نظرسنجی‌های جدید نشان می‌دهد دموکرات‌ها می‌توانند در انتخابات میان‌دوره‌ای ۲۰۲۲ پیروز شوند. آیا باید آنها را باور کرد؟

از زمان جنگ جهانی دوم، حزب رئیس جمهور تنها یک بار، در سال 1962، کمتر از 5 کرسی در مجلس را از دست داده است. آنها فقط دو بار در سال های 1998 و 2002 کرسی ها را به دست آورده اند. در هر مورد، شرایط تسکین دهنده ای وجود داشت – برخی رویدادهای غیر معمول که باعث تقویت شد. حزب در قدرت در سال 1962، حل بحران موشکی کوبا بود. در سال 1998، این اولین استیضاح یک رئیس جمهور در 130 سال گذشته بود – اقدامی که بسیاری آن را بیش از حد حزبی می دانستند. در سال 2002، این حملات تروریستی 11 سپتامبر بود.

به همین ترتیب، نشانه‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد محبوبیت ریاست‌جمهوری – که به دلیل حزب‌گرایی و دوقطبی‌گرایی روزافزون از بین می‌رود – ممکن است دیگر پیش‌بینی‌کننده عملکرد میان‌دوره‌ای سابق نباشد.

سپس ترامپ باید در نظر گرفته شود. رؤسای جمهور سابق معمولاً در تشریفات بی ربط فرو می روند. اما ترامپ در حالی که نامزدهای انتخاباتی را که قول داده اند قوانین انتخاباتی را به نفع او تغییر دهند، به صندوق رای 2022 منجنیق می کند، از نامزدی بازگشت در سال 2024 انتقاد می کند.

آیا سال 2022 می تواند سال غیرعادی دیگری باشد؟ اگر اوضاع برای بایدن و دموکرات‌ها ادامه پیدا کند – اگر قیمت‌ها به ثبات خود ادامه دهند. اگر نامزدهای جمهوری خواه به تزلزل خود ادامه دهند. اگر سقط جنین و ترامپ همچنان در اولویت باقی بماند – آنگاه مطمئناً قابل تصور است.

پس از ماه‌ها اشتباه، بدبختی و بدبختی، رئیس‌جمهور بایدن و دموکرات‌های همکارش بالاخره از اخبار خوب لذت می‌برند.

طبق جمع‌آوری نظرسنجی FiveThirtyEight، در ماه گذشته، میانگین رتبه مخالفت بایدن بیش از دو امتیاز کاهش یافته است. میانگین محبوبیت او نزدیک به سه امتیاز افزایش یافته است.

هیچ کدام به این معنی نیست که جمهوری خواهان در این رقابت ها شکست خواهند خورد. جانسون به‌ویژه در گذشته در خطر به نظر می‌رسید، اما در روز انتخابات عملکرد بهتری نسبت به نظرسنجی‌های اواخر تابستان – از جمله مارکت – داشت. در چرخه‌های اخیر، نظرسنجی‌کنندگان نیز با مشکلاتی مواجه شده‌اند که به اندازه کافی جمهوری‌خواه – به‌ویژه جمهوری‌خواهان طبقه کارگر در ایالت‌های کمربند رست- به نظرسنجی‌هایشان پاسخ دهند، که می‌تواند حزب جمهوری‌خواه را ضعیف‌تر (و دموکرات‌ها را قوی‌تر) از آنچه واقعا هستند نشان دهد.

و حتی به نظر می رسد که این پویایی در حال تغییر است. به گفته دانشگاه مونموث، در میان موجی از نظرسنجی‌های جدید که دموکرات‌ها را از جمهوری‌خواهان – با 3 امتیاز بالاتر می‌برد. با 4 امتیاز، با توجه به مشاوره صبح؛ طبق گفته YouGov، با 6 امتیاز – حزب رئیس جمهور برای اولین بار در نزدیک به یک سال گذشته در میانگین آرای عمومی FiveThirtyEight پیشتاز شد.

“زیاد [Democrats] نیت سیلور از FiveThirtyEight اخیراً توضیح داد که احساس می کنند حقوق اساسی آنها در معرض تهدید است، چیزی که رای دهندگان یک حزب معمولاً وقتی ریاست جمهوری و کنگره را کنترل می کند نگران آن نیستند. «شکاف شور و شوق» اغلب دلیل بسیاری از ضررهای حزب ریاست جمهوری در دوره میانی است، اما مشخص نیست که امسال پس از سرنگونی رو، وجود داشته باشد.

باز هم، دو ماه یک ابدیت در سیاست ایالات متحده است. هر اتفاقی ممکن است بیفتد. اما در نهایت ممکن است سال 2022 رقابتی بین نیروهای معمولی باشد که تمایل به تصمیم گیری در انتخابات میان دوره ای دارند – مواردی مانند تورم و تایید شغل ریاست جمهوری که به وضوح به نفع جمهوری خواهان است – و برخی از نیروهای غیرعادی تر که به نظر می رسد دموکرات ها را سرپا نگه می دارند.

اکنون چندین دهه است که این الگو مشخص است. از جنگ جهانی دوم تاکنون 19 دوره میان ترم برگزار شده است. در 16 مورد از آنها، حزب رئیس جمهور پنج کرسی یا بیشتر در مجلس را از دست داد – تعداد کرسی هایی که جمهوری خواهان امسال برای به دست گرفتن کنترل باید به دست آورند. از نظر تاریخی، این بدان معناست که دموکرات‌ها 84 درصد شانس شکست مجلس نمایندگان در ماه نوامبر را دارند. آمریکایی ها تقریباً همیشه در انتخابات میان دوره ای علیه رئیس جمهور رأی می دهند.

و در ویسکانسین، دو نظرسنجی جدید – یکی توسط دانشکده حقوق دانشگاه مارکت، و دیگری توسط فاکس نیوز – نشان می‌دهد که ماندلا بارنز نامزد جدید دموکرات‌ها پیشی‌تر از سناتور جمهوری‌خواه فعلی، ران جانسون، که محبوبیت او در سراسر ایالت از زمانی که او به‌عنوان یکی از گزینه‌های ترامپ معرفی شد، کاهش یافته است. سرسخت ترین مدافعان در پی 6 ژانویه.

و با این حال، نظرسنجی ها شروع به نشان دادن چیز دیگری می کنند.

این زمین لرزان نیست – رئیس جمهور خالص رتبه تایید هنوز با بیش از 16 امتیاز منفی است – اما این نیز چیزی نیست. هر حرکتی نسبت به بایدن – از دموکرات‌هایی که دیگر او را ناکارآمد نمی‌دانند، یا از طرف مستقل‌هایی که با بهبود شاخص‌های اقتصادی تشویق می‌شوند – قابل توجه است.

جو بایدن

سوال مهم “رای عمومی” را در نظر بگیرید، که از رای دهندگان می پرسد که کدام حزب را ترجیح می دهند کنگره را کنترل کنند. از نوامبر 2021، دموکرات ها در رای گیری عمومی از جمهوری خواهان عقب افتاده اند. اما آنها به طور متوسط ​​تنها 1 یا 2 امتیاز عقب افتاده اند – نه 16.

تئوری در اینجا سرراست است. به طور معمول، حزبی که ریاست جمهوری را کنترل نمی کند، تمایل دارد در میان دوره ای کرسی های خود را به دست بیاورد، زیرا حامیان آنها واقعاً برای رای دادن انگیزه دارند. در برابر رئیس جمهور – و حامیان رئیس جمهور انگیزه خاصی برای رای دادن به موارد مشابه ندارند. اما سقط جنین ممکن است زمین بازی را مساوی کند، زیرا به دموکرات‌ها نیز دلیلی می‌دهد که در این رقابت شرکت کنند: جلوگیری از سلب حقی که از دیرباز تثبیت شده است.

مک کانل درست می گوید که نژادهای سنا «فقط متفاوت هستند». او همچنین درست می‌گوید که «کیفیت نامزد» در حال حاضر یک مشکل برای جمهوری‌خواهان است. برای به دست آوردن مجدد کنترل، جمهوری خواهان فقط باید یک کرسی مجلس سنا را به دست آورند. و با این حال، در رقابت‌های کلیدی پس از رقابت‌های کلیدی، به نظر می‌رسد نامزدهای آن‌ها – که همگی مورد تایید ترامپ بودند – عملکرد ضعیفی دارند:

  • چندین اخطار در اینجا اعمال می شود. تا میان ترم ها هنوز بیش از دو ماه باقی مانده است. اکثر رای دهندگان واقعاً تا بعد از روز کارگر هماهنگ نمی شوند. و تأثیر جسورانه طرفدار جمهوری خواهان – ترسیم مجدد مناطق کنگره به نفع یک حزب بر حزب دیگر – به این معنی است که دموکرات ها معمولاً باید آرای عمومی ملی را حداقل با چند درصد به دست آورند تا از از دست دادن کرسی های مجلس جلوگیری کنند.

    بر اساس آخرین نظرسنجی Yahoo News/YouGov، این یکی دیگر از عوامل انگیزشی برای دموکرات‌هایی است که در غیر این صورت ممکن است میان دوره‌ای را رد کنند. 72 درصد از آنها می گویند که یک دوره دیگر ترامپ «بدترین اتفاقی است که می تواند برای آمریکا بیفتد» و بسیار بیشتر می گویند که «دموکراسی» مهم ترین موضوع «هنگام فکر کردن به انتخابات امسال» بیش از هر چیز دیگری است.

    با این حال، شانس GOP در ماه گذشته 10 امتیاز کاهش یافته است. زمان نشان خواهد داد که آیا آنها به سقوط ادامه می دهند یا خیر.

    میچ مک کانل

    در همین حال، سمت سنا نیز به سمت دموکرات‌ها گرایش پیدا می‌کند – فقط بسیار چشمگیرتر. چرا؟ رهبر اقلیت سنا میچ مک کانل (R-Ky.) نظراتی دارد.

    در اوهایو، ایالتی که ترامپ در سال 2020 با 10 امتیاز به دست آورد، جی دی ونس، نامزد جمهوری خواه، نویسنده «مرثیه هیلبیلی»، در آخرین نظرسنجی ها عملاً با تیم رایان، نماینده دموکرات، برابر است.

  • پرزیدنت بایدن در کاخ سفید قبل از امضای توافقنامه برای گنجاندن فنلاند و سوئد در ناتو، 9 اوت. (Chip Somodevilla/Getty Images)

رای دهندگان در نوروالک، کالیفرنیا، برای انتخابات میان دوره ای 6 نوامبر 2018 رأی دادند. (فردریک جی. براون/ خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ)

بر اساس آخرین داده ها، پاسخ … احتمالا. و این شانس‌ها بهتر از آن چیزی است که بایدن و شرکت حتی چند هفته پیش انتظارش را داشت.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، برج ترامپ را ترک می کند تا با لتیتیا جیمز، دادستان کل نیویورک برای تحقیقات مدنی در 10 اوت ملاقات کند. (جیمز دوانی/ تصاویر جی سی)

میچ مک کانل، رهبر اقلیت سنا. (جابین باتسفورد/واشنگتن پست از طریق گتی ایماژ)

اما آیا برای جلوگیری از حمام خون انتخاباتی که حزب رئیس جمهور معمولاً در میان دوره ای دچار آن می شود، کافی است؟ آیا واقعاً دموکرات ها می توانند در سال 2022 “پیروز” شوند؟

رای دهندگان رای خود را به صندوق انداختند

قانون مهم آب و هوا طرحی محبوب برای کاهش قیمت داروهای تجویزی. کاهش قیمت بنزین افزایش مشکلات حقوقی برای رقیب احتمالی بایدن در سال 2024، دونالد ترامپ. و نظرسنجی‌های جدیدی که نشان می‌دهد نامزدهای دموکرات در رقابت‌های کلیدی در سرتاسر کشور جایگاه خود را به دست آورده‌اند.

فاکتور در میزان محبوبیت کم‌خون بایدن (بدترین رئیس‌جمهور مدرن در این مرحله از دوره اول ریاست جمهوری‌اش) و تورم نجومی (بالاترین نرخ از اوایل دهه 1980) و به نظر می‌رسد دستوری برای فاجعه دموکرات‌ها باشد.

من فکر می‌کنم احتمالاً احتمال تغییر مجلس نمایندگان بیشتر از سنا است. مک کانل روز پنجشنبه در فلورانس گفت: «در حال حاضر، ما یک سنا با 50-50 سنا و یک کشور 50-50 سنا داریم، اما رقابت های سنا متفاوت است – آنها در سراسر ایالت هستند، کیفیت نامزدها ارتباط زیادی با نتیجه دارد. من فکر می‌کنم وقتی همه چیز در پاییز امسال انجام شود، احتمالاً سنا بسیار نزدیکی خواهیم داشت، یا طرف ما کمی بالا یا طرف آنها کمی بالا.

بر اساس گزارش سیاسی کوک، دموکرات‌ها در حال حاضر تمایل دارند که فرمانداری‌های مریلند و ماساچوست را نیز به دست آورند (و در ایالت‌های سخت‌گیر مانند میشیگان و پنسیلوانیا، پست خود را حفظ کنند).

رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ

بر اساس آخرین نظرسنجی فاکس نیوز، 55 درصد از آمریکایی ها با عملکرد شغلی دیوان عالی و 60 درصد با تصمیم برکناری رو موافق نیستند. در میان زنان، همین نظرسنجی نشان داد که از زمان صدور حکم دادگاه، یک تغییر 7 امتیازی به سمت دموکرات‌ها در مورد سؤال عمومی رای‌گیری شده است. به گفته تام بونیر، مدیر عامل شرکت داده TargetSmart، که به گفته تام بونیر، مدیر عامل شرکت داده TargetSmart، از روزی که دادگاه عالی Roe را لغو کرد تا روز انتخابات ویژه کانزاس، زنان جدیدی که برای رای دادن در ایالت Sunflower ثبت نام کرده بودند، 40٪ بیشتر از مردان ثبت نام کردند. نوعی “شکاف ثبت نامدر ویسکانسین (17%)، پنسیلوانیا (12%)، اوهایو (11%)، کارولینای شمالی (7%)، جورجیا (6%) و فلوریدا (5%).

در میان دومی ممکن است پایان Roe v. Wade باشد. ماه گذشته، رای دهندگان در کانزاس که قرمز رنگ است، به تعداد بی‌سابقه به پای صندوق‌های رای هجوم آوردند تا سقط جنین را در آنجا قانونی نگه دارند، و نامزدهای طرفدار دموکرات در انتخابات ویژه اخیر مجلس نمایندگان در نبراسکا عملکرد بهتری داشتند. و مینه سوتا.

اما اینها اگرهای بسیار بزرگی هستند.





منبع

در پنسیلوانیا، مهمت اوز جمهوری‌خواه (معروف از دوران دکتر تلویزیونی‌اش) به‌خاطر ثروت و ریشه‌های نیوجرسی‌اش توسط رقیب دموکرات‌اش، ستوان جان فترمن، که اکنون به‌طور میانگین با بیش از 11 امتیاز پیشتاز است، مورد انتقاد قرار می‌گیرد.

  • در آریزونا، مارک کلی سناتور دموکرات فعلی، یک فضانورد سابق، به نظر می رسد که اکنون که جمهوری خواهان بلیک مسترز، سرمایه دار 35 ساله در سیلیکون ولی را نامزد کرده اند، به یک پیشتازی قابل توجه در نظرسنجی ها رسیده است – به طور متوسط ​​حدود 8 امتیاز. کاندیدای تندرو MAGA که خواستار ممنوعیت سقط جنین فدرال شده است و علاقه خود را به خصوصی سازی تامین اجتماعی ابراز کرده است.

  • برای رسیدن به این آستانه، دموکرات ها هنوز راه درازی در پیش دارند. آنها در حال حاضر به طور میانگین نیم امتیاز از جمهوری خواهان پیشی دارند. نظرسنجی های عمومی معمولاً حمایت GOP را نیز دست کم می گیرند. بنابراین، مگر اینکه این شکاف به طور قابل توجهی افزایش یابد، جمهوری خواهان هنوز شانس خوبی دارند – با توجه به مدل پیش بینی FiveThirtyEight، شانس 77٪ برای تغییر در مجلس نمایندگان.

    با این حال، حداقل در حال حاضر، با توجه به فضای ملی، مسیر جمهوری‌خواهان برای کسب اکثریت سنا بسیار تنگ‌تر از آن چیزی است که باید باشد. در واقع، با پایان یافتن اکثر انتخابات مقدماتی کلیدی و نهایی شدن رقابت‌های انتخابات عمومی امسال در هفته‌های اخیر، مدل پیش‌بینی سنای FiveThirtyEight از حمایت اندکی از حزب جمهوری‌خواه به طرفداری از دموکرات‌ها با اختلاف قابل‌توجهی تغییر کرده است: 63% به 37%.

    در جورجیا، ستاره سابق فوتبال، هرشل واکر، نامزد حزب جمهوری‌خواه، با گاف‌های سیاست‌گذاری، افشاگری‌های مربوط به کودکانی که قبلاً فاش نشده بودند و «اتهاماتی مبنی بر تهدید مکرر واکر به زندگی همسر سابقش، ادعاهای اغراق‌آمیز مبنی بر موفقیت مالی و نگران کردن همکاران تجاری با رفتار غیرقابل پیش‌بینی، گرفتار شده است. به گزارش آسوشیتدپرس. رقیب دموکرات او، سناتور کنونی رافائل وارناک، به طور میانگین با 2 امتیاز برتری دارد.