مرد ویچیتا در پرونده ‘swatting’ محکوم شد که منجر به مرگ شد

باریس پس از اعتراف به 51 فقره تماس‌های اضطراری جعلی و تهدید در سراسر کشور، از جمله موردی که منجر به مرگ فینچ شد، به 20 سال زندان محکوم شد.

به آن “swatting” گفته می شود، نوعی انتقام جویی که در آن شخصی گزارش نادرستی به پلیس می دهد تا اولین پاسخ دهندگان، از جمله تیم های SWAT، را به آدرس شخصی ارسال کند.

به گزارش KSN، شین گاسکیل پس از اعتراف به جرم در ماه مه به کلاهبرداری از طریق سیم محکوم شد. او ابتدا به صورت مشروط قرار گرفت، اما پس از نقض شرایط مشروط خود با پیگرد مجدد مواجه شد.

وینر پس از اعتراف به جرمش به توطئه و ممانعت از اجرای عدالت، 15 ماه در زندان سپری کرد.



منبع

دادستان ها گفتند که گاسکیل در دسامبر 2017 با کیسی واینر، گیمر اوهایو بر سر شرط بندی 1.50 دلاری وارد مشاجره شد. به گفته دادستان، وینر با استفاده از آدرس قدیمی ویچیتا که گاسکیل به او داده بود، تایلر باریس را در لس آنجلس متقاعد کرد که با پلیس ویچیتا تماس بگیرد و بگوید یک آدم ربایی و تیراندازی در این آدرس اتفاق افتاده است.

ویچیتا، کان (AP) – یک مرد ویچیتا روز دوشنبه به دلیل نقشش در یک تماس تلفنی دروغین که منجر به تیراندازی پلیس و کشتن یک مرد بیگناه در سال 2017 شد، به 18 ماه زندان محکوم شد.

اندرو فینچ، 28 ساله، که در این آدرس زندگی می کرد، پس از اینکه در ورودی را باز کرد تا ببیند بیرون چه خبر است، مورد اصابت گلوله پلیس قرار گرفت و کشته شد.