مقامات به دنبال علت نشت خط لوله گاز روسیه در دریا هستند

آلمان به شدت به تامین گاز طبیعی از روسیه متکی بوده است، اما برلین تلاش کرده است به دنبال منابع دیگر انرژی باشد.

نویسندگان آسوشیتدپرس، کرستن گریشابر در برلین و مونیکا سیسلوفسکا و ونسا گرا در ورشو مشارکت داشتند.



منبع

این خطوط لوله از زمان حمله به اوکراین در اواخر فوریه در مرکز جنگ انرژی بین اروپا و روسیه بوده است. کاهش عرضه گاز روسیه باعث افزایش قیمت‌های انرژی شده است و برای بسیاری در سراسر اروپا دردناک است و نگرانی‌هایی را در مورد زمستان پیش رو ایجاد می‌کند و دولت‌ها را تحت فشار قرار می‌دهد تا درد قبض‌های سرسام‌آور شهروندان خود را کاهش دهند.

نورد استریم 2 از قبل تکمیل شده بود که اولاف شولز، صدراعظم آلمان، صدور گواهینامه آن را در آستانه حمله روسیه به اوکراین به حالت تعلیق درآورد.

توضیح گازپروم درباره مشکلات فنی توسط مقامات آلمانی به عنوان پوششی برای یک بازی قدرت سیاسی برای افزایش قیمت ها و گسترش عدم اطمینان رد شده است.

سازمان دریانوردی دانمارک یک هشدار ناوبری صادر کرده و یک منطقه ممنوعه را با هدف اطمینان از اینکه کشتی ها در نزدیکی نشتی حرکت نمی کنند، ایجاد کرده است. مقامات دانمارکی گفتند که کشتی ها ممکن است شناور خود را از دست بدهند، اگر به سمت منطقه حرکت کنند و همچنین ممکن است خطر اشتعال در بالای آب و هوا وجود داشته باشد. مقامات سوئدی هشدارهای مشابهی ارسال کردند.

در سرتاسر اروپا، کشورها برای یافتن منابع دیگر گاز، با شروع از مواضع مختلف، در تلاش بوده اند. برای مثال، لهستان از قبل در مسیری قرار داشت که جنگ پس از سال‌ها تلاش برای یافتن منابع دیگر، از جمله واردات گاز طبیعی مایع یا LNG، از ایالات متحده و خاورمیانه، شروع به رهایی از گاز روسیه کرد. در مقابل، آلمان تنها اکنون در تلاش برای ساخت سریع پایانه های LNG است.

کپنهاگ، دانمارک (AP) – مقامات در تلاش بودند تا علت نشت مرموز و افت فشار در خطوط لوله گاز طبیعی که از روسیه به آلمان در زیر دریای بالتیک در روز سه‌شنبه جریان دارند را تعیین کنند، زمانی که خط لوله جدیدی برای جدا کردن لهستان و اروپا از گاز روسیه است. افتتاح شود.

مقامات دانمارکی روز دوشنبه اعلام کردند که نشتی در خط لوله نورد استریم 2 شناسایی شده است که هرگز مورد استفاده قرار نگرفته است. آنها بعداً از کاهش شدید فشار در نورد استریم 1 مطلع شدند که تا همین اواخر منبع اصلی گاز به آلمان بود.

علیرغم ترس از کمبود زمستان، ذخیره سازی گاز در هفته های اخیر در آلمان و سایر بخش های اروپا پیشرفت کرده است.

اداره دریانوردی سوئد روز سه شنبه اعلام کرد که دو نشتی در خط لوله نورد استریم 1 کشف شده است که بخشی از آن در آب های سوئد جریان دارد. مقامات دانمارکی نیز نشت اطلاعات را تایید کرده اند.

وزارت اقتصاد آلمان گفت که در حال بررسی علت کاهش فشار در نورد استریم 1 است و ما در حال حاضر دلیل کاهش فشار را نمی‌دانیم.

هیچ یک از خطوط لوله، نورد استریم 1 و 2، در بحبوحه بن بست انرژی با اروپا ناشی از تهاجم به اوکراین، گاز از روسیه نمی آوردند. با این حال، هر دو با گاز طبیعی پر شدند که برای گرم کردن خانه ها، تولید برق و راه اندازی کارخانه ها استفاده می شود.

یک پروژه برجسته در مناقصه امنیت انرژی، لوله بالتیک است، خط لوله ای که گاز نروژی را از طریق دانمارک و در امتداد دریای بالتیک به لهستان می رساند. قرار است روز سه شنبه در شمال لهستان توسط مقامات لهستانی، دانمارکی و نروژی افتتاح شود.

نشتی در خطوط لوله در شمال شرقی و جنوب شرقی جزیره دانمارکی بورنهولم شناسایی شده است.

وزارت اقتصاد آلمان با اشاره به کاهش فشار در نورد استریم 1 گفت: “ما هیچ تاثیری بر امنیت عرضه نمی بینیم.” دیگر سطح ذخیره سازی به طور پیوسته در حال افزایش است. آنها در حال حاضر در حدود 91 درصد هستند.

مقامات گفتند با توجه به اینکه روسیه از طریق آنها گاز تامین نمی کند، این نشت ها هیچ تهدیدی برای منابع انرژی ایجاد نمی کند و کارشناسان گفتند که اثرات زیست محیطی محدود خواهد بود.

___

از دو خط لوله که دچار نشتی شده اند، نورد استریم 2 هرگز عمل نکرده است، در حالی که نورد استریم 1 تا این ماه گاز را به آلمان منتقل می کرد، زمانی که غول انرژی روسیه گازپروم با ادعای نیاز به تعمیر و نگهداری فوری، عرضه را قطع کرد.

به گزارش رسانه های دانمارکی، دن یورگنسن، وزیر انرژی دانمارک گفت: «مقامات و دولت از نزدیک وضعیت را دنبال می کنند.