ملانیا ترامپ می گوید از حمله 6 ژانویه در ساختمان کنگره “بی اطلاع” بوده و ادعاهای استفانی گریشام، رئیس سابق دفتر کارکنان، مبنی بر خودداری از محکوم کردن خشونت را رد می کند.

ترامپ در ادامه گریشام را متهم کرد که در «ارائه بینش و اطلاعات درباره رویدادهای 6 ژانویه» زودتر از موعد مقرر کوتاهی کرده است.

گریشام گفت که رفتار بانوی اول به تصمیم او برای استعفا در 6 ژانویه به عنوان رئیس ستاد کمک کرد، سمتی که از آوریل 2020 بر عهده داشت. پیش از این، گریشام به عنوان دبیر مطبوعاتی و مدیر ارتباطات کاخ سفید خدمت کرده بود.

این اظهارات هفته‌ها پس از آن بیان می‌شود که گریشام در 6 ژانویه مبادله متنی با ترامپ را فاش کرد که در آن از بانوی اول پرسید که آیا می‌خواهد بیانیه‌ای در محکومیت حمله کنگره منتشر کند.

ملانیا ترامپ گفت از خشونتی که در 6 ژانویه 2021 در ساختمان کنگره رخ داد “بی اطلاع” است.

  • آیا می خواهید توییت کنید که اعتراضات مسالمت آمیز حق هر آمریکایی است، اما جایی برای بی قانونی و خشونت نیست؟ بر اساس اسکرین شاتی که او به صورت عمومی به اشتراک گذاشته، ظاهراً گریشام به ترامپ پیامک ارسال کرده است.

    ملانیا ترامپ، بانوی اول سابق و استفانی گریشام، رئیس دفتر سابقش.درو انگرر/گتی ایماژ; کارلوس باریا/ رویترز

    • او ادامه داد: من همیشه خشونت را محکوم می کنم.

      ملانیا ترامپ، بانوی اول سابق آمریکا، با رد ادعاهای اخیر استفانی گریشام، رئیس سابق دفتر خود، مبنی بر اینکه وی از محکوم کردن خشونت ها در صورت درخواست خودداری کرده است، گفت: «از اینکه شورشیان در 6 ژانویه 2021 به ساختمان کنگره یورش بردند، بی اطلاع است.

      ترامپ در مصاحبه ای با فاکس نیوز دیجیتال که روز پنجشنبه منتشر شد، گفت: «من در حال انجام یکی از وظایف خود به عنوان بانوی اول ایالات متحده آمریکا بودم و بر این اساس، از آنچه همزمان در ساختمان کنگره آمریکا رخ می داد، بی اطلاع بودم. او در آن زمان مشغول سازماندهی عکسبرداری از بازسازی های کاخ سفید بود.

      تصویری کنار هم از ملانیا ترامپ (سمت چپ) و استفانی گریشام.

      مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید





      منبع

      ترامپ ادعاهای استفانی گریشام مبنی بر خودداری از محکوم کردن خشونت را وقتی از او پرسیده شد، عقب نشینی کرد.

    • بانوی اول سابق به فاکس گفت: من همیشه خشونت را محکوم می کنم.

    او افزود: “به طور سنتی، رئیس ستاد بانوی اول توضیحات مفصلی را پیرامون مسائل مهم کشورمان ارائه می دهد.”

    گریشام از زمانی که در سال گذشته پست اصلی خود را ترک کرد، به شدت از بانوی اول سابق و رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ انتقاد کرد. او در ماه اکتبر یک خاطرات بمب‌گذاری شده منتشر کرد که در آن زمان کار برای اولین زوج را شرح می‌داد. در پاسخ، ترامپ بارها اظهارات گریشام را رد کرده و او را به عنوان یک کارمند سابق ناراضی توصیف کرده اند.

    بانوی اول سابق به فاکس گفت: «خانم گریشام در 6 ژانویه در کاخ سفید نبود و رفتار او در سمت رئیس ستاد کارکنان در نهایت به منزله بی‌توجهی به وظیفه است».

    در مصاحبه خود با فاکس، بانوی اول گفت که اگر از تمام جزئیات مطلع شده بود، “فورا خشونتی را که در ساختمان کنگره رخ داد” محکوم می کرد.

    بانوی اول در 6 ژانویه بیانیه ای منتشر نکرد. او پنج روز بعد خشونت را محکوم کرد.

    بر اساس این متون، ترامپ پاسخ داد: نه.

    گریشام در روز پنجشنبه به مصاحبه ترامپ با فاکس نیوز واکنش نشان داد توییت، نوشت: “لل. این واقعاً تمام چیزی است که من دارم.”