پوتین شورای امنیت روسیه را تشکیل می دهد و دبیر مطبوعاتی او در مورد امکان تصویب دکترین هسته ای اظهار نظر می کند

پیش از این پسکوف گزارش داده بود که پوتین در روز دوشنبه 10 اکتبر 2022 با اعضای شورای امنیت فدراسیون روسیه دیدار خواهد کرد.

زمینه:

  • روزنامه نگاران در خط مقدم خود می جنگند. از Ukrainska Pravda حمایت کنید یا حامی ما شوید!



منبع

مقامات اشغالگر روسیه در کریمه مدعی شدند که یک کامیون در پل کریمه منفجر شده است. کمیته تحقیقات فدراسیون روسیه از کشته شدن 3 نفر خبر داد.

  • جزئیات: وی در پاسخ به این سوال که آیا سخنان ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به این معناست که انفجار در این پل که هدف آن از بین بردن زیرساخت های مهم غیرنظامی روسیه است، احتمال تحریک روسیه را افزایش می دهد، گفت: “خیر. این یک فرمول کاملا نادرست از این سوال است.” پتانسیل هسته ای و اینکه آیا آن در محدوده دکترین هسته ای قرار می گیرد یا خیر.

    به گفته یک منبع Ukrainska Pravda، سرویس امنیتی اوکراین (SSU) پشت انفجار در پل کریمه است. در همان زمان، خود سرویس امنیتی اعلام کرد که تنها پس از پیروزی کامل در این جنگ، می‌توانند درباره نقش خود یا هر نهاد دولتی اوکراین در انفجار اظهار نظر کنند.

  • کاترینا تیشچنکویکشنبه، 9 اکتبر 2022، 21:35

    آتش سوزی بزرگی در بخش راه آهن پل کریمه در صبح روز 8 اکتبر رخ داد.

  • الکسی دانیلوف، دبیر شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین ویدئویی از آتش سوزی پل کریمه را به همراه آهنگ “تولدت مبارک آقای رئیس جمهور” به اشتراک گذاشت. [referring to Russian President Vladimir Putin’s birthday on 7 October – ed.]و میخایلو فدوروف، معاون نخست وزیر و رئیس وزارت تحول دیجیتال اوکراین، تصویری سرگرم کننده از سیستم دفاع هوایی روسیه منتشر کرد. همزمان، میخایلو پودولیاک، مشاور رئیس دفتر رئیس جمهور اوکراین، انفجار در پل کریمه را مظهر درگیری بین نیروهای امنیتی روسیه توصیف کرده است.

  • قبلا: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، سرویس امنیتی اوکراین را به انفجار پل کریمه متهم کرد. او همچنین این انفجار را یک حمله تروریستی با هدف تخریب زیرساخت های حیاتی روسیه خواند.

    منبع: دیمیتری پسکوف در اظهار نظری برای خبرگزاری همسو با کرملین ریانووستی

    پسکوف در پاسخ به این سوال که قرار است این شورا چه زمانی تشکیل جلسه دهد و آیا درباره انفجار پل کریمه در آنجا بحث می شود، گفت: نشست شورای امنیت برای فردا برنامه ریزی شده است. ما بعد از سخنرانی رئیس جمهور در مورد موضوعاتی به شما خواهیم گفت.

    بعداً اشغالگران اعلام کردند که تردد خودروها و اتوبوس ها از روی پل کریمه از سر گرفته شده است. علاوه بر این، تردد قطارهای باری و مسافری برقرار شد.

  • دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه، گفته است که گمانه زنی ها در مورد احتمال اینکه انفجار در پل کریمه ممکن است دکترین هسته ای روسیه را تحریک کند، “فرمول بندی نادرست این سوال” است.