هنگامی که جت ها به بالون چین بسته می شدند، علاقه مندان مشغول گوش دادن بودند

زمانی که هارل چند سال پیش شروع به کار کرد، گفت: «نوع مناسبی از اسکنر را خرید، می‌دانید، یک آنتن مناسب و نرم‌افزار زیادی برای اتصال به اسکنر قرار داد و تازه شروع به گوش دادن کرد.» او گفت: فقط اسکنر. برای شروع حدود 160 دلار هزینه دارد.

اولین F-22 گزارش می دهد: «فرانک وان سوئیچ ها داغ است.» علامت فراخوانی «فرانک» به هر دو هواپیما برای قدردانی از ستوان دوم فرانک لوک، که مدال افتخار را در جنگ جهانی اول برای سرنگونی چندین بالن و هواپیما به دست آورد، داده شد. .

وقتی هانترس می گوید که بالون دقیقاً شش مایل دریایی فاصله دارد، فرانک وان شلیک می کند.

اما گروهی از علاقه مندان به هوانوردی، در عوض، به شدت فرکانس‌های رادیویی را برای تبادلات بین خلبان‌ها اسکن می‌کردند، زیرا هانترس، کنترل‌کننده بخش دفاع هوایی شرقی NORAD، فاصله دقیق را با بسته شدن دو جت جنگنده F-22 نیروی هوایی ردیابی می‌کرد. روی هدف

او می گوید، برو روی اسکنر، مرد! هارل گفت که هانترس F-22 Raptors را کنترل می کند، می دانید برای بالون، آنها این کار را انجام خواهند داد. بنابراین من از جا پریدم، همه چیز را جمع کردم و شروع به گوش دادن کردم.

این صدا، که اولین بار توسط The Drive گزارش شد، در فرکانس‌های رادیویی غیرنظامی که خلبان‌های تجاری استفاده می‌کنند، نبود. خلبانان نیروی هوایی بر روی یک فرکانس نظامی رمزگذاری نشده که فرماندهی دفاع هوافضای آمریکای شمالی برای انجام ماموریت هایی برای ایمن سازی شرق ایالات متحده، تحت مرکز کنترل به نام هانترس استفاده می کند، ارتباط برقرار می کردند.

هانترس در انتقالی که توسط کن هارل، سرگرمی هوانوردی ضبط شده بود، در ضبطی که توسط NORAD تأیید شده بود، توصیه می کند: “پنج مایل دور از ساحل”.

NORAD صحت این ضبط را در بیانیه ای به آسوشیتدپرس تایید کرد.

کن هارل، یک بازنشسته 68 ساله از سامرویل، کارولینای جنوبی، یکی از این علاقه مندان است. او روز شنبه، مبادله شلیک بالون را ضبط کرد.

“بالون کاملاً نابود شده است!” رادیو یک جت جنگنده F-15 که همچنین در این ماموریت شرکت داشت، به سرعت توصیه کرد که «به نظر می رسد ابرهای کاه فلزی وجود دارد. … قطعاً فلز در حال شکستن است.

خلبانان باید تعادل را در برخورد با بالون زمانی که حداقل شش مایل (10 کیلومتر) از ساحل فاصله داشت – مسافتی که ناسا به ارتش توصیه کرده بود برای جلوگیری از سقوط زباله ها روی زمین – با اطمینان از اینکه هنوز در حریم هوایی سرزمینی ایالات متحده است، حفظ می کردند.

روز شنبه، او با یکی از علاقه مندان تماس گرفت که گفت هانترس در حال هدایت اف-22 برای ضربه زدن به چیزی است که پنتاگون گفته یک بالون جاسوسی است و چین اصرار دارد که یک بالن هواشناسی غیرنظامی است.

رادیوهای F-22 دوم در «فرانک دو سوئیچ داغ است».

واشنگتن (AP) – صحنه فوق‌العاده جنگنده‌های آمریکایی در حال آماده شدن برای ضربه زدن به بالون چینی باعث شد بسیاری از مردم در امتداد سواحل کارولینای گردن خود را فشار دهند و تلفن‌های هوشمند خود را به سمت آسمان بگیرند تا لحظه برخورد را ثبت کنند.

وقتی هارل صدای خلبان و کنترلر را شنید، گفت: “من هیجان زده شدم.” من به چیزهای زیادی گوش داده ام – رزمندگان در حال تمرین، تمرینات رهگیری، و این خیلی خوب است، اما وقتی برای اولین بار اسکنر را روشن کردم و به فرکانس محلی Huntress رفت، کاملاً آشکار بود: این یک ماموریت بود. رونق.”



منبع

علاقه مندان به هوانوردی با رادیوهای مناسب مأموریت هانترس و سایر پروازهای نظامی را به عنوان سرگرمی اسکن می کنند و تمرینات را فراخوانی می کنند.