مقامات می گویند که گردشگر با بالا رفتن از پلکان به سوی خدایان معبد مایا، جمعیت را خشمگین می کند.

سپس مردی بدون پیراهن که چوب بزرگی در دست دارد و از معبد دور می شود، به گردشگر نزدیک می شود.

پلیس می‌گوید پل ایتالیایی قرون وسطایی فقط برای عابر پیاده بود – تا زمانی که توریست کالیفرنیا وارد شد

بنا به گزارش Atlas Obscura، معبد Kukulcán توسط مایاها برای خدای مار پردار Kukulcán بین سال های 800 تا 900 پس از میلاد ساخته شد. این معبد به مایاها کمک کرد تا اعتدال تابستان و زمستان را ردیابی کنند، زمانی که مایاها گفتند کوکولکان برای ارتباط با پرستندگانش باز می گردد و سلامتی و محصولات سالم به ارمغان می آورد.

این هرم که یک مکان باستان‌شناسی و تاریخی است، از سال 2008 برای صعود بسته شده است، اما این مانع از عبور این مرد به منطقه ممنوعه و بالا رفتن از پله‌های هرم در 28 ژانویه نشد.

من عاشق کشتن گوزن هستم. مقامات می گویند مردی که متهم به شکار غیرقانونی است می گوید گوزن های بیشتری را می کشد





منبع

مکزیک دیلی پست گزارش داد که این مرد «برای گرفتن عکس و به اشتراک گذاشتن آنها در شبکه های اجتماعی» به منطقه دسترسی داشته است.

مرد بی پیراهن چوب را تاب می دهد و به پشت سر مرد می زند. سپس مقامات سایت سعی می کنند گردشگر را از میان جمعیت هدایت کنند که در آنجا همچنان مورد سرزنش قرار می گرفت.

پارک ایالتی نمادین کالیفرنیا با آبشار در ساحل بسته شده توسط خسارت طوفان

به گزارش موسسه ملی آنتروپولوژی و تاریخ مکزیک، یک گردشگر لهستانی پس از بالا رفتن از پله های هرم مایا در چیچن ایتزا، با چوب به سرش ضربه خورد و فریاد زد.

سایر گردشگران داخلی و بین المللی در این ویدئو شنیده می شوند که فریادهای فحاشی و خشم خود را نسبت به گردشگر ابراز می کنند.

به گزارش Aristegui Noticias، خوزه آرتورو چاب کاردناس، رئیس مرکز INAH یوکاتان، در بیانیه‌ای گفت که این مرد توسط پلیس شهرداری تینوم دستگیر و 12 ساعت در بازداشت بود و سپس با جریمه آزاد شد.

چاب کاردناس به مکزیکو دیلی پست گفت: «گردشگران باید به تدابیر امنیتی INAH در منطقه باستان شناسی برای حفظ میراث فرهنگی مکزیک، مراقبت از بازدیدکنندگان دیگر و لذت بردن از میراث مایاها احترام بگذارند.

در یک ویدیو در حال گردش در رسانه های اجتماعی، این مرد را می توان دید که توسط مقامات سایت از پله های معبد کوکولکان، هرم مایا به پایین هدایت می شود. وقتی به زمین می رسد با جمعیتی خشمگین روبرو می شود.

چاب کاردناس گفت که این مرد یک بازدیدکننده از لهستان بود و او 5000 پزو، معادل 266 دلار جریمه شده است.

دستگیری او تنها دو ماه پس از آن صورت گرفت که یک گردشگر دیگر به دلیل بالا رفتن از پله ها علیرغم فریادهای تماشاگران در فضای مجازی منتشر شد. این زن در 20 نوامبر از معبد بالا رفت و هنگامی که به پایین آمد، مردم به سمت او غذا و آب پرتاب کردند و موهایش را کشیدند.