نامزد حزب جمهوری خواه نوادا برای مجلس سنای ایالات متحده رقابت را به دموکرات واگذار کرد

پوشش خبری AP از انتخابات را در آدرس زیر دنبال کنید: https://apnews.com/hub/2022-midterm-elections



منبع

لاکسالت، که همچنین دادستان کل سابق ایالت بود، در رقابت برای فرمانداری در سال 2018 شکست خورد. او در سال 2020 ریاست کمپین شکست خورده ترامپ در نوادا را بر عهده داشت و ماه ها تلاش های رهبری را در رسانه ها و دادگاه ها صرف کرد تا نتیجه را به عنوان تقلب به چالش بکشد.

او به مراتب بیشتر از لاکسالت پول جمع آوری کرد، اما مجبور شد با هجوم تبلیغات حمله ای که توسط گروه های ملی جمهوری خواه تامین می شد، مقابله کند. به گفته OpenSecrets، یک سازمان غیرانتفاعی که امور مالی کمپین و لابی را دنبال می کند، کورتز ماستو نزدیک به 47 میلیون دلار خرج کرد و تا اواسط اکتبر بیش از 6 میلیون دلار پول نقد در اختیار داشت. Laxalt نزدیک به 13 میلیون دلار خرج کرد و در همان زمان حدود 3 میلیون دلار باقی مانده بود.

کورتز ماستو، اولین لاتینی که در سنا خدمت کرد، آسیب پذیرترین سناتور دموکرات در انتخابات میان دوره ای به حساب می آمد و حزب جمهوری خواه امید زیادی به تغییر کرسی داشت.

لاکسالت، وکیل دادگستری روز سه شنبه در بیانیه خود گفت: “من برای خانواده ام و کسانی که در سراسر نوادا و آمریکا معتقدند کشور ما در مسیر اشتباهی قرار دارد وارد این عرصه شدم.” او گفت که “به زندگی خصوصی و تمرین خصوصی بازخواهد گشت.”

کورتز ماستو، دادستان کل سابق دو دوره ایالت، کمپین سنا خود را بر تهدیدهای دسترسی به سقط جنین در سراسر کشور متمرکز کرد و برای دادگاهی کردن ساکنان اسپانیایی زبان و حقوق بگیران ساعتی کار کرد. او به حمایت خود از مسیر دائمی شهروندی برای “رویاپردازان” اشاره کرد و به طور مرتب از سالن های اتحادیه و گروه های کارگری بازدید کرد.

پیروزی کورتز ماستو، همراه با پیروزی سناتور دموکرات مارک کلی در آریزونا، دموکرات ها را با امتیاز 50 بر 49 در سنا برتری داد. در کنار رای تساوی کامالا هریس، معاون رئیس جمهور، حزب بدون توجه به نتیجه دور دوم انتخابات ماه آینده جورجیا بین سناتور دموکرات رافائل وارناک و نامزد جمهوری خواه هرشل واکر، کنترل مجلس را حفظ خواهد کرد.

___

لاس وگاس (AP) – رقیب جمهوری‌خواه سناتور دموکرات کاترین کورتز ماستو در نوادا روز سه‌شنبه پذیرفت که شکست خورده است و در بیانیه‌ای گفت که اگرچه رقابت بسیار نزدیک بود، اما در نتیجه رقابت نخواهد کرد.

او اصرار داشت که رای دهندگان فاقد صلاحیت و مرده آرای خود را به صندوق انداختند، قوانین تصویب شده توسط مجلس قانونگذاری تحت رهبری دموکرات ها برای ارسال برگه های رای نامه ای به هر رای دهنده فعال دعوت شده به تقلب، و اینکه ناظران جمهوری خواه از دیدن شمارش آرا یا امضای چالش برانگیز در برگه های رای پستی جلوگیری کردند. .

آدام لاکسالت، نامزد حزب جمهوری خواه، در توییتی که رابرت اویتهوون، مشاور کمپین انتخاباتی صحت آن را تایید کرد، گفت: «من مطمئن هستم که هر چالشی در این انتخابات نتیجه نهایی را تغییر نخواهد داد.

او گفت: «این رقابت و چرخه انتخابات 2022 آنطور که ما انتظار داشتیم پیش نرفت، اما من به رقابتی که در آن شرکت کردیم افتخار می کنم.»

لاکسالت که از تایید صریح دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا برخوردار بود، گفت که با کورتز ماستو تماس گرفت تا پیروزی او را تبریک بگوید. آسوشیتدپرس مسابقه را روز شنبه برگزار کرد و کورتز ماستو را برنده اعلام کرد.

تنها موردی برای باز نگه داشتن برخی از مراکز رای گیری در منطقه لاس وگاس تا زمانی که مردم در صف رای خود را به صندوق انداخته باشند، از بررسی دقیق دادگاه جان سالم به در برد. مثل بقیه، بعداً کنار گذاشته شد.

کمپین کورتز ماستو بلافاصله به پیام‌های مربوط به امتیاز لاکسالت پاسخ نداد. این یک هفته پس از انتخابات 8 نوامبر رخ داد.

شمارش آرا در نوادا چند روز طول کشید تا حدی به دلیل سیستم رای گیری پستی ایجاد شده توسط قانونگذار در سال 2020 که از شهرستان ها می خواهد اگر برگه های رای ارسال شده تا روز انتخابات را تا چهار روز بعد از آن ارسال کنند، بپذیرند. لاکسالت پیشتاز اولیه ای داشت که پس از شمارش دیرهنگام آرا از مراکز جمعیتی ایالت در لاس وگاس و رنو کاهش یافت.

لاکسالت بیش از یک سال پیش به AP گفت که در حال آماده شدن برای ایجاد چالش های قانونی برای نتیجه رای گیری سال 2022 است.