هالند به دلیل انتخاب “سخت” در پروژه Willow انتقاد کرد

گلدتوث و دیگرانی که در مبارزه ویلو دخیل بودند می گویند که این پروژه تا حد زیادی توسط بودرو، معاون هالند، که در آلاسکا بزرگ شده و با دو سناتور جمهوری خواه این ایالت ارتباط نزدیکی دارد، پیش رفت. بودرو به ویژه به سناتور لیزا مورکوفسکی، رئیس سابق انرژی سنا که در زمینه‌های مختلف با بایدن همکاری کرده است، نزدیک است. مورکوفسکی نقش کلیدی در تایید هالند ایفا کرد و او و سناتور دموکرات جو مانچین از ویرجینیای غربی پس از مخالفت با الیزابت کلین، انتخاب اول هالند، برای به خدمت گرفتن بودرو به عنوان معاون همکاری کردند.

رهبران سازمان‌های بزرگ زیست‌محیطی و گروه‌های بومی که در مقر داخلی در نیم مایلی (۰.۸ کیلومتری) کاخ سفید تجمع کردند، از هالند، اولین عضو کابینه بومیان آمریکا، درخواست کردند تا از اختیارات خود برای جلوگیری از پروژه نفت بید استفاده کند. گروه‌های زیست‌محیطی این پروژه را «بمب کربنی» می‌نامند که به تعهدات بایدن – و هالند – برای مبارزه با تغییرات آب‌وهوایی خیانت کند و کمپین #StopWillow را در رسانه‌های اجتماعی راه‌اندازی کرده‌اند که صدها میلیون بار دیده شده است.

Rosemary Ahtuangaruak، شهردار شهر Nuiqsut، که جامعه حدود 525 نفری آن به توسعه پیشنهادی نزدیکتر است، با این پروژه مخالف است و نگران تأثیرات آن بر سبک زندگی کاریبو و ساکنانش است.

واشنگتن (AP) – در اوایل ماه مارس، رئیس جمهور جو بایدن با اعضای هیئت دو حزبی کنگره آلاسکا ملاقات کرد و آنها از او درخواست کردند که پروژه حفاری نفت مورد بحث را در ایالت خود تأیید کند. تقریباً در همان زمان، دب هالند، وزیر کشور، جلسه بسیار متفاوتی را با موضوع مشابه برگزار کرد.

گلدتوث گفت، اجازه دادن به هالند برای تبدیل شدن به چهره عمومی دولت در ویلو، با این امکان که بایدن برای انتخاب مجدد بایدن از نظارت عمومی در مورد موضوعی که برخی از سرسخت ترین حامیانش در مورد آن با او مخالف هستند، اجتناب کند، “تقویت” می کند.

به گفته شرکت کنندگان، هالند، که هنگام خدمت ویلو در کنگره با وی مخالفت می کرد، وقتی توضیح داد که وزارت کشور باید انتخاب های دشواری انجام دهد، خفه شد. بسیاری از گروه‌های بومی در آلاسکا از ویلو به‌عنوان یک کارآفرین و راه نجات اقتصادی حمایت می‌کنند.

ملانی استنسبری، نماینده دموکرات، که کرسی سابق هالند در کنگره را در اختیار دارد، گفت که او به میلیون ها نفر از جمله رهبران بومی، دانشمندان و قانونگذاران در مخالفت با پروژه بید پیوست. پروژه و پیامدهای آن برای تغییرات آب و هوایی جهانی

که در یک ویدیوی ناخوشایند هالند که دوشنبه شب، 10 ساعت پس از علنی شدن این تصمیم منتشر شد، گفت که او و بایدن، هر دو دموکرات، معتقدند بحران آب و هوا “فوری ترین مسئله در طول زندگی ما است.”

پروژه Willow گروه های بومی آلاسکا را تقسیم کرده است. حامیان این پروژه را متعادل خوانده اند و می گویند که جوامع از مالیات های ایجاد شده توسط Willow برای سرمایه گذاری در زیرساخت ها و ارائه خدمات عمومی سود خواهند برد.

کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید روز پنجشنبه در پاسخ به سوالی درباره ویلو به خبرنگاران گفت که شرکت نفت “حق قانونی برای این اجاره ها دارد” و افزود: “گزینه های وزارتخانه زمانی محدود می شوند که قراردادهای قانونی وجود داشته باشد.”

گلدتوث، یکی از اعضای قبیله مدواکانتون داکوتا، می گوید: «آنها از افراد رنگین پوست برای پوشش این تصمیمات استفاده می کنند.

هالند، یکی از اعضای لاگونا پوئبلو، در سال 2021 از چاکو بازدید کرد و به رهبران قبایل گفت که دفتر مدیریت زمین وزارت کشور برای خروج صدها مایل مربع (صدها کیلومتر مربع) از توسعه کار خواهد کرد. او همچنین متعهد شد که نگاهی وسیع‌تر به نحوه مدیریت بهتر زمین‌های فدرال در سراسر منطقه و در نظر گرفتن اثرات زیست‌محیطی و حفظ فرهنگی داشته باشد.

او گفت: «این یک سیاست واضح DC است. «من قبلاً اجرای این نمایشنامه را دیده‌ام، از جمله زمانی که سیسیلیا مارتینز، مشاور سابق عدالت زیست محیطی بایدن برای رسیدگی به نگرانی‌های قبیله‌ای در مورد دو پروژه انرژی دیگر، خطوط لوله نفت داکوتا اکسس و خط 3 در غرب میانه بالا مطرح شد.

ماریو آتنسیو، از Diné CARE، یک گروه محیط زیست ناواهو، گفت که او درک می کند که وزارت کشور با فشار قانونگذاران جمهوری خواه برای افزایش حفاری و همچنین احکام متضاد دادگاه در مورد توقفی که بایدن در مورد اجاره نفت در زمین های عمومی صادر کرده است، مواجه است.

علیرغم دخالت کاخ سفید، هالند به دلیل تصمیم برای تایید ویلو مورد انتقاد قرار گرفته است. مارتین هاینریش، سناتور ارشد دموکرات ایالت نیومکزیکو، او را به دلیل انتقاد از یکی از هموطنان دموکرات نیومکزیکو مورد انتقاد قرار داد. هالند قبل از اینکه وزیر کشور شود نماینده ایالت در کنگره بود.

او گفت: «در نتیجه، ما فضای تصمیم گیری محدودی داریم،» و افزود که مقامات بر چگونگی کاهش ردپای پروژه «و به حداقل رساندن تأثیرات آن بر مردم و حیات وحش تمرکز کرده اند.» تصویب نهایی نشان دهنده پروژه بسیار کوچکتر از ConocoPhillips است. او گفت که در ابتدا پیشنهاد شد و شامل تعهد شرکت نفت مستقر در هیوستون برای واگذاری نزدیک به 70,000 هکتار (28,000 هکتار) از زمین های اجاره ای است که دیگر توسعه نخواهد یافت.

او ویلو را «مسئله دشوار و پیچیده‌ای که از دولت‌های قبلی به ارث رسیده است» خواند و خاطرنشان کرد که کونوکو فیلیپس مدت‌ها اجاره‌ای برای حفاری نفت در این سایت، در ذخیره‌گاه ملی نفت آلاسکا دارد.

هالند که طی دو سال به‌عنوان رئیس آژانس آمریکایی ناظر بر پروژه به‌طور علنی درباره ویلو اظهار نظر نکرده بود، در این اعلامیه دخالتی نداشت و دستور تأیید را امضا نکرد و آن را به معاونش، تامی بودرو، واگذار کرد.

این نشست پشت درهای بسته، که توسط دو شرکت کننده که به دلیل ماهیت محرمانه اش اصرار داشتند نامش فاش نشود، توصیف شد، زمانی که شرکت کنندگان از هالند خواستند با پروژه ای مخالفت کند که بسیاری معتقد بودند بایدن احتمالاً آن را تأیید کند، حتی در حالی که با دستور کار او برای بریدن سیاره در تضاد است، احساساتی شد. افزایش انتشار گازهای گلخانه ای به نصف تا سال 2030

این ویدیو تا اوایل روز جمعه بیش از 100000 بازدید داشت.

قبایل بومی آمریکا در جنوب غربی ایالات متحده، ویلو را از نزدیک زیر نظر دارند، نگران هرگونه پیامدهایی که می تواند برای توسعه در مناطق مهم فرهنگی داشته باشد، از جمله پارک ملی تاریخی فرهنگ چاکو در شمال غربی نیومکزیکو.

سوزان مونتویا برایان، نویسنده آسوشیتدپرس در آلبوکرکی، NM، به این داستان کمک کرد.





منبع

آتنسیو، که ناواهو است، گفت: “ما بسیار آگاه هستیم که گاهی اوقات این یک بازی اینچ است، و در برخی جاها کمی اختیار وجود دارد، و ما فقط سعی می کنیم به همان اندازه که صنعت نفت و گاز دیده می شود، دید داشته باشیم.”

مورکوفسکی این هفته به خبرنگاران گفت که او و دیگر مقامات آلاسکا مدت‌هاست متوجه شده‌اند که تصمیم در مورد ویلو احتمالاً توسط کاخ سفید گرفته می‌شود، علی‌رغم اظهارات مکرر ژان پیر مبنی بر اینکه این تصمیم به عهده وزارت کشور است.

هاینریش در بیانیه‌ای گفت: «منطقه قطبی غربی یکی از آخرین مناظر وحشی بزرگ در این سیاره است و به عنوان زمین عمومی متعلق به هر آمریکایی است.» توسعه صنعتی در این چشم‌انداز بکر به خوبی پیر نخواهد شد.

___

کمتر از دو هفته بعد، دولت بایدن اعلام کرد که ویلو، یک طرح حفاری 8 میلیارد دلاری توسط کونوکو فیلیپس در شیب شمالی غنی از نفت آلاسکا را تایید می کند.

یک دادگاه استیناف فدرال حکم داده است که وزارت کشور در بررسی اثرات تجمعی انتشار گازهای گلخانه ای که ناشی از تصویب نزدیک به 200 مجوز حفاری در منطقه اطراف سایت چاکو است، کوتاهی کرده است.

دالاس گلدتوث، استراتژیست ارشد شبکه بومی محیط زیست، این موضوع را “مشکل‌آمیز” خواند که ویدیوی هالند صدای اصلی دولت بایدن در مورد ویلو بود. خود بایدن علناً در مورد این پروژه صحبت نکرده است.

این سناتور که شخصاً برای نزدیک به دو سال با بایدن در مورد ویلو لابی کرده بود، گفت که او به او یادآوری کرد: “همکاری به هر دو سمت پیش می رود.”

هالند از مصاحبه برای این داستان خودداری کرد. اما در بیانیه‌ای، این وزارتخانه اعلام کرد که هالند از همان ابتدا در تصمیم ویلو «فعالانه مشارکت» داشته است و با بومیان آلاسکا در هر دو طرف موضوع، حفاظت و سایر گروه‌ها و اعضای کنگره دیدار کرده است. این وزارتخانه گفت: “این شامل حضور با اعضای فدراسیون بومیان آلاسکا است که یک هفته قبل از اعلام در شهر بودند.”