افسر دوم ضرب و شتم مرگبار زندانی به همان دوره 20 ساله محکوم می شود

سپس با نگاهی به پسر اروین لری پیپیون که در ردیف اول دادگاه نشسته بود، نگهبان سابق با صدای بلندش که فریاد می زد، گفت: «من دست روی پدرت نگذاشتم. اگر باید زندگی باشد، بگذار زندگی باشد، اما من دروغ نخواهم گفت تا از سابقه محکومیت کسی حمایت کنم.»

دولت فدرال به دنبال حبس ابد بود. وکلای شفلر برای ضرب و شتم اروین، 65 ساله، 2 و نیم سال درخواست کرده بودند، زیرا این زندانی در حال انتقال به یک واحد جداسازی در مرکز اصلاح و تربیت ایلینوی غربی در ماونت استرلینگ بود.

مایرسکا هفته گذشته شفلر را مانند بانتا به 15 سال زندان برای هر اتهام حقوق مدنی به طور همزمان و هر کدام به پنج سال برای اتهامات دیگر به طور همزمان محکوم کرد.

ویگ گفت: «تغییر سیستم را تصور کنید اگر همه 31 دستگاه شارژ شوند. “عدالت نمی تواند در پشت موکل من اجرا شود.”

قاضی ناحیه ایالات متحده، سو مایرسکا، تاد شفلر، ستوان سابق اصلاح و تربیت 54 ساله را به دو مورد نقض حقوق مدنی فدرال و اتهامات مختلف دیگر به دلیل تلاش برای پنهان کردن ضرب و شتم وحشیانه لری اروین در 17 می 2018 محکوم کرد.

اروین با تأخیر در حیاط بیرون گزارش می‌داد و به او دستور داده شد که به سلول خود در زندان کوه استرلینگ، در حدود 250 مایلی (400 کیلومتری) جنوب غربی شیکاگو برگردد. او ظاهراً جنگجو شد و یک تماس “افسر در مضیقه” ده ها افسر را احضار کرد. بیرون از واحد مسکونی، بانتا، هدن و شفلر، اروین را با دستبند از پشت به واحد جداسازی اسکورت کردند.

نائومی پوزلو، سخنگوی اداره اصلاحات، گفت که ایمنی کارکنان و زندانیان اولویت اصلی آژانس است.

به قول مایرسکا، بانتا “جدی ترین و فاسدترین ضربه” را با پریدن و فرود آمدن روی قسمت میانی اروین با هر دو زانو وارد کرد. اروین دچار 15 شکستگی دنده و جراحات شکمی شد به طوری که بخشی از روده او با عمل جراحی برداشته شد. او در 26 ژوئن، بیش از یک ماه پس از ضرب و شتم درگذشت.

شفلر نیز مانند بانتا کیفرخواستی را علیه وزارت اصلاحات ارائه کرد، تلاش آن را برای ارائه درمان بهداشت روانی به سخره گرفت و گفت که هدف اصلی آن «پوشاندن بر الاغ ایالت» است.

پوزلو در بیانیه‌ای گفت: «در طول چند سال گذشته، این وزارتخانه با جدیت برای گسترش اقدامات امنیتی در سراسر ایالت و بهبود پاسخگویی به نگرانی‌های افراد در بازداشت تلاش کرده است.



منبع

او افزود: “اگر کاری بتوانم برای خانواده اروین انجام دهم، آن را انجام خواهم داد. من انتظاری کمتر از نفرت تو ندارم.»

در داخل دهلیز آن مرکز، جایی که هیچ دوربین امنیتی وجود ندارد، شهادت نشان داد که سه افسر Earvin را به داخل دیوار پرتاب کردند، سپس او را با لگد، مشت و پا زدند.

مایرسکا در توضیح جمله اش به شفلر گفت: «شما یک شرکت کننده فعال بودید. “ما به خوبی از نقطه به حداقل رساندن رفتار و سرزنش عبور کرده ایم. … سه شاهد شهادت دادند که شما در این حمله مشارکت داشتید. تو افسر ارشد بودی و می توانستی جلوی آن را بگیری.»

هدن به جرم خود اعتراف کرد و برای دولت شهادت داد. او که قرار بود روز چهارشنبه محکوم شود، از اظهار نظر در بیرون از دادگاه خودداری کرد.

سارا ویگ، وکیل شفلر، خاطرنشان کرد که موکلش تا زمانی که اروین بیرون از واحد مسکونی نبود به اسکورت ملحق نشد و شهادت نشان داد که اروین تقریباً در داخل مورد رسیدگی قرار گرفته است، از جمله شهادت یکی از 31 افسری که به تماس مضطرب پاسخ دادند که او با پا به زمین زده بود. یک Earvin مستعد درست در داخل درب واحد مسکونی. او تعجب کرد که چرا هیچ کس دیگری پاسخگو نیست.

اسپرینگفیلد، ایالت (AP) – دومین نفر از سه افسر سابق اصلاح و تربیت محکوم به ضرب و شتم مرگبار یک زندانی ایالتی، روز دوشنبه به 20 سال حبس محکوم شد، همان حکم یک همدست با وجود اعلام قاضی که می توانست جلوی حمله را بگیرد. به عنوان افسر ارشد

مایرسکا در صدور حکم برای بانتا اذعان کرد که “در فرهنگ اقدام” یا شاهد خشونت علیه زندانیان و سکوت در مورد آن بوده است.

شفلر در بیانیه‌ای احساسی در دادگاه با دست‌های زنجیر شده دست و پا زد و اشک‌هایش را با دستمال کاغذی پاک کرد. او گفت که مسئولیت “کاری که انجام دادم یا نکردم” که باعث مرگ اروین شد را پذیرفت.

به همراه شفلر، افسران سابق الکس بانتا 31 ساله و ویلی هدن 43 ساله به توطئه برای سلب حقوق مدنی، محرومیت از حقوق مدنی، ممانعت از تحقیقات، جعل اسناد و رفتار گمراه کننده متهم شدند.

شفلر در اظهارات خود برای اولین بار اعتراف کرد که بانتا را دیده است که پریده و روی زانوهایش پایین آمده است. او گفت که نمی‌توانست ببیند، اما تصور می‌کرد که در Earvin فرود آمده است و نمی‌توانست خود را متقاعد کند که حقیقت را بگوید، زیرا بانتا دو فرزند کوچک و دیگری در راه داشت و اگر عمل بانتا شناخته شده بود “من از پیامدهای آن آگاه بودم”.