مردی که ظاهراً به یک مهمان سیاه پوست غیرمسلح Airbnb که در حال عبور از خیابان بود شلیک کرد، گفت: “اوه، فکر می کنی می توانی بدوی؟” قبل از شلیک سلاحش

“[Bullock] لیندنبرگ گفت که در آن لحظه باور داشت که از او دزدی می‌شود، و افزود که بولاک گفت که دست‌هایش را برای نشان دادن خالی بودن آن‌ها بالا برد و چیزی شبیه به این جمله گفت: «من چیزی ندارم».

در طول جلسه استماع روز جمعه، خوزه بادیلو، وکیل ولز و واترز، از لیندنبرگ و افسر پلیس سن خوزه، میچل ماگنانو، که به صحنه پاسخ دادند، در مورد تحقیقات در مورد این حادثه سؤال کردند.

دادستان گفت: “او می خواهد آن شخص را پیدا کند.” او می‌خواهد از آنها انتقام بگیرد یا آنها را بگیرد و همین باعث شد.

ولز گفت: «متهم در یکی از خیابان‌های مسکونی تیراندازی کرده بود و می‌توانست هر کسی را بزند.»

اما ولز استدلال کرد که رفتار واترز یک تهدید آشکار برای امنیت عمومی است، با توجه به اینکه بر اساس اظهارات او می دانست که بولاک هنگام شلیک سلاح خود در حال فرار است.

فیلم‌های تجسسی از محل سکونت مجاور که تیراندازی را ضبط کرده بود نیز در دادگاه پخش شد. به گفته پلیس، این ویدئو نشان می دهد که بولاک در حال فرار از واترز است که متهم به سمت او حرکت می کند و اسلحه خود را شلیک می کند که توسط ولش به عنوان یک تپانچه نیمه اتوماتیک Glock 22 شناسایی شده است.

ولز گفت، در حوادث قبلی که واترز دزدی را گزارش کرده بود، با پلیس تماس گرفت، «اما در اینجا او می‌گوید: «کسی را بیرون از خانه‌ام می‌بینم و فکر می‌کنم او در حال نفوذ به ماشین من است، اما او به پلیس زنگ نمی‌زند. ”

با این حال، بدیلو اعتراف کرد که هیچ مدرکی دال بر اینکه بولاک «در هر اتفاقی که در خانه واترز می‌افتد» دست داشته است و موکلش «ممکن است اشتباه کرده باشد» وجود ندارد.

مردی از کالیفرنیا که ظاهراً به یک مرد سیاهپوست 21 ساله غیرمسلح که در حال عبور از خیابان بود شلیک کرد، به او گفت: “اوه، فکر می کنی می توانی بدوی؟” مقامات روز جمعه گفتند قبل از شلیک اسلحه و ضربه زدن به پشت پای مرد جوان.

واترز که در حال حاضر بدون وثیقه در بازداشت به سر می برد، با یک مورد حمله با اسلحه نیمه خودکار که منجر به جراحت شدید بدنی و استفاده شخصی از سلاح گرم در ارتباط با تیراندازی شده است، مواجه است، که مقامات آن را “غیر قابل توجیه” توصیف کرده اند. حمله کن.» مقامات همچنین به تحقیق درباره اتهامات احتمالی جنایت ناشی از نفرت ادامه می دهند، اما دادستان ها هیچ اتهام یا افزایش دیگری را ارائه نکرده اند.

لیندنبرگ شهادت داد: «در تجربه من نه، نه.

“آیا تا به حال یک اسلحه گرم سفید دیده اید؟” ولز گفت.

بدیلو به دادگاه گفت که دو روز قبل از تیراندازی، خودروی واترز شکسته شد و درب گاراژ او در حادثه ای باز ماند که دخترش را که در خانه زندگی می کرد، ترساند. در روز تیراندازی، به واترز هشدار داده شد که فردی «سعی می‌کند وارد ماشین یا خانه‌اش شود».

مارک واترز
اداره پلیس سن خوزه

او 67 سال دارد [and has] هیچ سابقه ای وجود ندارد.» وکیل گفت. با حمایت خانواده او، من فکر می کنم شرایطی وجود دارد که می تواند از جامعه محافظت کند.

لیندنبرگ شهادت داد که بولاک گفت واترز اسلحه را بالا کشید و به سمت سینه‌اش گرفت. در آن لحظه، بولاک برگشت و شروع به فرار از واترز کرد.

مگنانو گفت که واترز گزارش داد که به شخصی که فکر می کرد به خانه اش نفوذ می کند شلیک کرده است. با این حال، به گفته مقامات، فیلم‌های نظارتی نشان می‌دهند که بولاک در حالی که در خیابان بود و در نزدیکی ورودی خانه واترز، چمن‌های جلویی یا راهروی او نبود، هدف گلوله قرار گرفت.

براون تصمیم گرفت که وثیقه واترز را تغییر ندهد و گفت که اقدامات او “نگرانی امنیت عمومی در هر سطح قابل تصور” را ایجاد می کند. قرار است واترز در 21 فوریه به دادگاه بازگردد.

بیشتر در این مورد



منبع

ولش ادامه داد: “او بدون اینکه هیچ سوالی بپرسد به او شلیک کرد.”

واترز به پلیس گفت که پس از تیراندازی او مجموعه ای از هدفون ها را در نزدیکی بولاک دیده است که ادعا می کند به اشتباه فکر می کند یک اسلحه گرم است. به گفته لیندنبرگ، عکسی از صحنه یک جفت هدفون نقره‌ای و سفید را در صحنه نشان می‌دهد.

براون در نهایت حکم داد که شواهد کافی برای ارائه این پرونده به هیئت منصفه وجود دارد. سپس دادگاه استدلال های وکلای دادگستری را در مورد کاهش وثیقه واترز شنید. واترز در صحنه دستگیر شد اما بعداً با قرار وثیقه 100000 دلاری آزاد شد. تا ماه نوامبر بود که او رسماً به یک جنایت متهم شد. در جریان محاکمه در 12 دسامبر، او بدون وثیقه به بازداشت موقت بازگردانده شد.

به گفته آیدان ولش، معاون دادستان شهرستان سانتا کلارا، بولاک به بیمارستان محلی منتقل شد و در آنجا تحت عمل جراحی قرار گرفت تا استخوان ران شکسته ترمیم شود. لیندنبرگ شهادت داد که در نتیجه تیراندازی، بولاک هنوز درد داشت و دو ماه بعد به عصا و صندلی چرخدار تکیه می‌کرد.

او همچنین خاطرنشان کرد که بولاک هیچ شباهتی به شخص ناشناس ندارد که به خودروی واترز نگاه کرد و به اظهارات قاضی که نظارت بر جلسه قبلی این پرونده را بر عهده داشت، استناد کرد که «مشکلاتی درباره انگیزه‌های نژادی وجود دارد».

در طول یک جلسه استماع مقدماتی، پلیس سن خوزه Det. جسیکا لیندنبرگ شهادت داد که قربانی که زنده مانده است تیراندازی، در مصاحبه ای به او گفت که در 2 اکتبر 2022 در یک Airbnb روبروی خانه مارک واترز 67 ساله اقامت داشته است، زمانی که او محل اجاره را ترک کرد تا برای غذا به یک Safeway در همان حوالی برود. قربانی که الحاج بولاک نام داشت از خیابان عبور می کرد تا به پیاده رو برود، گفت که واترز را دید که اسلحه ای در دست داشت از خانه خارج شد.

لیندنبرگ شهادت داد که بولاک به پلیس گفت که اوایل همان روز به Airbnb آن طرف خیابان خانه واترز مراجعه کرده است. او گفت که واترز را ملاقات نکرده است، هیچ تعامل قبلی با او نداشته و قبل از تیراندازی او را ندیده است. طبق شهادت کارآگاه، واترز در حین بازداشت، به نظر می رسد که تا حدودی ابراز پشیمانی می کند و به افسری که او را بازداشت می کند، می گوید: «من نمی توانم آن را پس بگیرم، کاری که انجام داده ام. گند زدم.»

بدیلو در حین بازجویی متقابل کارآگاه، سعی کرد شواهدی در مورد تماس واترز دو روز قبل از تیراندازی با پلیس ارائه کند، زیرا در آن زمان نیز معتقد بود که شخصی به خانه او نفوذ کرده است. بدیلو گفت که حادثه قبلی «به [Waters’s] انگیزه.” بدیلو همچنین از دادگاه خواست تا به او اجازه دهد تا فیلم های نظارتی یک فرد ناشناس را که کمتر از یک ساعت قبل از تیراندازی به ماشین واترز نگاه می کند، ارائه کند، اما قاضی دادگاه عالی شهرستان سانتا کلارا، شلینا براون، او را از انجام این کار در طول بخش احتمالی جلسه دادگاه منع کرد. .

بدیلو درخواست کرد که به واترز فرصت داده شود تا وثیقه نقدی بپردازد و طی مراحل قانونی به خانه بازگردد.

بدیلو گفت: «به همین دلیل است که او اسلحه گرم دارد.

بولاک گفت در حالی که داشت می دوید، شنید که واترز گفت: “اوه، فکر می کنی می توانی بدوی؟”، صدای شلیک گلوله را شنید و سپس با احساس درد در پای راستش به زمین افتاد.

بادیلو گفت واترز سپس به داخل خانه رفت تا اسلحه را در خانه بگذارد، قبل از اینکه به بولاک برود و با 911 تماس بگیرد.