همانطور که روسیه دامپزشکان اسیر آمریکایی را تهدید می کند، ایالات متحده قوانین جنگ را مورد استناد قرار می دهد

مری الن او گفت، هر مبارزی که ادعا می‌کند یک رزمنده قانونی است، حق دارد یک جلسه استماع داشته باشد تا بداند آیا رفتار آنها به هر نحوی قانون جنگ را نقض می‌کند، مانند نپوشیدن یونیفورم یا نوعی نشان در هنگام شرکت در عملیات نظامی. کانل، استاد حقوق بین الملل در دانشگاه نوتردام. او گفت: «مقامات ایالات متحده حق دارند که اصرار کنند روسیه از قوانین بین المللی پیروی کند، که می گوید با هیچ فردی که در قدرت دشمن خارجی در جریان درگیری مسلحانه قرار دارد ممکن است بدرفتاری شود». “این از روند قانونی در هر نوع محاکمه یا دادرسی محافظت می کند.”

سربازان هنگام شرکت در مراسم تشییع جنازه فعال و سرباز رومن راتوشنی در کیف، اوکراین، در 18 ژوئن 2022، شراره در دست دارند. اعتبار – ناتاچا پیسارنکو—AP

مقامات اروپایی روسیه را به تلاش برای منحرف کردن تمرکز از جنایات جنگی واقعی که نیروهایش در اوکراین می‌گویند، متهم کرده‌اند. آنها بر این باورند که مسکو ممکن است در تلاش باشد زمینه را برای تبادل زندانی برای سربازان روسی که در جریان تهاجم تقریباً چهار ماهه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به اوکراین، به تجاوز جنسی، قتل یا سایر جنایات خشونت آمیز بازداشت و محکوم شده اند، فراهم کند. در ماه مه، یک دادگاه اوکراینی یک سرباز اسیر روسی را به دلیل تیراندازی و کشتن یک غیرنظامی 62 ساله غیرمسلح به حبس ابد محکوم کرد.

بیشتر بخوانید: مصاحبه تایم با ولودیمیر زلنسکی

مریک گارلند، دادستان کل ایالات متحده، در سفری اعلام نشده به کیف روز سه شنبه، با دادستان ارشد اوکراین ملاقات کرد و تیم پاسخگویی جنایات جنگی را معرفی کرد. او گفت: «هیچ مخفیگاهی برای جنایتکاران جنگی وجود ندارد. وزارت دادگستری با همکاری با شرکای داخلی و بین‌المللی خود، در تلاش‌های ما برای پاسخ‌گو کردن هر فردی که در ارتکاب جنایات جنگی، شکنجه و سایر تخلفات شدید در جریان درگیری‌های غیرقابل تحریک در اوکراین شریک است، بی‌وقفه عمل خواهد کرد.»

وزارت امور خارجه روز سه شنبه گفت که مقامات آمریکایی در حال مذاکره با مقامات روسی در مورد این دو مرد به نام های الکساندر دروکه 39 ساله و اندی هوینه 29 ساله هستند که داوطلبانه برای جنگ با نیروهای دولت اوکراین شرکت کرده بودند. این وزارتخانه گفت که ایالات متحده همچنین با خانواده های این دو مرد که هر دو اهل آلاباما هستند و با کمیته بین المللی صلیب سرخ در تماس است.

این اظهارات که اولین اظهارات مسکو در مورد آمریکایی های بازداشت شده بود، چند روز پس از انتشار ویدئویی توسط رسانه های روسی منتشر شد که نشان می داد این افراد بسته، چشم بسته و ترس از اعدام را ابراز می کردند. پسکوف در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است با مجازات اعدام روبرو شوند یا خیر، پاسخ داد که «نمی‌تواند چیزی را تضمین کند» و این «به تحقیقات بستگی دارد».

APTOPIX روسیه جنگ اوکراین

یک روز پس از اینکه کرملین اعلام کرد دو کهنه سرباز آمریکایی که توسط نیروهای طرفدار روسیه در اوکراین دستگیر شده‌اند مرتکب جنایات جنگی شده‌اند و ممکن است با مجازات اعدام روبرو شوند، دولت بایدن خشم خود را ابراز کرد و از روسیه خواست به قوانین بین‌المللی پایبند باشد.

اظهارات پسکوف در واشنگتن محکوم شد. جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی روز سه شنبه به خبرنگاران در کاخ سفید گفت: «این وحشتناک است که یک مقام دولتی در روسیه حتی برای دو شهروند آمریکایی که در اوکراین بودند، مجازات اعدام را پیشنهاد کند». او گفت که دولت هنوز در حال جمع آوری اطلاعات است.

راشل دنبر، معاون بخش اروپا و آسیای مرکزی دیده بان حقوق بشر، گفت که اگر در مورد وضعیت آنها به عنوان اسرا شکی وجود داشته باشد، طبق شرایط کنوانسیون ژنو، آنها حق دارند که توسط یک دادگاه صالح تعیین شود. او گفت: «آنها باید اسیر جنگی و با تمام حقوق یک اسیر جنگی فرض شوند مگر اینکه خلاف آن ثابت شود». «و فرآیند اثبات خلاف آن باید از طریق یک دادرسی عادلانه و صالح باشد. انکار یک شخص، نقض فاحش کنوانسیون ژنو است.»

بیشتر بخوانید: “امید به شما قدرت عمل می دهد.” پرتره هایی از روس ها که همه چیز را برای حمایت از اوکراین به خطر می اندازند

ارتش اوکراین یک حمله چند هفتهه روسیه را در پایتخت کیف و اطراف آن شکست داد و نیروهای مجهزتر روسیه را غافلگیر کرد، اما اکنون با تشدید درگیری در شرق کشور مواجه است. به گفته دفتر حقوق بشر سازمان ملل، حداقل 4597 غیرنظامی، از جمله بیش از 300 کودک، از 24 فوریه در اوکراین کشته شده اند، هرچند این آژانس اذعان می کند که تعداد واقعی کشته ها احتمالا بسیار بیشتر است.



Source link Drueke و Huynh هنگام جنگ در شرق اوکراین توسط نیروهای طرفدار روسیه بازداشت شدند و پرونده آنها نگرانی هایی را در مورد وضعیت هزاران داوطلب خارجی در حال حاضر در این کشور جنگ زده ایجاد می کند. ناظران حقوق بشر و محققین حقوقی می گویند که جنگجویان خارجی که تحت فرماندهی ارتش اوکراین خدمت می کنند، حق برخورداری از وضعیت اسیر جنگی (POW) را دارند و طبق قوانین طولانی مدت مقرر در کنوانسیون ژنو نباید تحت پیگرد قانونی قرار گیرند.

این افراد بیش از یک سال را در اوکراین گذرانده بودند، بنا بر گزارش ها به عنوان بخشی از تفنگداران دریایی اوکراین، و یک ماه فرصت دارند تا به حکم خود اعتراض کنند. کارشناسان حقوق بین الملل می گویند، اما حتی سایر خارجی ها، مانند دروکه و هوین، که بخشی از لژیون بین المللی اوکراین بودند نیز باید از وضعیت اسرا برخوردار باشند. لورا دیکینسون، استاد دانشکده حقوق دانشگاه جورج واشنگتن، گفت: «اگر آنها در ارتش اوکراین ادغام شوند، آنگاه مستحق وضعیت اسرا خواهند بود. «حتی اگر نبودند، اگر آشکارا اسلحه حمل می کردند، در بسیاری از موارد مستحق وضعیت اسرا خواهند بود.»

ظاهراً چنین دادگاهی تشکیل نشده است. دیمیتری پسکوف، سخنگوی ارشد کرملین، روز دوشنبه در مصاحبه با NBC News اذعان کرد که تحقیقات در مورد دروکه و هوین هنوز در جریان است. با این حال، این مانع پسکوف نشد که هر دو نفر را «سربازان ثروتمند» خطاب کند. او گفت که دروکه و هوین در گلوله باران و شلیک به نیروهای روسی دست داشتند و بنابراین باید “مسئول جنایاتی که مرتکب شده اند شناخته شوند.”

اما مقامات روسی به جای آن همه خارجی‌هایی را که در کنار اوکراینی‌ها می‌جنگند، «مزدور» نامیده‌اند، یک اصطلاح قانونی که به این معنی است که بسیاری از حمایت‌های بین‌المللی اعمال نمی‌شوند. در اوایل ماه جاری، دو مرد بریتانیایی و یک تبعه مراکشی که در حال جنگ در اوکراین بودند، در یک روند قانونی که به طور گسترده به عنوان یک «محاکمه نمایشی» در جمهوری جدایی طلب طرفدار روسیه محکوم شد، به اتهام «جنایت جنگی» به اعدام محکوم شدند. دونتسک