ترامپ بر این باورند که جذابیت مخاطبان انبوه توییتر برای مقاومت در برابر آن بسیار بزرگ است و آینده او را در اولویت قرار می دهد زیرا توافق ماسک نشانه های جدیدی از زندگی را نشان می دهد.

موناهان گفت: «بازگشت انعکاسی به توییتر کمی توجه او را بیشتر می کند.

یکی از اعضای حزب جمهوری خواه که با مدار ترامپ ارتباط دارد، استدلال کرد که دسترسی به توییتر می تواند او را به عنوان یک پادشاه در درون حزب جمهوری خواه تثبیت کند، در زمانی که ترامپ در حال بررسی این است که آیا مجدداً در انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 نامزد شود یا خیر.

ترامپ بیشتر سال گذشته را صرف پست‌هایی در سایت Truth Social کرده است، جایی که میلیون‌ها دنبال کننده دارد، و پست‌های او اغلب حاوی تئوری‌های توطئه و اطلاعات نادرست درباره انتخابات 2020 و تحقیقات درباره رفتار او است.

موناهان استدلال کرد که بخشی از دلیل آن این است که تعداد زیادی از روزنامه نگاران به طور منظم از توییتر به عنوان بخشی از شغل خود استفاده می کنند. زمانی که ترامپ توییت می‌کرد، پیام او به سرعت پخش می‌شد، زیرا خبرنگاران بازتوییت می‌کردند و آن را به عنوان خبر روز نقل‌قول می‌کردند.

پس از یک سری مشکلات در مذاکرات بین ماسک و توییتر که منجر به تلاش میلیاردر برای خروج از معامله شد، ماسک روز سه شنبه گفت که قصد دارد به پیشنهاد خود برای خرید این پلتفرم با همان شرایطی که در ماه آوریل بر سر آن توافق شده بود، عمل کند.

من وارد توییتر نمی شوم. پس از اینکه ماسک برای اولین بار پیشنهاد خرید این شرکت را داد، ترامپ به فاکس نیوز گفت. او همچنین از زمان خروج اجباری‌اش از توییتر، آن را «خسته‌کننده» و غیر هیجان‌انگیز رد کرده است.

برایان موناهان، استاد دانشگاه بالدوین والاس که توئیت‌های ترامپ را تجزیه و تحلیل کرده است، می‌گوید: «آنچه ما درباره ترامپ و لفاظی‌های او می‌دانیم و نحوه ارتباط آن با اقداماتش، او می‌خواهد به نظر برسد که مایل است به توییتر بازگردد.» مضامین آنها

با این حال، آخرین تحولات، دوباره در میان متحدان ترامپ، منتقدان و دموکرات‌ها در مورد اینکه این خرید می‌تواند برای آینده رئیس‌جمهور سابق در این پلتفرم معنی داشته باشد، صحبت‌ها را دوباره برانگیخته است، زیرا ماسک می‌تواند به سرعت برای بازگرداندن ترامپ به سمت ریاست جمهوری حرکت کند تا نشان دهد که در مورد اصلاحات جدی است.

و ترامپ در گذشته تمایل داشت با توییت‌های خود سردرد ایجاد کند، مانند زمانی که به نظر می‌رسید با منطق خود برای اخراج جیمز کومی، مدیر سابق اف‌بی‌آی تناقض داشت و زمانی که در توئیت حملات به مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور سابق را در جریان خشونت‌ها منتشر کرد. 6 ژانویه 2021.