من یک آمریکایی هستم که به مدت 9 سال در کره جنوبی زندگی کرده ام. در اینجا 9 موردی است که در مورد ایالات متحده از دست نمی دهم.

اصل مقاله را در Insider بخوانید



منبع

خدمات در کره جنوبی معمولاً عالی است و انعام دادن اجباری نیست.درایور کریسی

  • چیز مورد علاقه من در مورد سیستم مراقبت های بهداشتی در اینجا این است که می توانم لنزهای تماسی جایگزین را بدون بیمه بینایی یا نسخه خاصی دریافت کنم. می‌توانم وارد مغازه‌ای شوم که مخاطبین را می‌فروشد، جعبه خالی آخرین مجموعه‌ام را به آن‌ها نشان دهم و با یک کالای تازه از آنجا خارج شوم. و هزینه کمتری نسبت به ایالت ها دارند.

    زمانی که در ایالات متحده غذا می خوردم، از سرورهایی که مکالمات میز من را در زمان های نامناسب قطع می کردند، یا بدتر از آن، اصلاً ما را بررسی نمی کردند، اذیت می شدم.

    مردم می توانند در اکثر مکان های عمومی – از جمله اتوبوس ها، قطارها و رستوران ها – از شبکه های Wi-Fi بدون رمز عبور استفاده کنند و این ارتباط معمولاً بسیار قوی است.

    با وجود اینکه چند سال پیش یک خشک‌شویی در خیابان باز شد، من همچنان به خشک کردن لباس‌هایم ادامه می‌دهم و مطمئن هستم که این بهترین راه برای مراقبت از آنهاست. با این حال، ملحفه و حوله‌هایم را به خشکشویی می‌کشم.

    من سیستم مراقبت های بهداشتی آمریکا یا مبارزات سیاسی طولانی آن را از دست نمی دهم.

راننده کریسی در سالنی در کره جنوبی آرایش مو انجام می دهد

بسیاری از ساکنان شهرهای بزرگ آمریکا هر روز از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می کنند. با این حال، من قبل از نقل مکان به دنور و پورتلند در حومه شهر بزرگ شدم، بنابراین تمام مدتی که در ایالات متحده زندگی می کردم به ماشین تکیه می کردم.

من دوست دارم که به ماشین تکیه نکنم. حمل و نقل عمومی در اینجا تمیز، کارآمد و قابل اعتماد است.

  • حضور نظامی گسترده ای از ایالات متحده در کره جنوبی وجود دارد و بسیاری از آمریکایی ها عادات انعام دادن خود را با خود به خارج از کشور آورده اند. در نتیجه، من مشاهده کرده‌ام که این ژست قابل قبول‌تر و رایج‌تر شده است، با این حال، مانند ایالات متحده اجباری نیست.

    وقتی برای اولین بار به دایگو نقل مکان کردم، عصبی بودم که جوراب، حوله و ملحفه‌هایم را خشک کنم. اما از اینکه متوجه شدم تمام لباس‌هایم در نتیجه روش خشک کردن ملایم‌تر، طولانی‌تر نگه داشته شده‌اند، شگفت‌زده شدم.

    از آنجایی که مبارزات انتخاباتی کره جنوبی کمتر از یک ماه طول می کشد، به نظر می رسد درام و جنجال کمتری پیرامون روز انتخابات وجود دارد.

    در اینجا 9 چیز وجود دارد که من در مورد زندگی در ایالات متحده از دست نمی دهم.

    مالیات در قیمت های کره جنوبی گنجانده شده است، بنابراین من هرگز از عدد موجود در صندوق تعجب نمی کنم

    اقلام غذایی در فروشگاه مواد غذایی کره جنوبی

    حالا که سعی کردم لباس‌هایم را آویزان کنم، دیگر هرگز آن‌ها را در خشک‌کن قرار نمی‌دهم.درایور کریسی

    در اینجا، پیشخدمت‌های رستوران‌های نشسته از کنار میز شما نمی‌گذرند تا بررسی کنند که همه چیز مرتب است. در عوض، هر میز دارای یک زنگ الکترونیکی است که مشتریان می توانند برای جلب توجه سرورها زنگ بزنند.

    به علاوه، این روش های حمل و نقل بسیار مقرون به صرفه هستند. بلیط یک طرفه برای سفر سه ساعته با KTX از سئول به بوسان حدود 45 دلار است. بلیط هواپیما برای همان مسیر حداقل دو برابر قیمت خواهد داشت. پرواز نیز به همان اندازه زمان می برد، اگر نه بیشتر.

    سیستم جهانی مراقبت های بهداشتی کره جنوبی در زمان و هزینه من صرفه جویی کرده است

    انعام دادن را می توان در فرهنگ کره جنوبی بی ادبانه و توهین آمیز تلقی کرد. برخی از ارائه دهندگان خدمات، پرداخت اضافی را اینگونه تفسیر می کنند که مشتریان معتقدند دستمزد کارگران برای تامین نیاز خود و خانواده شان کافی نیست.

    اکثر برچسب های قیمت در ایالات متحده مالیات بر فروش را در نظر نمی گیرند. من از این متنفر بودم که شماره ضمیمه شده به یک کالا نشانه دقیقی از میزان بدهی من در هنگام پرداخت نیست.

    من اغلب وقتی در حمام یک کافه هستم، لپ تاپ، کیف پول و کیف پولم را بدون مراقبت رها می کنم. هیچ کس تا به حال هیچ یک از آنها را نگرفته است. اگر وسایلم را برای مدت کافی آنجا بگذارم، مطمئنم که کسی آنها را به گمشده و پیدا شده تحویل خواهد داد.

    کره جنوبی ارتباط بسیار خوبی دارد و بیش از هر کشور دیگری در جهان اتصالات پهنای باند ثابت 4G، 5G و ثابت دارد.

    اگر رستوران سیستم زنگ نداشته باشد، مشتریان برای نزدیکترین کارمند فریاد می زنند «chogiyo» که کلمه کره ای برای «ببخشید» است.

    وقتی به کره جنوبی نقل مکان کردم، یکی از اولین چیزهایی که متوجه شدم این بود که مالیات بر ارزش افزوده، که معمولاً حدود 10٪ از کل قیمت است، قبلاً شامل می شود. بنابراین، وقتی به صندوق پول می رسید، هیچ شگفتی وجود ندارد.

    چرخه انتخابات ملی و محلی کره جنوبی در یک چشم به هم زدن به پایان رسیده است.

    همچنین هرگز نگران تنها بودن در شب نیستم و اغلب بعد از ساعت 10 شب با هدفون برای دویدن می روم. این کمک می کند که دوربین های مدار بسته در همه جا وجود داشته باشد، اما من همچنان احساس امنیت می کنم حتی اگر وجود نداشته باشد.

    فصول انتخابات در کره جنوبی کوتاه تر است و احساس تنش کمتری دارد

    حمل و نقل عمومی در کره جنوبی تمیز، مقرون به صرفه و استفاده آسان است.درایور کریسی

  • در کره جنوبی، سرورهای رستوران هرگز مکالمات میز من را قطع نمی کنند

    وقتی در کافی شاپ بلند می شوم، هرگز نگران این نیستم که مردم وسایلم را ببرند.درایور کریسی

    کره جنوبی یکی از پایین ترین میزان جرم و جنایت در جهان را دارد و من در اینجا بسیار امن تر از ایالات متحده احساس می کنم. با وجود اینکه من همیشه از محیط اطرافم آگاهم (به هر حال، هیچ شهری کاملاً عاری از خطر نیست)، من در اینجا بسیار بیشتر از آنچه انتظار داشتم قابل اعتماد و راحت هستم.

    من همیشه ریشه در ایالات متحده خواهم داشت، اما دگو به خانه من دور از خانه تبدیل شده است. نه تنها به شیوه زندگی در اینجا عادت کرده ام، بلکه جنبه های خاصی از آن را نیز ترجیح داده ام.

    در ابتدا، این رسم احساس ناخوشایندی و بی ادبی می کرد. اما بعد از اینکه به آن عادت کردم، آن را به سیستم در ایالات متحده ترجیح دادم.

    من به جای تکیه بر ماشین، از سیستم حمل و نقل عمومی نهایت استفاده را می کنم

    اتوبوس در کره جنوبی

    وجود خشک کن درون واحدی در کره جنوبی به اندازه ایالات متحده رایج نیست. ماشین‌ها در اینجا گران‌تر هستند و تقریباً کارآمد نیستند.

    وقتی به خارج از کره جنوبی سفر می‌کنم، اغلب از سرعت پایین اینترنت و وای‌فای عمومی ناقص متحیر می‌شوم.

    انتظار داشتم برای داشتن یک خشک کن در خانه ام حسرت بخورم، اما خشک کردن کمد لباس من را نجات داده است

    خشک کردن لباس ها روی قفسه در کره جنوبی

    کره جنوبی دارای پوشش بهداشتی جهانی است. زمان انتظار در داروخانه ها و مطب های پزشک معمولا کوتاه است و قرار ملاقات های من معمولا کمتر از 10 دلار هزینه دارد. ویزیت در بیمارستان صورت حساب سنگین تری را به همراه دارد، اما در مقایسه با آنچه من برای خدمات مشابه در ایالات متحده پرداخت می کردم، هنوز مقرون به صرفه است.

    وقتی به کره جنوبی نقل مکان کردم، از یافتن یک شبکه حمل و نقل عمومی گسترده و به خوبی نگهداری شده خوشحال شدم. از آنجایی که من تجربه مثبتی از گردش در قطار پرسرعت KTX، خطوط مترو و اتوبوس های منطقه ای داشته ام، اصلاً رانندگی را از دست نمی دهم.

    نامزدهای ریاست جمهوری فرصت کمی بیش از 23 روز برای تبلیغات دارند. این یک تغییر بزرگ نسبت به ایالات متحده است، کشوری بدون قوانین محدود کننده طول مبارزات انتخاباتی. برخی از کمپین ها چندین سال طول می کشد.

    تاکتیک‌های مبارزاتی نیز در اینجا نسبت به تلاش‌ها در ایالات متحده نسبتاً رام است. به عنوان مثال، در کره جنوبی، من کاندیداهایی را دیده ام که در تخت کامیونی در حال انفجار آهنگ موضوع مبارزات انتخاباتی خود هستند.

    وای‌فای عمومی در بیشتر مکان‌ها در دسترس است و معمولاً اتصال قوی است

    مالیات بر ارزش افزوده در حال حاضر در قیمت ها در کره جنوبی لحاظ شده است.درایور کریسی

    برای دریافت نسخه تماس در ایالات متحده، باید سالانه برای معاینه چشم به یک اپتومتریست مراجعه می کردم. معاینات برای سلامت کلی من خوب بود، اما دفعات ملاقات ها بیش از حد احساس می شد.

    من واقعا سیستم مراقبت های بهداشتی در کره جنوبی را ترجیح می دهم.

    من اینجا احساس امنیت بیشتری از آنچه فکر می کردم می توانم

    لپ تاپ درایور کریسی و قهوه در کافه

    در سال 2013، برای تدریس زبان انگلیسی از پورتلند، اورگان، به دایگو، کره جنوبی نقل مکان کردم. من قصد داشتم یک سال بمانم، اما هنوز بعد از گذشت تقریباً یک دهه در اینجا زندگی می کنم.

    اگر به رسید نگاه کنید، متوجه می شوید که هزینه کالا یا خدماتی که خریداری کرده اید جدا از مالیات بر ارزش افزوده درج شده است و این امر باعث می شود که معامله برای مشتریان بسیار شفاف باشد.

    راهنمایی‌ها در اینجا اجباری نیستند، بنابراین لازم نیست زمانی را صرف آن‌ها در صورت‌حساب‌هایم کنم.

    از طریق بیمه بینایی ام، می توانم لنزهای تماسی را به مدت شش ماه تهیه کنم. اگر زود تمام می‌شد، گاهی اوقات لنزهای تماسی خود را طولانی‌تر از آنچه توصیه می‌شد می‌پوشیدم تا هزینه لنزهای جدید و گران‌قیمت را از جیبم نپردازم.

    من در سال 2013 از ایالات متحده به کره جنوبی نقل مکان کردم و چیزهایی وجود دارد که در مورد آمریکا از دست نمی دهم.

  • من همیشه از پیشخدمت ها، رانندگان، آرایشگران و آرایشگران برای خدمات عالی تشکر می کنم، اما توجه به نکات را از دست نمی دهم.