ترامپ مدعی است که روسای جمهور می توانند اسناد را حتی با فکر کردن از طبقه بندی خارج کنند.

«فرآیندی ممکن است وجود داشته باشد، اما لازم نیست. شما رئیس جمهور هستید، این تصمیم را می گیرید. بنابراین وقتی آن را ارسال می کنید، از طبقه بندی خارج می شود. “من همه چیز را از حالت طبقه بندی خارج کردم.”

این سازمان در وب‌سایت خود می‌گوید: «GSA همچنین در صورت لزوم با اداره بایگانی و سوابق ملی (NARA) همکاری می‌کند تا از روسای جمهور سابق در ایجاد و نگهداری کتابخانه‌هایشان حمایت کند. “این خدمات فقط در صورت تغییر مدیریت ارائه می شود.”

اگرچه روسای جمهور قدرت گسترده ای برای از حالت طبقه بندی کردن سوابق دارند، انجام این کار زنجیره ای از رویدادها را رقم می زند، زیرا سازمان های اطلاعاتی که چنین سوابقی را مدیریت می کنند باید اقدامات بیشتری را انجام دهند.

وزارت دادگستری در پاسخ به این موضوع اشاره کرد که تیم حقوقی ترامپ القا می کند، اما به طور کامل ادعا نمی کند که ترامپ اسناد را از حالت طبقه بندی خارج کرده است.

با این حال، GSA می گوید که نقش آن در مرحله انتقال برای رئیس جمهور و معاون رئیس جمهور مستعفی شامل پشتیبانی فناوری اطلاعات، مدیریت مالی، پارکینگ، مبلمان، وسایل نقلیه، تجهیزات اداری و پشتیبانی اداری است.

ترامپ و برخی از متحدانش اصرار داشتند که رئیس جمهور سابق تمامی اسنادی را که پس از خروج از کاخ سفید با خود برده بود، از حالت طبقه بندی خارج کند. اف‌بی‌آی ماه گذشته پس از جستجو در ماه ژانویه ده‌ها سند طبقه‌بندی شده، محرمانه و فوق سری را پیدا کرد، املاک مار-آ-لاگو او را جستجو کرد.

رئیس‌جمهور سابق ترامپ در مصاحبه‌ای جدید تاکید کرد که روسای جمهور نیازی به طی کردن یک فرآیند رسمی برای از حالت طبقه‌بندی اسناد حساس ندارند و می‌توانند «حتی با فکر کردن درباره آن» این کار را انجام دهند.

ترامپ به هانیتی گفت که اداره خدمات عمومی و سایر کارکنان کاخ سفید در بسته بندی جعبه ها در پایان دوره ریاست جمهوری او با عکس ها، مقالات روزنامه ها و سایر مطالب دست داشتند.

وکلای ترامپ در یک پرونده هفته گذشته بارها خاطرنشان کردند که ترامپ از این قدرت برخوردار است که سوابق را از حالت طبقه بندی خارج کند، اما با وجود اینکه یک ماه رئیس جمهور سابق این بهانه را منتشر کرده بود، از این کار خودداری کردند.

اظهارات رئیس جمهور سابق در حالی بیان شد که او بارها مدعی شده است که اسناد محرمانه و فوق محرمانه ای را که پس از ترک کاخ سفید در سال 2021 با خود به خانه اش در فلوریدا برده بود، در بحبوحه تحقیقات وزارت دادگستری در مورد رسیدگی به مطالب طبقه بندی شده از طبقه بندی خارج کرده است.

ترامپ به شان هانیتی، مجری شبکه فاکس نیوز، گفت: «آنطور که من می‌دانم لازم نیست فرآیندی وجود داشته باشد. “اگر رئیس جمهور ایالات متحده هستید، می توانید فقط با گفتن “از طبقه بندی خارج شده است” آن را از حالت طبقه بندی خارج کنید. حتی با فکر کردن به آن.»

برای اطلاع از آخرین اخبار، آب و هوا، ورزش و پخش ویدیو، به The Hill بروید.



منبع