ران دیسانتیس که زمانی محبوب شاهین های دفاعی بود، عقب نشینی می کند

در حالی که دیسانتیس عموماً از سیاست‌های دفاعی و صورت‌حساب‌های هزینه‌ها حمایت می‌کرد، او در برخی مواقع در مورد مداخله نظامی ایالات متحده در خارج از کشور، تأمین بودجه برای حفظ سلاح هسته‌ای دوران جنگ سرد و کمک به ملت‌سازی، با همکاران جمهوری‌خواه شکست خورد. او خود را در اقلیت جمهوری خواهانی دید که تلاش کردند و نتوانستند از اصلاحیه غیرالزام آور جلوگیری کنند که از برکناری بشار اسد از قدرت در سوریه در سال 2013 حمایت می کرد. او همچنین به سلب بودجه برای بمب هسته ای B-61 و کاهش هزینه ها رای داد. زیرساخت ها در افغانستان

همچنین در سال 2017، طی جلسه استماع کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان با مقامات وزارت امور خارجه، دیسانتیس از کیم جونگ اون رهبر کره شمالی به عنوان یک “بچه جوان، چاق و نابالغ” یاد کرد. ترامپ از دیکتاتور خوشش آمد و با کیم اجلاس سران برگزار کرد و از ارتباطات “زیبا” بین آنها شگفت زده شد.

جان بولتون، سفیر سابق ایالات متحده در سازمان ملل که به خاطر آرنج‌های تیز و رویکرد عذاب‌خواهانه به سیاست خارجی شهرت دارد، در یک گردهمایی مالی در واشنگتن برای این تازه‌وارد سیاسی سخنرانی کرد که در ادامه این کرسی را به دست آورد. بولتون که تحت تأثیر سوابق دیسانتیس و درک او از “خطراتی که در خارج از کشور با آن روبرو هستیم”، از پیشنهادات خود برای انتخاب مجدد تا سقف 20000 دلار حمایت کرد.

بولتون گفت: «مشکل تلاش برای همسویی با ترامپ در هر موضعی این است که مواضع او بسیار ناپدید است. او گفت: «با تلاش برای بازتاب آنچه ترامپ می‌گوید، ممکن است تا یک هفته دیگر او را دنبال کنید. ترامپ در حال آزمایش خطوط حمله مختلف است. به نظر می رسد فلیپ فلاپر جایی برای شروع باشد.»

اکنون دیسانتیس، فرماندار فلوریدا و یکی از رقبای احتمالی ریاست جمهوری، شروع به دور شدن از لفاظی های جنگ طلبی کرده است که یک دهه پیش بر بولتون پیروز شد و تا سه دوره او در کنگره ادامه داشت.

استراتژیست که خواست نامش فاش نشود تا صریح صحبت کند، گفت: «دیسانتیس تشخیص می‌دهد که نمی‌تواند با افراد معتدل به پیروزی برسد. این یک استراتژی مخاطره آمیز است. او با این کار مردم را از دست خواهد داد. سوال این است که آیا این درها را به روی افرادی که برای شکست دادن ترامپ به آنها نیاز دارد باز می کند؟

دیسانتیس به عنوان یک قانونگذار سال اول، با رای مخالف به اوباما برای پایان دادن به جنگ در افغانستان، از اکثر اعضای حزب خود جدا شد. جنگ طلبی او بار دیگر در سال 2016 به نمایش گذاشته شد، زمانی که او به قطعنامه ای رای داد که از اوباما خواسته شده بود «سیستم های تسلیحات دفاعی مرگبار را در اختیار اوکراین قرار دهد تا توانایی مردم اوکراین برای دفاع از قلمرو مستقل خود را در برابر تجاوزات غیرقابل تحریک و ادامه دار این کشور افزایش دهد. فدراسیون روسیه.”

یک استراتژیست جمهوری خواه که به هیچ کمپین انتخاباتی یا نامزد احتمالی وابسته نیست، گفت که دیسانتیس به عنوان پرطرفدارترین گزینه جایگزین ترامپ در انتخابات مقدماتی حزب جمهوری خواه که می تواند چندین نامزد سرسخت مخالف ترامپ را تقسیم کنند، باید آرای محافظه کار را از رئیس جمهور سابق حذف کند. تمایل به جناح راست پوپولیست در مورد اوکراین می تواند کمک کننده باشد.

هنگامی که ران دیسانتیس برای اولین بار در سال 2012 برای یک کرسی مجلس ایالات متحده در فلوریدا نامزد شد، افسر بازنشسته نیروی دریایی حمایت یکی از برجسته ترین شاهین های دفاعی حزب جمهوری خواه را به دست آورد.

ترامپ در حین کارزار انتخاباتی این هفته در آیووا که قرار است اولین گردهمایی ریاست جمهوری جمهوری خواهان برگزار شود، به خبرنگاران گفت: «این یک تلنگر است. او کاملاً متفاوت بود. هر چه من بخواهم، او می خواهد.»

در سال 2017، زمانی که ترامپ بر سر کار بود و دیسانتیس رئیس کمیته فرعی در پانل امور خارجی مجلس نمایندگان بود، او سوالات سختی در مورد ماموریت ایالات متحده در افغانستان می پرسید.

این هفته در پاسخ به کارلسون، دیسانتیس چندین “منافع ملی حیاتی” از جمله امنیت مرزی و ظهور چین را مورد استناد قرار داد، اما گفت که “درگیر شدن بیشتر در یک مناقشه ارضی بین اوکراین و روسیه یکی از آنها نیست.”

دیسانتیس چهره یک شاهین دفاعی سنتی جمهوریخواه را به عنوان عضوی از کنگره از سال 2013 کاهش داد تا اینکه در سال 2018، در دوران نامزدی خود برای فرمانداری، از کرسی خود استعفا داد. او موضع سختگیرانه‌ای در حمایت از اسرائیل اتخاذ کرد و از اقداماتی برای به رسمیت شناختن اورشلیم به عنوان پایتخت اسرائیل، محدود کردن حمایت آمریکا از فلسطینی‌ها و اجازه به دولت‌ها برای اعمال تحریم‌های خود علیه ایران حمایت کرد. در مورد دوم، دیسانتیس منتقد سرسخت ورود باراک اوباما، رئیس جمهور وقت آمریکا به یک توافق هسته ای چندجانبه بود که ترامپ بعداً آن را رها کرد.

موارد دیگری نیز وجود داشت که دسانتیس جنگ‌طلب به انگیزه‌های انزواطلبانه ترامپ عقب نشینی کرد یا با آنها درگیر شد. او در سال 2017 از ترامپ خواست پس از حمایت از قطعنامه موفق مجلس نمایندگان در محکومیت «بحران سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و بشردوستانه» تحت نظارت دیکتاتور ونزوئلا، «فشار اضافی» بر رژیم نیکلاس مادورو اعمال کند. ترامپ در سال‌های بعد تمایل خود را برای دیدار با مادورو ابراز خواهد کرد.

این مقاله در ابتدا در NBCNews.com منتشر شده است



منبع

عمیق ترین شواهد در این هفته به دست آمد، زمانی که دیسانتیس در پاسخ به سؤالات تاکر کارلسون مجری برنامه فاکس نیوز گفت که حفاظت از اوکراین یک منافع ملی «حیاتی» برای ایالات متحده نیست، این موضع دسانتیس را که هنوز نامزدی خود را اعلام نکرده است، هماهنگ می کند. با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق، در زمانی که به نظر می‌رسد این دو در مسیری برای نامزدی جمهوری‌خواهان در سال 2024 هستند.

در مصاحبه‌های پنجشنبه، بولتون – که تلاش می‌کند رئیس‌جمهور خود را برای توقف یک دوره دیگر ترامپ ارزیابی کند – گفت که از موضع دیسانتیس ناامید شده است و گفت که فرماندار در حال باز کردن خود است تا از سوی رئیس‌جمهور سابق او را “فلیپ فلاپ” خطاب کند.

نیکی هیلی، یکی دیگر از نامزدهای جمهوریخواه اعلام شده – مانند بولتون، سفیر سابق ایالات متحده در سازمان ملل – این هفته از ترامپ و دیسانتیس جدا شد، در حالی که فرماندار فلوریدا را به دلیل “کپی برداری” از موضع رئیس جمهور سابق در اوکراین و ایفای نقش به عنوان “پژواک” مورد تمسخر قرار داد. یک “انتخاب” برای رای دهندگان.

بر خلاف دیگر رژیم های ضد آمریکایی، [Russia] هیلی در پاسخ به سوال کارلسون در مورد اینکه اوکراین یک منافع حیاتی ایالات متحده است، گفت: “این اقدام به طور وحشیانه با زور به یک کشور همسایه طرفدار آمریکا گسترش می یابد.” آمریکا با پیروزی اوکراین بسیار بهتر از پیروزی روسیه است، از جمله اجتناب از یک جنگ گسترده تر».

دور شدن دیسانتیس از آن مواضع در بحبوحه مبارزات انتخاباتی مورد انتظار ریاست جمهوری، نه تنها از سوی رقبا، بلکه از سوی تقویت کنندگان نیز مورد توجه قرار گرفته است. هیئت تحریریه وال استریت ژورنال – بخشی از شرکت خبری روپرت مرداک، دوستدار دیسانتیس – روز چهارشنبه از دیسانتیس به دلیل “تسلیم گیج کننده او در این هفته در برابر وسوسه ترامپی عقب نشینی آمریکا” انتقاد کرد.

“آقای. هیئت تحریریه نوشت. این می‌تواند کمتر به یک موضوع سیاسی تبدیل شود تا یک موضوع شخصیتی. به هر حال ران دیسانتیس به چه چیزی اعتقاد دارد؟»

سخنگوی DeSantis درخواستی برای اظهار نظر نداد.

در مجموع، مواضع دیسانتیس، جهان بینی را نشان می داد که قدرت آمریکا را به ویژه در دفاع از متحدان در برابر دشمنانشان ترویج می کرد، اما محدودیت هایی را برای استفاده از آن قدرت مجاز می دانست.

بولتون افزود: «نمی توانم بگویم همه جنبه های برخی از کارهایی که او در فلوریدا انجام داده را دنبال کرده ام. اما تصور من، مطمئناً در مورد مسائل امنیت ملی به عنوان فرماندار که با مسائل این نیمکره – کوبا، ونزوئلا، نیکاراگوئه سروکار دارد – او هنوز در مسیر درستی قرار داشت.

ترامپ – که در اکثر نظرسنجی‌ها پیشتاز بود، اما می‌دانست که فرماندار در حال حاضر قوی‌ترین رقیب بالقوه‌اش است – خاطرنشان کرد که دیسانتیس در گذشته موضع بسیار سخت‌تری در قبال اوکراین داشت. او در کنگره به چندین لایحه دفاعی رای داد که حمایت نظامی و اطلاعاتی ایالات متحده را فراهم می کرد.

دیسانتیس در جلسه استماع با بازرس کل ویژه ناظر بر برنامه های ایالات متحده در آنجا گفت: «امروز، پس از بیش از 16 سال در افغانستان، مشخص نیست که اوضاع خیلی بهتر از پس از سقوط طالبان باشد. آیا افغانستان دوباره در آستانه تبدیل شدن به یک رویای تروریستی است؟ آیا ما بارها و بارها همان اشتباهات را انجام می دهیم؟ آیا باید کارمان با کل این مکان خداحافظی تمام شود؟ یا باید نگران باشیم که داعش اکنون یک گروه وابسته خطرناک به نام ISIS-K در افغانستان دارد که می خواهد به سرزمین ایالات متحده حمله کند. چگونه این را به درستی دریافت کنیم؟ یا می توانیم؟»