نظرسنجی رویترز/ایپسوس نشان می‌دهد که تایید انحصاری بایدن افزایش می‌یابد، افراط‌گرایی همچنان نگران‌کننده است

واشنگتن (رویترز) – رئیس جمهور آمریکا جو بایدنبر اساس نظرسنجی انجام شده توسط رویترز/ایپسوس، میزان محبوبیت او در ماه گذشته اندکی افزایش یافته است، زیرا آمریکایی های بیشتری از افراط گرایی و تهدید دموکراسی به عنوان نگرانی اصلی خود در آستانه انتخابات 5 نوامبر نام برده اند.

دو پنجم آمریکایی‌هایی که در این نظرسنجی شرکت کردند، گفتند که عملکرد بایدن را تایید می‌کنند، در حالی که 56 درصد گفتند که آنها را تایید نمی‌کنند. این یک افزایش اندک نسبت به نظرسنجی ماه گذشته بود که نشان داد 37 درصد از پاسخ دهندگان با بایدن موافق بودند که نزدیک به پایین ترین سطح ریاست جمهوری او بود.

این نظرسنجی آنلاین در 22 تا 24 مارس، پس از سخنرانی سالانه بایدن در کنگره انجام شد، جایی که او یک سخنرانی پرانرژی برای به چالش کشیدن جمهوری خواهان ایراد کرد که قصد داشت نگرانی های مربوط به سن و قدرت او را کاهش دهد.

بایدن، 81 ساله، به دنبال یک دوره دوم ریاست جمهوری است، جایی که انتظار می رود در برابر سابق قرار گیرد رئیس جمهور دونالد ترامپ، 77، در انتخابات.

تعداد کمی بیشتر از پاسخ دهندگان نیز نگرانی خود را در مورد افراط گرایی سیاسی یا تهدیدات علیه دموکراسی ابراز کردند، به طوری که 23 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که این نگرانی اصلی آنها بود، در حالی که در ماه گذشته 21 درصد افزایش داشت.

بیش از یک سوم دموکرات ها – 36٪ – گفتند که این نگرانی اصلی آنها بود، در حالی که 11٪ از جمهوری خواهان و یک چهارم رای دهندگان مستقل همین را گفتند.

ترامپ بدون مدرک مدعی شده است که انتخابات 2020 از او دزدیده شده است، از جمله در یک سخنرانی آتشین اندکی قبل از یورش صدها نفر از هوادارانش به ساختمان کنگره آمریکا در سال 2021. پنج نفر کشته شدند.

ترامپ با چالش‌های حقوقی متعددی مواجه است، از جمله برخی از آنها مرتبط با نقش او در تلاش برای لغو نتایج انتخابات 2020.

ترامپ در جریان مبارزات انتخاباتی گفته است که افرادی را که به دلیل نقش داشتن در حمله 6 ژانویه زندانی شده اند آزاد خواهد کرد و از آنها به عنوان “گروگان” یاد کرده است. او همچنین در آخرین دوره انتخابات ریاست جمهوری خود، یک سری اظهارات نژادپرستانه و تحریک آمیز داشته است.

دیگر مسائل مهم برای رای دهندگان، اقتصاد بود که 19 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که مهمترین مشکل برای کشور است و مهاجرت، با 17 درصد از پاسخ دهندگان آن را به عنوان مهم ترین مسئله ذکر کردند.

در حالی که 32 درصد از رای دهندگان جمهوری خواه گفتند مهاجرت مهمترین دغدغه آنهاست، این کاهش نسبت به نظرسنجی ماه گذشته بود که نشان داد 38 درصد جمهوری خواهان آن را به عنوان موضوع اصلی کشور می دانند.

رأی دهندگان عمدتاً با نهادهای کشور مخالف بودند.

اکثر افراد مورد بررسی نظرات نامطلوبی نسبت به مجلس نمایندگان (65%)، سنا (60%) و دیوان عالی (56%) داشتند.

فدرال رزرو تنها نهادی بود که اکثریت از آن حمایت کردند و 53 درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی گفتند که دیدگاه مثبتی داشتند.

بانک مرکزی ایالات متحده از مارس 2022 به منظور کاهش تورم، نرخ های بهره را افزایش داده است، اما از ژوئیه نرخ بهره را ثابت نگه داشته است و انتظار می رود در اواخر سال جاری نرخ بهره را کاهش دهد.

نظرسنجی رویترز/ایپسوس پاسخ‌های آنلاین را از 1021 بزرگسال، با استفاده از یک نمونه نماینده ملی، با حاشیه خطای حدود 3 درصد جمع‌آوری کرد.

(گزارش توسط ماکینی بریس؛ ویرایش توسط هدر تیمونز و دیپا بابینگتون)

منبع