مشکلات حقوقی ترامپ لحظه ای دیگر را مجبور به انتخاب برای جمهوری خواه می کند

به نظر می رسد حداقل تا کنون اکثریت قریب به اتفاق حزب جمهوری خواه انتخاب خود را انجام داده اند.

استفانیک که نامزدی ترامپ در سال 2024 را نیز امضا کرده است، پیش‌بینی کرد: «فکر می‌کنم شاهد افزایش تعداد نظرسنجی‌های او خواهید بود». او هرگز در موقعیت قوی‌تری نبوده است.»

خود ترامپ با استفاده از نام مستعار حیوان خانگی خود برای او، «ران دیسانتیمونیوس» به دیسانتیس حمله کرد و تصویری را تبلیغ کرد که چند دهه از دیسانتیس در حال ژست گرفتن با زنان جوان زمانی که او معلم دبیرستان بود.

___

جمهوری خواهان منتخب در برخی مواقع تزلزل کرده اند – چه محکومیت ترامپ در مورد سوابق جنگی جان مک کین، چه حمله نژادپرستانه او به یک قاضی مکزیکی-آمریکایی، زبان غارتگرانه جنسی او که در ویدئو ضبط شده است، ادعای روابط خارج از ازدواج او، تصمیم او برای جانبداری از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه. در مورد اطلاعات ایالات متحده، ترویج ادعاهای دروغین تقلب در انتخابات و تحریک او به گروهی خشن که جان قانونگذاران هر دو حزب را تهدید می کرد.

سارا لانگول، منتقد سرسخت ترامپ و بنیانگذار پروژه پاسخگویی جمهوریخواهان، گفت: «این لحظه دیگری است – نه فقط این کیفرخواست، بلکه موارد دیگر که احتمالاً دنبال می‌شوند – که در آن جمهوری‌خواهان فرصت جدایی با ترامپ را دارند.» اگر آنها نتوانند این کار را انجام دهند، وقتی ترامپ دوباره نامزد شود، کسی جز خودشان را مقصر نخواهند داشت.»

اما پس از تقریباً هشت سال رسوایی تقریباً مداوم، جمهوری خواهان در نهایت بارها و بارها پشت سر ترامپ گرد آمده اند.

رهبران جمهوری خواه به جای استفاده از نفوذ جدید خود برای پیشبرد سیاست محافظه کارانه، روز دوشنبه برنامه هایی را برای تحقیق و بازجویی از نهادهای دخیل در پرونده علیه ترامپ، از جمله بسیاری از دادستان های فدرال و محلی که اقدامات ترامپ را در حوزه های قضایی مختلف بررسی می کنند، اعلام کردند. فراتر از پرونده پول در نیویورک، ترامپ با تحقیقات جنایی فعال در جورجیا به دلیل تلاش‌هایش برای براندازی انتخابات 2020 و توسط دادستان‌های فدرال در مورد رسیدگی به اسناد طبقه‌بندی‌شده، از جمله مسائل دیگر، مواجه است.

اکنون، در آستانه فصل جدید مبارزات انتخاباتی ریاست‌جمهوری، این وفاداری مجدداً مورد آزمایش قرار می‌گیرد، زیرا ترامپ برای این احتمال آماده می‌شود که به زودی به اولین رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده متهم می‌شود. دادستان های نیویورک در حال پایان دادن به تحقیقات خود در مورد اینکه آیا ترامپ در یک طرح غیرقانونی پول پنهانی شامل یک بازیگر زن فیلم های مستهجن نقش داشته است یا خیر.

دیسانتیس در حالی که برخی از حضار با ناراحتی خندیدند، گفت: «نمی‌دانم در پرداخت پول خفه‌کننده به یک ستاره فیلم‌های مستهجن برای اطمینان از سکوت در مورد نوعی رابطه ادعایی چه می‌شود. دادستانی که جرایمی را که هر روز در حوزه قضایی خود اتفاق می‌افتد نادیده می‌گیرد و تصمیم می‌گیرد سال‌ها پیش به عقب بازگردد تا سعی کند از چیزی در مورد پرداخت‌های پولی ستاره‌های پورنو استفاده کند، این نمونه‌ای از پیگیری یک دستور کار سیاسی و مسلح کردن دفتر است. و من فکر می کنم که اساساً اشتباه است.»

این مصیبت، جمهوری‌خواهان را به مکان نامناسبی آشنا کرده است – در حالی که ترامپ با یک رسوایی دیگر دست به گریبان است. این وضعیت بر گفتگو در کنفرانس جمهوریخواهان مجلس نمایندگان در اورلاندو، جایی که ده‌ها جمهوری‌خواه کنگره در این هفته گرد هم آمدند، غالب شد.

اورلاندو، فلوریدا (AP) – از لحظه ای که او از پله برقی برج ترامپ پایین آمد تا اولین کمپین ریاست جمهوری خود را اعلام کند، یک سوال طاقت فرسا بر سر حزب جمهوری خواه مطرح شده است: آیا اکنون زمان جدایی از دونالد ترامپ است؟

دونالد ترامپ جونیور پاسخ دیسانتیس را محکوم کرد و آن را «ضعف محض» خواند.

در همین حال، به جز تعداد معدودی از اعضای جمهوری‌خواه کنگره، تا کنون از تایید نامزدی ترامپ برای ریاست‌جمهوری 2024 خودداری کرده‌اند. و مشخص نیست که آیا اظهارات حمایتی در بهار 2023 به تأیید رسمی در زمانی که فصل اصلی در بهار 2024 آغاز می شود، تبدیل شود یا خیر.

الیز استفانیک، رئیس کنفرانس جمهوریخواه مجلس نمایندگان، همچنان یکی از قوی ترین حامیان ترامپ در کنگره است. او گفت که اوایل دوشنبه با رئیس جمهور سابق صحبت کرده است.

ماریو دیاز بالارت، نماینده فلوریدا، به آسوشیتدپرس گفت: «بدیهی است که من برای رئیس جمهور سابق ایالات متحده احترام زیادی قائل هستم. اما تا آنجا که رهبر حزب کیست، به شما خواهم گفت. در حال حاضر، من فکر می کنم رهبر حزب رئیس مجلس است. این بالاترین رتبه انتخاب شده است.»

قانونگذاران جمهوری خواه که مشتاق برجسته کردن دستاوردهای حزب با رای دهندگان اسپانیایی تبار بودند – به زبان های اسپانیایی و انگلیسی – با سوالاتی در مورد مشکلات حقوقی ترامپ و اینکه آیا او هنوز رهبر حزب است یا خیر، مواجه شدند.

مارجوری تیلور گرین، نماینده مجلس نمایندگان، یکی از تنها هشت جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان که رسماً سومین نامزدی ترامپ برای ریاست‌جمهوری را تایید کرده‌اند، گفت که آمریکایی‌ها باید از به اصطلاح آزار و اذیت سیاسی رئیس‌جمهور سابق خشمگین شوند.

با این حال، بزرگترین حامیان ترامپ اعتماد به نفس خود را از خود نشان دادند.

برخی از رقبای ترامپ در سال 2024 به طور خصوصی به خطرات سیاسی در صورت جدا شدن از رئیس جمهور سابق در چنین لحظه حساسی اذعان کرده اند.

با بالا آمدن اتهامات، بسیاری از رهبران احزاب شروع به دفاع از رئیس جمهور سابق کرده اند – حتی در شرایطی که سایر جمهوری خواهان با چمدان های بسیار کمتری در برابر او در انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری جمهوری خواهان در سال 2024 صف آرایی کردند.

مک کارتی گفت: «فکر نمی‌کنم مردم به این موضوع اعتراض کنند.» علی‌رغم درخواست‌های مکرر ترامپ برای اعتراض، او افزود: «من فکر می‌کنم رئیس‌جمهور ترامپ، وقتی با او صحبت می‌کنید، او هم چنین فکری نمی‌کند.»

چمدان حقوقی ترامپ می تواند یک مسئولیت سیاسی را در انتخابات عمومی 2024 ثابت کند، اما تیم او مدت هاست بر این باور است که یک کیفرخواست می تواند با وادار کردن رقبای جمهوری خواهش به دفاع از او در انتخابات مقدماتی یک مزیت سیاسی به او بدهد یا اینکه پایگاه شدید سیاسی او را از بین ببرد. آنها به واکنش جمهوری‌خواهان به حمله فدرال به املاک ترامپ در فلوریدا اشاره می‌کنند، زمانی که تقریباً کل حزب جمهوری‌خواه، از جمله دیسانتیس، در نهایت از او دفاع کردند.

برای این منظور، ترامپ و متحدانش از رویکرد دیسانتیس در مورد دستگیری احتمالی ترامپ به عنوان توهین به پایگاه MAGA او استفاده کردند. فرماندار فلوریدا گفت که امیدوار است از آنچه که او «سیرک تولیدی» می‌خواند دور بماند.

با این حال، شکاف هایی در چنین پشتیبانی وجود دارد.

جمهوریخواه کالیفرنیا این کیفرخواست احتمالی را “سیاست محض” خواند و دادستان های نیویورک را به دلیل افزایش نرخ جرم و جنایت در شهر نیویورک به شدت مورد انتقاد قرار داد. مانند دیسانتیس در تالاهاسی، قانونگذاران جمهوری خواه در اورلاندو بارها به آلن براگ دادستان ناحیه نیویورک حمله کردند و او را دادستانی «مورد حمایت جورج سوروس» نامیدند.

مردم از نیویورک گزارش دادند. جیل کالوین، نویسنده آسوشیتدپرس در نیویورک مشارکت داشت.



منبع

جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا روز دوشنبه در نامه‌ای به براگ، خواستار ارتباطات، اسناد و شهادت‌های مربوط به «سوءاستفاده بی‌سابقه از اختیارات دادستانی و کیفرخواست احتمالی» ترامپ شدند.

اما کوین مک کارتی، رئیس مجلس، به صراحت می گوید که از ترامپ حمایت می کند.

از آنجایی که حزب او عمدتاً در پشت ترامپ صف آرایی کرده بود، برخی نیز تلاش کردند تا مرزها را ترسیم کنند – به خصوص که او خواستار اعتراضات گسترده شد. این پیام شباهت هایی را با لفاظی های ترامپ ایجاد کرد که جرقه حمله در 6 ژانویه 2021 به ساختمان کنگره را برانگیخت.

بسیاری امیدوار بودند که سه ماه پس از اکثریت مجلس بر اولویت ها و دستاوردهای قانونگذاری حزب تمرکز کنند. در عوض، آنها با سؤالات مکرر در مورد پیامدهای آخرین مشکلات حقوقی ترامپ مواجه شدند.

او پیش بینی کرد که اگر ترامپ متهم شود، ترامپ با قاطعیت پیروز خواهد شد.

ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا، قوی ترین رقیب احتمالی ترامپ، هنگامی که از او خواسته شد روز دوشنبه به اتهام احتمالی رسیدگی کند، ارزیابی متفاوتی ارائه کرد.

مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور سابق، یکی از رقبای احتمالی ریاست‌جمهوری، در آخر هفته گفت که آمریکایی‌ها نمی‌خواهند ترامپ را متهم کنند. کریس سونونو، فرماندار نیوهمپشایر، یکی دیگر از گزینه های جمهوری خواه در سال 2024، گفت که این احساس وجود دارد که رئیس جمهور سابق به طور ناعادلانه مورد حمله قرار گرفته است. کریس کریستی، فرماندار نیوجرسی، منتقد مکرر ترامپ که همچنین به پیشنهاد کاخ سفید چشم دوخته است، نیز گفت که دادستان های نیویورک ممکن است ترامپ را به طور ناعادلانه تحت تعقیب قرار دهند.

ترامپ در پیامی همراه با عکس، دیسانتیس را به سخره گرفت و تا آنجا پیش رفت که جنسیت او را زیر سوال برد. ترامپ نوشت: فرماندار احتمالاً زمانی در آینده متوجه اتهامات نادرست و داستان های جعلی خواهد شد، زیرا او بزرگتر، عاقل تر و شناخته شده تر می شود، زمانی که به طور غیرمنصفانه و غیرقانونی توسط یک زن مورد حمله قرار می گیرد، حتی همکلاسی هایش که «زیر سن» هستند. (یا احتمالاً یک مرد!). من مطمئن هستم که او هم مانند من می خواهد با این ناسازگاری ها مبارزه کند!»