نامزد MAGA ادعای حواس پرت را برای حمایت از “انتخاب” برای زنان امتحان می کند

ماریو تاما/گتی

مشکل لیک این است که در یک پست رو در مقابل وید حامیان حقوق باروری می گویند آمریکا، امری نادر اما ایمن عملاً از پنجره خارج می شود و زنان ممکن است به دنبال جایگزین های فراقانونی باشند. اکنون، اینکه آیا رای دهندگان میانه رو که از حقوق سقط جنین حمایت می کنند، چیزی را که لیک می فروشد بخرند یا نه، می تواند تا حد زیادی تعیین کند که آیا فرماندار بعدی یک ایالت نوسانی کلیدی، متعصب Stop the Steal است یا خیر.

رقیب دموکرات او، وزیر امور خارجه، کیتی هابز، از بحث علنی درباره لیک در رقابت های پر مناقشه امتناع ورزیده است و ادعا می کند که هرگونه تلاش برای رویارویی با جمهوری خواه حاشیه ای – که زمانی به فرماندار دست راستی ران دیسانتیس پیشنهاد کرده بود، «نوعی BDE دارد. که ما می‌خواهیم همه رهبران منتخبمان داشته باشند» – «به یک سیرک تبدیل می‌شود».

من در مصاحبه ای بودم که این را گفتم، و داشتم به مصاحبه کننده می گفتم که اولین باری که سقط جنین ارائه شد، گفتند که باید باشد. این باید نادر، ایمن و قانونی باشد،» او در CBS گفت.

اما لیک ماه گذشته به دلیل اظهارنظرهای غیرمشخصی که ظاهراً آن حکم را به چالش می‌کشید، توجه را به خود جلب کرد و خواستار «نادر و قانونی» بودن این عمل شد، قبل از اینکه سخنگوی کمپین او روز سه‌شنبه آن را لغو کرد و پیشنهاد کرد که تنها آرزویش این بود که این روش «نادر باشد». اما امن.» همانطور که آسوشیتدپرس خاطرنشان کرد، این رفت و برگشت، بازتاب تعادلی است که بیل کلینتون در اولین نامزدی ریاست جمهوری در سال 1992 انجام داد.

بزرگترین اسکوپ ها و رسوایی های Daily Beast را مستقیماً در صندوق ورودی خود دریافت کنید. ثبت نام کن.

کری لیک، کاندیدای فرمانداری آریزونا و تندرو MAGA در مصاحبه ای که یکشنبه پخش شد، ادعا کرد که “انتخاب واقعی” به معنای گزینه ای است که یک زن می تواند نوزاد خود را نگه دارد یا آن را برای فرزندخواندگی قرار دهد. در طول راه، او به طرز ناخوشایندی سعی کرد موضع تندرو اخیر خود در مورد ممنوعیت سقط جنین را با رای دهندگانی که دو سال پیش اهرم جو بایدن را کشیده بود، هماهنگ کند.

لیک، کهنه سرباز 22 ساله ایستگاه خبری KSAZ-TV فونیکس، زمانی که تمامیت انتخابات آریزونا را انکار کرد تا زمانی که شروع به فرار با رقابت اولیه خود کرد، توجه ملی را به خود جلب کرد. او از آن زمان به یک رقیب با حسن نیت در انتخابات عمومی تبدیل شده است که توسط افرادی مانند دونالد ترامپ تقویت شده است و برخی از شدیدترین ممنوعیت های سقط جنین را در کشور پذیرفته است.

لیک در برنامه CBS گفت: «من طرفدار دادن حق انتخاب به زنان هستم. با ملت روبرو شوید. وقتی وارد یک مرکز سقط جنین می شوند، فقط یک انتخاب به آنها داده می شود. به آنها گفته نمی شود که شما انتخابی دارید که فرزندتان را نگه دارید، و ما می توانیم کمک کنیم، و در اینجا نحوه نگهداری از او آمده است. یا، ما می توانیم به شما کمک کنیم خانواده ای دوست داشتنی پیدا کنید که فرزند شما را به فرزندی قبول کند.»

بیشتر در The Daily Beast بخوانید.

در مصاحبه یکشنبه، به نظر می‌رسید لیک متوجه شده بود که در خطر تکرار علامت تجاری پلتفرم‌های مبارزات انتخاباتی دموکرات‌ها برای دهه‌ها، و در نتیجه از بین بردن پایگاه راست افراطی خود است.

کلینیک های آریزونا پس از حکم دادگاه در 23 سپتامبر مبنی بر اینکه دادستان های ایالتی می توانند تقریباً ممنوعیت سقط جنین را که از قرن نوزدهم در کتاب های این ایالت رایج بوده است، اجرا کنند، ارائه خدمات سقط جنین را متوقف کردند. ایالت همچنین اخیراً ممنوعیت 15 هفته ای این روش را تصویب کرد.

ماریو تاما/گتی

مطلع باشید و دسترسی نامحدودی به گزارش های بی بدیل Daily Beast داشته باشید. اکنون مشترک شوید.



منبع