منچین به دلیل اظهارنظر درباره زغال سنگ، بایدن را تخلیه کرد

مانچین، یکی از مدافعان سرسخت زغال سنگ که اوایل سال جاری با دولت بایدن به توافق رسید تا اجازه دهد قانون کاهش تورم متمرکز بر آب و هوا را تصویب کند، سخنان بایدن را “توهین آمیز و نفرت انگیز” خواند.

بایدن در سخنرانی روز جمعه درباره قانون چیپس در سن دیگو گفت: «حدود یک ماه پیش در ماساچوست در محل بزرگترین کارخانه زغال سنگ قدیمی در آمریکا بودم. حدس بزن چی شده؟ این برای آنها هزینه زیادی داشت.»

سناتور دموکرات جو مانچین روز شنبه در سخنرانی در کالیفرنیا، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا را به دلیل تعهد به تعطیلی کارخانه های زغال سنگ آمریکا مورد انتقاد قرار داد.

“اجازه دهید واضح بگویم، این چیزی است که رئیس جمهور هرگز به من نگفته است. مانچین گفت که در مورد مشاغل زغال سنگ برای مردان و زنان در ویرجینیای غربی و سراسر کشور که به معنای واقعی کلمه زندگی خود را برای کمک به ساخت و قدرت بخشیدن به این کشور به خطر انداخته اند، توهین آمیز و نفرت انگیز است. رئیس‌جمهور یک عذرخواهی فوری و عمومی به این کارگران باورنکردنی مدیون است و وقت آن است که درسی بیاموزد که حرف‌هایش اهمیت دارد و عواقبی دارد.»

مانچین (DW.Va.) چند روز پیش از انتخابات میان دوره ای در بیانیه ای گفت: «نظرات پرزیدنت بایدن نه تنها ظالمانه و جدا از واقعیت است، بلکه درد اقتصادی شدیدی را که مردم آمریکا به دلیل افزایش هزینه های انرژی احساس می کنند نادیده می گیرد. اظهارات این چنینی دلیلی برای از دست دادن اعتماد مردم آمریکا به رئیس جمهور بایدن است. … به نظر می رسد مواضع او هر روز بسته به مخاطب و سیاست روز تغییر می کند.

کاخ سفید بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.



منبع

هیچ‌کس کارخانه‌های زغال‌سنگ جدیدی نمی‌سازد، زیرا نمی‌توانند به آن تکیه کنند، حتی اگر تمام زغال‌سنگ را تا پایان عمر خود در کارخانه تضمین کنند. بنابراین، این به یک نسل بادی تبدیل خواهد شد. ما این نیروگاه ها را در سرتاسر آمریکا تعطیل خواهیم کرد و بادی و خورشیدی خواهیم داشت.»