برده داری در رای رای دهندگان در 5 ایالت آمریکا قرار دارد

او گفت: «ما هرگز روزی را در ایالات متحده ندیده ایم که برده داری قانونی نباشد. ما می‌خواهیم ببینیم که چه شکلی است و فکر می‌کنم ارزشش را دارد.»



منبع

نشویل، تن (AP) – بیش از 150 سال پس از آزادی بردگان در ایالات متحده، رای دهندگان در پنج ایالت به زودی تصمیم خواهند گرفت که آیا منافذی را که منجر به گسترش شکل دیگری از برده داری شده است ببندند – کار اجباری توسط افرادی که به دلایل خاصی محکوم شده اند. جنایات

قانون اساسی لوئیزیانا اکنون می گوید: “بردگی و بردگی غیرارادی ممنوع است، مگر در مورد دوم به عنوان مجازات برای یک جرم.” این اصلاحیه آن را به این صورت تغییر می‌دهد: «بردگی و بردگی غیرارادی ممنوع است، (اما این) در مورد اجرای غیرقانونی عدالت کیفری اعمال نمی‌شود.»

به سرعت به امروز: بسیاری از کارگران زندانی با دلار پول می‌گیرند، که در صورت موفقیت این پیشنهادها، انتظار نمی‌رود که تغییر کند. زندانیانی که از کار امتناع می کنند ممکن است از تماس تلفنی یا ملاقات با خانواده خودداری کنند، با سلول انفرادی مجازات شوند و حتی از آزادی مشروط محروم شوند.

حامیان این اصلاحیه می گویند که چنین انتقاداتی بخشی از کارزاری برای حفظ بندهای استثنایی است.

سناتور راومش اکبری، یک دموکرات از ممفیس، وقتی یکی از قانونگذاران همکارش در مورد استثناء برده داری در قانون اساسی تنسی به او گفت شوکه شد و بلافاصله شروع به کار برای جایگزینی زبان کرد.

او گفت: “وقتی متوجه شدم که این استثنا وجود دارد، فکر کردم، “ما باید این را برطرف کنیم و باید فوراً آن را برطرف کنیم.” قانون اساسی ما باید منعکس کننده ارزش ها و اعتقادات کشورمان باشد.

این تلاش بخشی از تلاش ملی برای اصلاح سیزدهمین متمم قانون اساسی ایالات متحده است که بردگی یا بردگی غیرارادی را به جز به عنوان نوعی مجازات کیفری ممنوع می کند. این استثنا مدتهاست که استثمار نیروی کار توسط مجرمان محکوم را مجاز کرده است.

نگرانی‌های مشابه در مورد تأثیر مالی کارگران زندان باعث شد تا مجلس قانون‌گذاری کالیفرنیا به رهبری دموکرات‌ها اصلاحیه‌ای را رد کند که به عنوان مجازات احتمالی برای جرم و جنایت حذف می‌کند، پس از اینکه دولت فرماندار گاوین نیوسام پیش‌بینی کرد که می‌تواند ایالت را ملزم به پرداخت میلیاردها دلار حداقل دستمزد به زندان کند. زندانیان

“این ایده که شما می توانید جمله “بردگی اشکالی ندارد زمانی که …” را به پایان برسانید، باید روح شما را از بین ببرد، و من فکر می کنم این چیزی است که این مبارزه را تبدیل به یک دعوا می کند که خطوط سیاسی را نادیده می گیرد و ما را دور هم جمع می کند، زیرا بسیار واضح است.” بیانکا تایلک، مدیر اجرایی Worth Rises، یک گروه مدافع عدالت کیفری که در حال تلاش برای حذف بند کار محکومین اصلاحیه است، گفت.

این سوال به عنوان یادآوری این است که چگونه برده داری برای آمریکایی های شیطانی ادامه می یابد، و پارتاس می گوید که این دلیل کافی برای رای مثبت است.

لوئیزیانا تنها ایالتی است که تاکنون با اصلاحیه پیشنهادی خود مخالفت سازماندهی شده را به دلیل نگرانی از بدتر کردن زبان جایگزین داشته است. حتی یکی از حامیان اصلی آن نیز افکار دومی دارد – ادموند جردن، نماینده دموکرات، هفته گذشته به The Times-Picayune/The New Orleans Advocate گفت که او از رای دهندگان می خواهد که آن را رد کنند.

این گروه غیرانتفاعی در بیانیه‌ای گفت: «این اصلاحیه نمونه‌ای از این است که چرا هنگام ارائه اصلاحیه‌های قانون اساسی به رای‌دهندگان بسیار مهم است که زبان درست باشد.» به عنوان یک الگوی ممکن

شورای غیرانتفاعی برای لوئیزیانای بهتر هشدار داد که این عبارت می تواند از نظر فنی دوباره برده داری را مجاز کند و همچنین به بندگی غیرارادی ادامه دهد.

زبان پیشنهادی که در برابر رای دهندگان تنسی قرار می گیرد به وضوح بین این دو تمایز قائل می شود: «بردگی و بردگی غیرارادی برای همیشه ممنوع است. در صورتی که زندانی به نحو مقتضی به ارتکاب جرم محکوم شده باشد، هیچ چیز در این بخش منع کار کردن زندانی نخواهد بود.»

ماکس پارتاس، مدیر عملیات ایالتی شبکه ملی لغو برده داری، گفت: «اگر این مورد تصویب نشود، به عنوان سلاحی علیه ما استفاده خواهد شد.

اکبری همچنین مجبور شد با وزارت اصلاح و تربیت کار کند تا اطمینان حاصل شود که کار زندانی تحت پیشنهاد او ممنوع نخواهد بود.

هیچ یک از این پیشنهادها تغییرات فوری را در داخل زندان های ایالت ها تحمیل نمی کند، اگرچه می تواند منجر به چالش های حقوقی مرتبط با نحوه استفاده آنها از کار زندان شود، که اثری ماندگار از میراث برده داری بر کل ایالات متحده است.

تقریباً 20 ایالت دارای قوانین اساسی هستند که شامل زبانی است که برده داری و بندگی غیرارادی را به عنوان مجازات کیفری مجاز می داند. در سال 2018، کلرادو اولین کشوری بود که این زبان را با رای گیری از چارچوب های پایه خود حذف کرد و دو سال بعد نبراسکا و یوتا به دنبال آن قرار گرفتند.

اکبری گفت: «ما درک می‌کنیم که نمی‌توان آن‌هایی را که در زندان هستند مجبور به کار بدون دستمزد کرد، اما نباید شرایطی ایجاد کنیم که آنها اصلاً نتوانند کار کنند.

آلاباما از رای‌دهندگان می‌خواهد تمام زبان‌های نژادپرستانه را از قانون اساسی خود حذف کنند و بخشی را در مورد کار محکومان حذف و جایگزین کنند که مشابه آنچه تنسی در قانون اساسی خود داشته است.

تغییر پیشنهادی اورگان، بند استثنای خود را لغو می‌کند و در عین حال زبانی را اضافه می‌کند که به دادگاه یا سازمان آزادی مشروط یا آزادی مشروط اجازه می‌دهد تا جایگزین‌های حبس را به عنوان بخشی از حکم صادر کند.

بررسی دقیق در مورد کار در زندان برای دهه ها وجود داشته است، اما شکاف متمم سیزدهم به ویژه ایالت های کنفدراسیون سابق را پس از جنگ داخلی تشویق کرد تا راه های جدیدی برای حفظ پویایی برده داری ابداع کنند. آن‌ها از اقدامات محدودکننده‌ای استفاده کردند که به «کدهای سیاه» معروف بودند، زیرا تقریباً همیشه سیاه‌پوستان را هدف قرار می‌دادند تا تعاملات خوش‌خیم مانند صحبت کردن با صدای زیاد یا تسلیم نشدن در پیاده‌رو را جرم انگاری کنند. آنهایی که هدف قرار می‌گرفتند به خاطر اقدامات جزئی در بازداشت به سر می‌برند و عملاً دوباره آنها را به بردگی می‌کشند.

ورمونت اغلب به خود می بالد که اولین ایالت در این کشور است که برده داری را در سال 1777 ممنوع کرده است، اما قانون اساسی آن هنوز هم در موارد معدودی به بردگی غیرارادی اجازه می دهد. تغییر پیشنهادی آن جایگزین بند استثنای فعلی با زبانی می شود که می گوید “بردگی و بردگی غیرارادی برای همیشه در این ایالت ممنوع است.”

در نوامبر امسال، نسخه‌هایی از این سوال در مقابل رای‌دهندگان در آلاباما، لوئیزیانا، اورگان، تنسی و ورمونت قرار می‌گیرد.

قوانین اساسی قبل از اینکه بتوان آنها را اصلاح کرد، نیازمند مراحل طولانی و از نظر فنی پیچیده است. اکبری اولین بار در سال 2019 تغییراتی را پیشنهاد کرد. سپس مجمع عمومی تحت سلطه جمهوری خواهان باید تغییرات را با اکثریت آرا در یک دوره قانونگذاری دو ساله تصویب می کرد و سپس آن را با حداقل دو سوم تصویب در دوره بعدی مجدداً تصویب می کرد. این اصلاحیه سپس می تواند در سال انتخابات فرمانداری بعدی به رای گیری برسد.