نگاهی به داخل املاک و مستغلات ترامپ در دعوای بمب گذاری تیش جیمز

با این حال، برای کسانی که ترامپ را زمانی که دهه‌ها پیش در دنیای املاک و مستغلات نیویورک بازی می‌کرد، می‌شناختند، تقلب گسترده‌ای که در این کت و شلوار ادعا شده بود چندان تعجب‌آور نبود.

آلینا حبا، وکیل ترامپ در بیانیه ای ادعای رئیس جمهور سابق مبنی بر اینکه این پرونده انگیزه سیاسی دارد، تکرار کرد.

جیمز ادعا کرد که در اظهارات مالیاتی ترامپ همچنین از ذکر 50 درصد سود او در یک سرمایه گذاری مشترک در برج هتل-کاندو در لاس وگاس غفلت شده است. در سال 2015، سازمان او ارزشی نزدیک به 25 میلیون دلار برای هتل و برج بین‌المللی ترامپ ارائه کرد تا مالیات‌هایی را که نوادا از او دریافت می‌کرد به چالش بکشد. با این حال، در همان سال، شرکت او گزارش داد که ارزش این اموال 107 میلیون دلار است – “مقداری که سازمان ترامپ با استفاده از روش های متقلبانه به آن دست یافته است.” اوراق حقوقی جیمز آزاد شد.

این شخص گفت که در میان توسعه دهندگان این امر رایج است که ترامپ به راحتی در فعالیت های تجاری مشکوک شرکت می کند و بسیاری از مجموعه املاک و مستغلات خود را به عنوان یک طرح بازاریابی و نام تجاری توصیف می کند.

«الگوی تقلبی که توسط آقای ترامپ و سازمان ترامپ استفاده شد حیرت‌انگیز بود.» جیمز در یک کنفرانس مطبوعاتی در اعلام شکایت مورد انتظار خود گفت.

نیویورک – سه بار شمارش متر مربع یک پنت هاوس در منهتن. ادعای نام او به تنهایی 30 درصد به ارزش یک باشگاه گلف فلوریدا اضافه کرد. ارزش گذاری یک ملک بر اساس خانه هایی که قابل توسعه نیستند.

در برج ترامپ، آسمان‌خراش 58 طبقه در خیابان پنجم که مقر سازمان ترامپ نیز در آن قرار دارد، این شرکت گفت که با «متخصصان خارجی» مشورت کرده تا به ارزیابی‌هایی در صورت‌های مالی سالانه بین سال‌های 2011 تا 2019 برسد. شواهد” هر گونه ارزیابی شخص ثالث رخ داده است و ادعا می کند که شرکت “مجموعه ای از اقدامات هماهنگ” را برای بالا بردن مصنوعی قیمت تخمینی ساختمان انجام داده است.

«شاید دو یا سه نفر بوده اند [allegations] او پس از افشای شکایت به سی ان ان گفت که این ادعاها باعث “تخریب کامل” وجهه ترامپ به عنوان یک تاجر خبره شده است.

این شکایت همچنین نشان می‌دهد که چگونه ترامپ در سال 2015 وامی را از Ladder Capital Finance بر اساس ارزیابی‌های ظاهراً متورم شرکت املاک و مستغلات Cushman & Wakefield از 40 وال استریت، یک برج اداری در منهتن پایین که سازمان ترامپ برای آن اجاره زمینی دارد، دریافت کرد. جیمز ادعا کرد که کوشمن که از اظهار نظر برای این مقاله خودداری کرد، ارزش آن را از طریق یک سری “تعدیل های غیر منطقی” 540 میلیون دلار ارزیابی کرد.

این شکایت که سه فرزند بزرگسال ترامپ و سازمان ترامپ را نیز مورد هدف قرار می‌دهد، حاکی از بداخلاقی‌های حسابداری است که برخی از آنها حتی برای مایکل کوهن، وکیل شخصی سابق ترامپ، که سه سال و نیم شهادت او در کنگره بود، خبری بود. پیش تحقیقات جیمز را تحریک کرد.

در صورت موفقیت، شکایت جیمز ترامپ را از هرگونه معامله تجاری املاک و مستغلات به مدت پنج سال محروم می کند – که احتمالاً پایان امپراتوری املاک و مستغلات او است.

در چندین زمین گلف سازمان ترامپ – از بریارکلیف مانور، نیویورک، تا کلتس نک، نیوجرسی تا مورسویل، کارولینای شمالی – این شرکت ارزش عضویت‌های فروخته نشده را افزایش داد تا ارزش‌ها را افزایش دهد.

به گفته دادستان کل، ترامپ همچنین ادعا کرد که آپارتمان تریپلکس خود در برج ترامپ 30000 فوت مربع است در حالی که در واقع یک تار مو کمتر از 11000 بود که باعث ارزش گذاری در مجموع 327 میلیون دلار در سال 2015 یا هر فوت مربع 29738 دلار شد.

ظاهراً ترامپ ارزشی را که نامش به باشگاه گلف ملی ترامپ، مشتری در فلوریدا در به اصطلاح صورت‌های وضعیت مالی ارائه شده به بانک‌ها و مقامات مالیاتی اضافه کرده است، اغراق کرده است. به گفته جیمز، بیانیه‌ها می‌گفتند هیچ امتیازی برای برند وجود ندارد، اما با این وجود ادعا می‌شود که تصویر او ارزش ملک را 30 درصد در سال‌های 2013 و 2014 و 15 درصد از سال 2015 تا 2020 افزایش داده است.

AG می‌گوید ترامپ برای کلوپ Mar-a-Lago خود در فلوریدا 739 میلیون دلار قیمت گذاری کرد – در حالی که در واقع یک دهم آن ارزش داشت – بر اساس این “فرض نادرست” که می‌توان از آن برای مقاصد مسکونی استفاده کرد، حتی اگر او می‌خواست. اسناد امضا شده در مورد سلب این امکان.

جیمز می‌گوید ترامپ با شمارش مکرر وجوهی که کنترلش نمی‌کرد، مانند پولی که توسط شرکت Vornado Partnership Interests در اختیار داشت، دارایی خالص خود را بیشتر تحریف کرد.

اما ترامپ با این وجود ادعا کرد که این دارایی به ارزش 735.4 میلیون دلار در صورت مالی ارائه شده در حمایت از درخواست وام در سال 2015، به گفته دفتر AG بود. جیمز می‌گوید که سه سال قبل از آن، او ظاهراً ارزش ملک را 527 میلیون دلار ارزیابی کرده بود، علی‌رغم اینکه یک ارزیابی توسط بانک انجام شده بود، به گفته جیمز، ارزش آن تنها 220 میلیون دلار بود.

به گفته دادستان کل نیویورک، تیش جیمز روز چهارشنبه، اینها از جمله ترفندهایی است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا برای افزایش ارزش دارایی های مستغلات خود و کسب صدها میلیون دلار سود مالی در بیش از یک دهه استفاده کرده است.

توسعه‌دهنده دیگری که فقط به شرط ناشناس ماندن صحبت می‌کند، می‌گوید: «او استاد هذل‌گویی است و برای دهه‌ها نقش و اهمیت خود را اغراق کرده است.

اولیویا اولاندر در این گزارش مشارکت داشت.



منبع

حبا گفت: “پرونده امروز نه بر حقایق و نه بر قانون متمرکز است – بلکه صرفاً بر پیشبرد برنامه سیاسی دادستان کل متمرکز است.” کاملاً واضح است که دادستانی کل با کنجکاوی در معاملاتی که مطلقاً هیچ تخلفی در آن صورت نگرفته است، از اختیارات قانونی خود فراتر رفته است. ما مطمئن هستیم که سیستم قضایی ما در برابر این سوء استفاده بی‌نظیر از قدرت ایستادگی نخواهد کرد و مشتاقانه منتظر دفاع از موکل خود در برابر تک تک ادعاهای بی‌حساب دادستان کل هستیم.»

«مرد کاملاً غیرقابل اعتماد است. همه می دانستند که نمی توانی به حرف او اعتماد کنی. به همین دلیل است که او در طول سال ها چیزی نساخته است.