“ممکن است شخص دیگری وجود داشته باشد که من بیشتر ترجیح می دهم”

ترامپ نامزدی برای ریاست جمهوری را اعلام نکرده است، اما او در ماه ژوئیه به مجله نیویورک گفت: “به نظر خودم، قبلاً این تصمیم را گرفته ام.”

پنس تا حد زیادی از انتقاد مستقیم از رئیس سابق خود در انظار عمومی اجتناب کرده است، اما اگر هم او و هم ترامپ وارد رقابت شوند، در بحبوحه اختلاف نظر قبلی بر سر نقش معاون رئیس جمهور سابق در تأیید نتایج انتخابات 2020، این دو در تقابل مستقیم قرار خواهند گرفت. پنس که در حمایت از نامزدهای حزب جمهوری خواه برای انتخابات با ترامپ مخالف بوده است، اختلاف خود را با ترامپ در مورد صدور گواهینامه انتخابات 2020 به وضوح بیان کرده است.

به نظر می‌رسد که مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور سابق، روز چهارشنبه از حمایت از دونالد ترامپ در صورتی که رئیس‌جمهور سابق در سال 2024 مجدداً نامزد شود و نامزد جمهوری‌خواهان شود، خودداری می‌کند.

اظهارات پنس آخرین نشانه احتمالی است که نشان می دهد او در نظر دارد خود برای ریاست جمهوری نامزد شود. به نظر می‌رسد که او به تایید برنامه‌های اجرایی در سال 2024 در طی رویدادی در موسسه سیاست نیوهمپشایر «سیاست و تخم‌مرغ» در آگوست گذشته نزدیک‌تر شده است.

این هفته شنیدم که پرزیدنت ترامپ گفت من حق دارم انتخابات را لغو کنم. رئیس جمهور ترامپ اشتباه می کند.

پنس ادامه داد: «آنچه می توانم به شما بگویم این است که اطمینان کامل دارم که حزب جمهوری خواه رهبری را تنظیم خواهد کرد. تمام تمرکز من روی انتخابات میان دوره ای بوده است و تا 20 روز آینده نیز همینطور خواهد ماند. اما پس از آن، ما به آینده خودمان و ملت فکر خواهیم کرد و شما را در جریان قرار خواهم داد.»

در روزهای منتهی به 6 ژانویه، ترامپ به طور علنی و خصوصی از پنس خواست تا از تایید رسمی پیروزی جو بایدن در انتخابات هنگام ریاست بر جلسه مشترک کنگره برای تایید نتایج انتخابات جلوگیری کند. پنس عقب نشینی کرد و ظاهراً به ترامپ گفت که صلاحیت اجرای درخواستش را ندارد.

پنس اواخر روز چهارشنبه در یکی از مراسم دانشگاه جورج تاون در پاسخ به این سوال که آیا ترامپ در صورت انتخاب نامزد حزب جمهوری خواه برای ریاست جمهوری از او حمایت خواهد کرد، گفت: «خب، ممکن است شخص دیگری باشد که من بیشتر ترجیح بدهم.

معاون سابق رئیس جمهور در این مراسم با اشاره به سنت ایالت در برگزاری اولین دوره مقدماتی ریاست جمهوری این کشور گفت: “من هرگز زمان زیادی را در نیوهمپشایر گذراندم، اما ممکن است روزی برسد.”

در طول چندین جلسه استماع در ماه‌های اخیر، کمیته مجلس نمایندگان که درباره شورش 6 ژانویه در ساختمان کنگره آمریکا تحقیق می‌کرد، شواهدی را ارائه کرد که نشان می‌داد تلاش‌های ترامپ برای تحت فشار قرار دادن پنس برای براندازی نتایج انتخابات نشان می‌داد.

پنس در ماه‌های اخیر به ایالت‌های متعددی که رقابت‌های اولیه ریاست‌جمهوری برگزار می‌کنند، سفر کرده است و در عین حال سخنانی را در انتقاد از دولت بایدن ایراد می‌کند و در عین حال دیدگاه خود را درباره آینده رهبری سیاسی محافظه‌کار مطرح می‌کند.

این مقاله در ابتدا در NBCNews.com منتشر شده است



منبع