مرد تگزاسی که در پرونده میمون های دالاس زندانی شده است می گوید که این کار را دوباره انجام خواهد داد

در همین حال، پلیس در لوئیزیانا روز سه شنبه از دستگیری یک مرد 61 ساله در مورد 12 میمون سنجابی که در 29 ژانویه از محوطه آنها در Zoosiana در بروسارد، حدود 60 مایلی (96 کیلومتری) غرب باتون روژ گم شده بودند، خبر داد. پلیس گفت میمون های گم شده هنوز پیدا نشده اند.



منبع

پلیس گفت که ایروین در دو مورد از رویدادهای عجیب و غریب در طول چند هفته در باغ وحش متهم شده است و به دیگری مرتبط است. در دستگیری میمون‌ها، اروین با یک فقره سرقت و شش مورد آزار و اذیت حیوانات روبرو می‌شود – سه مورد برای هر میمون. او همچنین با اتهام سرقت در رابطه با فرار پلنگ ابری به نام نوا مواجه است که در 13 ژانویه گم شده بود. یک بریدگی در محوطه او پیدا شد و باغ وحش با شروع جستجو بسته شد. او اواخر همان روز در نزدیکی زیستگاهش پیدا شد.

پلیس گفت که آنها اروین را به بریدن محوطه ای برای میمون های لانگور مرتبط کرده اند که پس از ناپدید شدن نوا کشف شد، اما او در این زمینه متهم نشده است. هیچ یک از میمون های لنگور فرار نکردند.

داویون اروین همچنین گفت که او عاشق حیوانات است و اگر از زندان آزاد شود، بیشتر دزدی خواهد کرد.

اروین به پلیس گفت که در شب 29 ژانویه، او تا تاریک شدن هوا صبر کرد، از حصار پرید تا به محوطه باغ وحش برسد، مش فلزی محوطه را برید و طبق استشهادنامه‌های بازداشت، دو میمون امپراتور تامارین را گرفت. او سپس سوار قطار شهری شد و سپس به سمت خانه خالی که به گفته خودش حیواناتش را در آنجا نگهداری می کند، رفت.

در سوگند نامه ای آمده است: در روزهای منتهی به دستگیری میمون های امپراتور تامارین، مردی در باغ وحش شک هایی را مطرح کرده بود و نه تنها در مورد جابجایی و مراقبت از این میمون ها، بلکه در مورد پلنگ ابری که فرار کرده بود، سؤال می کرد. او همچنین در حال ورود به ساختمان کارکنان نزدیک محوطه میمون ها دیده شد.

پس از اینکه میمون‌ها در 30 ژانویه گم شدند، پلیس عکس و ویدیویی را از باغ‌وحش مردی منتشر کرد که به گفته آنها می‌خواهند درباره میمون‌های گمشده با او صحبت کنند. مردی که در این تصاویر – که پلیس بعداً گفت که او به نام اروین شناخته شد – اطلاعاتی را مطرح کرد که پلیس را به خانه خالی که میمون‌ها در آن پیدا کردند در 31 ژانویه هدایت کرد. سوگندنامه می‌گوید این انعام از طرف تماس‌گیرنده‌ای بود که می‌گفت چندین شرکت کننده در یک کلیسا حضور داشتند. مرد را از روی تصاویر به عنوان فردی که در یک خانه خالی متعلق به کلیسا رفت و آمد می کند، تشخیص داد.

پلیس گفته است که هنوز در حال تحقیق است، اما اروین با مرگ مشکوک یک کرکس در حال انقراض در باغ وحش در ماه ژانویه ارتباطی نداشته است.

اروین که روز سه شنبه با پرداخت وثیقه 25000 دلاری در زندان بود، هفته گذشته پس از پرسیدن سوالاتی در آکواریومی در مرکز شهر دالاس در مورد حیوانات در آنجا دستگیر شد. او به شش فقره حیوان آزاری و دو فقره دزدی متهم است. وکیلی که برای اروین در سوابق دادگاه ذکر شده بود به درخواست اظهار نظر پاسخ نداد.

پلیس ایروینگ را روز پنجشنبه در چند بلوک آکواریوم جهانی دالاس پس از اینکه او آنجا بود و در مورد حیوانات در آکواریوم سؤال می کرد و کارگری او را از پوشش خبری شناخت او را دستگیر کرد.

پلیس با توجه به راهنمایی مردم، میمون ها را به نام بلا و فین در 31 ژانویه، یک روز پس از کشف مفقود شدنشان، در خانه خالی در لنکستر، حومه دالاس در حدود 15 مایلی (24 کیلومتری) جنوب پیدا کرد. از باغ وحش بر اساس سوگندنامه‌ها، مأموران همچنین چندین گربه و کبوتر، به‌علاوه ماهی‌های تغذیه‌کننده مرده و غذای ماهی را پیدا کردند که در اوایل ژانویه از منطقه مخصوص کارکنان باغ‌وحش ناپدید شده بود، اما در آن زمان به سرقت رفته بود.

دالاس (AP) – یک مرد 24 ساله که اکنون به یک رشته غیرمعمول از جنایات مرتبط است که باغ وحش دالاس را در جستجوی حیوانات گم شده نگه داشته است به پلیس گفت که پس از اینکه دو میمون را از محوطه آنها بیرون کشید، آنها را روی چراغ شهر برد. سوابق دادگاه نشان می دهد که سیستم راه آهن برای فرار او.

ایروین به بازرسان گفت که می‌خواست نوا را ببرد، اما او فقط می‌توانست او را قبل از اینکه بالای محوطه‌اش قرار بگیرد نوازش کند.