دلیل علمی که چرا برخی از آمریکایی ها نمی خواهند بریتنی گرینر از زندان روسیه به خانه بازگردد

بریتنی گرینر.

برخی از آمریکایی‌ها به‌طور جدی مخالف بازگشت بریتنی گرینر به ایالات متحده هستند.

بریتنی گرینر، فوق ستاره WNBA به 9 سال زندان در روسیه محکوم شد.

  • بریتنی گرینر.AP Photo/Alexander Zemlianichenko، Pool

    • با این حال، برخی گرینر را غیر وطن پرست می دانند. گیلبرت به کامنت‌های فیسبوکی که دیده بود اشاره کرد که اساساً می‌گفت: “اگر شما اینقدر از ایالات متحده متنفرید، اکنون چه احساسی دارید؟”

      بریتنی گرینر.

      دولت ایالات متحده او را به عنوان بازداشتی غیرقانونی طبقه بندی کرده است و در تلاش است تا درباره آزادی او مذاکره کند.

    • این واقعیت که عموم مردم آمریکا ممکن است واقعاً بر حمل ادعایی مواد مخدر متمرکز شده باشند و اتهامات عجیب و غریب قاچاق مواد مخدر ممکن است باعث شود که مردم آمریکا تمایل کمتری به توجه به این پرونده داشته باشند. [and] گیلبرت گفت: «این نوعی پویایی است که ممکن است واقعاً در بازی باشد.»

      او افزود: «متاسفانه کاملاً قابل پیش‌بینی است که آمریکایی‌ها به این شکل پاسخ دهند.»

      تحقیقات او، که او به همراه یکی از همکارانش در دانشگاه کالیفرنیا سن دیگو انجام داد، نشان می‌دهد که همین نظریه در مورد درک عمومی از گروگان‌ها و افراد غیرقانونی بازداشت شده نیز صدق می‌کند. Griner نیز از این قاعده مستثنی نیست.

      بریتنی گرینر.

      همانطور که یک کارشناس قبلاً به اینسایدر گفته بود، حتی با وجود ” سیگنال قوی مبنی بر اینکه دولت ایالات متحده معتقد نیست که پرونده قانونی علیه او وجود دارد”، بسیاری از هموطنان این دارنده دو مدال طلای المپیک با تلاش های دولت بایدن برای تامین امنیت او مخالف هستند. آزادی از طریق مذاکره مبادله زندانیان با کرملین.

      برخی از آمریکایی‌ها نمی‌خواهند گرینر برگردد و یک کارشناس علوم سیاسی گفت که دو نظریه می‌توانند دلیل آن را توضیح دهند.

    گرینر پشت میله هاالکساندر زملیانیچنکو/ استخر از طریق رویترز

    گیلبرت به اینسایدر گفت که این مفهوم به درستی «سندرم زن سفیدپوست گمشده» نامیده می شود.

    گیلبرت از فقر به عنوان مثال برای توضیح خود استفاده کرد. افرادی که معتقدند مردم فقیر به سادگی “بدشانس” هستند، کسانی هستند که مایل به حمایت از برنامه هایی هستند که کمک می کنند. اما کسانی که افراد فقیر را تنبل می دانند، کمتر از همان برنامه ها حمایت می کنند.

    اصل مقاله را در Insider بخوانید



    منبع

    گرینر با توجه به زمان بازداشت، ماهیت جرم ادعایی وی و شهرت ناعادلانه دادگاه های روسیه، به طور گسترده به عنوان مهره ای سیاسی در نظر گرفته می شود که مسکو از آن به عنوان اهرمی علیه ایالات متحده استفاده می کند. به این ترتیب، وزارت امور خارجه گرینر را در ماه مه به طور غیرقانونی بازداشت کرد.

    اعتقادات گرینر همچنین ممکن است در استحقاق درک شده او برای گذراندن نه سال در مستعمره کیفری روسیه نقش داشته باشد. اگرچه او به خصوص سیاسی نیست – که اولین رای خود را در انتخابات ریاست جمهوری 2020 به صندوق انداخت – او به دلیل نظراتش در مورد سرود ملی مورد انتقاد جدی قرار گرفت.

    بریتنی گرینر.

    دنی گیلبرت، کارشناس گروگان گیری و بازیابی که در حال حاضر همکار روزنوالد در سیاست خارجی و امنیت بین‌الملل ایالات متحده در مرکز تفاهم بین‌المللی جان اسلون دیکی کالج دارتموث است، به Insider گفت که تحقیقات او نشان می‌دهد که «چگونه فردی نیاز به کمک داشت. تأثیر می گذارد که آیا مردم فکر می کنند آن شخص باید آن را دریافت کند یا خیر.”

    آسیاب کن.اوگنیا نوووژنینا / استخر / رویترز

    او افزود: «منظورم این نیست که به کشورمان بی احترامی شود. پدرم 30 سال در ویتنام و افسر قانون بود. من می خواستم قبل از بسکتبال پلیس شوم. من برای کشورم افتخار می کنم.

    گرینر در ژوئیه 2020 به آریزونا ریپابلیک گفت: “من صادقانه احساس می کنم که نباید سرود ملی را در طول فصل خود پخش کنیم. فکر می کنم باید اینقدر موضع گیری کنیم.” به منظور اعتراض به خشونت پلیس و احترام به سیاهپوستان آمریکایی که توسط پلیس کشته شدند، از جمله جورج فلوید و برونا تیلور.

    گیلبرت گفت: «من فکر می‌کنم که این به نوعی به کل چیز شایستگی کمک می‌کند. مردم در ذهن خود تصمیم می‌گیرند، اگر کسی اعتراض کند یا گرایش سیاسی خاصی داشته باشد، ناگهان به این معنی است که آنها شایسته کمک دولت نیستند.»

    گرینر در جریان محاکمه قاچاق مواد مخدر روسیه در قفس متهمش قرار می گیرد.AP Photo/ دیمیتری سربریاکوف

    این فوق ستاره WNBA در ماه فوریه پس از آن دستگیر شد که ماموران گمرک در فرودگاه شرمتیوو مسکو ادعا کردند که کارتریج‌های ویپ حاوی روغن حشیش را در چمدان او پیدا کرده‌اند. او در اوایل ماه اوت به جرم قاچاق مواد مخدر مجرم شناخته شد و به 9 سال زندان در روسیه محکوم شد.

    بریتنی گرینر.

    به گفته او، این پدیده “اکتشافی شایستگی” نامیده می شود.

    و می تواند یک توضیح علمی داشته باشد که چرا آنها به جای حمایت از هموطن آمریکایی خود، در کنار یک دشمن خارجی قرار گرفته اند.

    بریتنی گرینر.

    گرینر در حالی که فینیکس مرکوری او در فینال WNBA 2021 رقابت می کند، روی نیمکت می نشیند.AP Photo/Rick Scooteri

    گرینر پس از دریافت حکم و حکم از دادگاه به بیرون اسکورت می شود.رویترز / اوگنیا نوووژنینا / استخر

    گرینر برای تیم ایالات متحده آمریکا در المپیک توکیو رقابت می کند.چارلی نیبرگال/AP

    گیلبرت افزود: «و سپس ویژگی‌های جمعیتی دیگری نیز وجود دارد، از جمله این واقعیت که او آشکارا همجنس‌گرا است، جنسیت ناسازگار است، نه به طور سنتی زنانه – همه این‌ها بر خلاف همدردی عمومی برای کسی که در موقعیت او قرار دارد، عمل می‌کند.»

    گیلبرت همچنین توضیح داد که ویژگی‌های شخصی می‌تواند بر نحوه نگاه عمومی به وضعیت گرینر تأثیر بگذارد. اگرچه «جنسیت در نحوه توجه مردم آمریکا و نحوه توجه رسانه‌ها به همدردی با آمریکایی‌هایی که در خارج از کشور گروگان گرفته می‌شوند، کمتر تأثیرگذار است»، «نژاد در اینجا بسیار مهم است».

    بریتنی گرینر.

    وی افزود: «آنچه که ما واقعاً باید روی آن متمرکز شویم این است که او به اشتباه بازداشت شده و در زندان روسیه در بازداشت غیرقانونی است. و اینکه هر آمریکایی در چنین شرایطی سزاوار کمک برای بازگشت به خانه است.»

    او توضیح داد: «یک دختر سفیدپوست یا یک زن سفیدپوست که اسیر یا دستگیر می‌شود یا چیزی شبیه به آن، هزاران همدردی را از سوی مردم آمریکا برمی‌انگیزد، به گونه‌ای که زنان و دختران رنگین پوست چنین نمی‌کنند». “و بنابراین من فکر می کنم این واقعیت است که [Griner is] سیاه می تواند بخش بزرگی از عدم توجه به پرونده او باشد.”