ماموران فدرال یک سطل زباله پر از تقریباً 250 تفنگ و تفنگ ساچمه ای را در اوکلاهاما کشف کردند و ادعا کردند که به مردی 2 تفنگ شکاری رایگان داده شد تا به دیوارش آویزان کند.

ماموران فدرال در حال بررسی هستند که آیا مالک به درستی اسلحه ها را که به گفته او معیوب بوده، دور انداخته است یا خیر.

  • مایک کینوم، یکی از مردان نزدیک فروشگاه، به ماموران گفت که یک کارمند نوجوان چندین روز در هفته در حال بریدن اسلحه ها در خارج از فروشگاه بوده است، زمانی که به کارمند نزدیک شد و گفت که علاقه مند به داشتن اسلحه است.

    طبق این حکم، مقامات به دنبال بازرسی خانه‌های موساتو و سایر مشاغل هستند تا ببینند آیا دو اسلحه‌ای که داده شده مستند بوده است یا خیر. ماموران همچنین در حال بررسی این موضوع هستند که آیا موساتو از قوانین خنثی سازی اسلحه مورد نیاز برای دارندگان مجوز فدرال اسلحه گرم پیروی کرده است یا خیر، و آیا او در سال 2022 به بازرسان دروغ گفته است یا خیر.

    تفنگ ها و تفنگ های ساچمه ای در سطل زباله اوکلاهما سیتی توسط ماموران ATF در 19 ژانویه 2023 پیدا شد.ATF

    • اصل مقاله را در Insider بخوانید



  • منبع

    بازرسان نوشتند که در اواخر سال 2022، مالک فروشگاه، شرکت بین المللی اسلحه گرم، آنتونی موساتو، از نمایندگان اداره الکل، تنباکو و اسلحه گرم پرسیده بود که چگونه اسلحه ها را از بین ببرند، با اشاره به نقص سازنده.

    ماموران در پرونده گفتند: “آقای کینوم به SA مور گفت که بین او و کارمند مشخص است که سلاح گرمی که او می برد هنوز توسط مرد بریده نشده است.”

    ATF اسلحه اوکلاهما

    مردی که اسلحه های سطل زباله رایگان را زیر میز گرفت، گفت که آنها در شرایط کار هستند.

    مردی گفت که یک کارمند نوجوان بر اساس اسناد دادگاه دو اسلحه را از سطل زباله به صورت رایگان به او داده است.

    طبق پرونده‌های دادگاهی که اولین بار توسط CourtWatch گزارش شد، در 19 ژانویه 2023، یک کارگر بهداشتی در اوکلاهاما سیتی، اوکلاهاما، به طور تصادفی با زباله‌دانی برخورد کرد که 236 تفنگ و 12 تفنگ شکاری در آن بود. این یافته تکان دهنده باعث شد که او با مقامات تماس بگیرد و آنها متوجه شدند که بسیاری از اسلحه ها کاربردی هستند.

    Mussatto بلافاصله درخواست Insider برای اظهار نظر را پاسخ نداد.

    چندین ماه بعد، در همان روزی که کارمند سرویس بهداشتی با آژانس تماس گرفت، ماموران ATF از زباله‌دان بازدید کردند و طبق حکم، «علی‌رغم بریده شدن جزئی»، اسلحه‌های کاربردی پیدا کردند.

    یکی از ماموران ATF در پرونده ای گفت: اکنون، ماموران در حال بررسی این هستند که آیا موساتو به طور نامناسبی سلاح ها را دور انداخته است یا خیر و آیا کارکنانش دو تفنگ ساچمه ای را به صورت رایگان در اختیار مرد قرار داده اند یا نه، که به طور بالقوه به او اجازه می دهد از بررسی پیشینه خودداری کند.

    ATF در پاییز به موساتو گفته بود که اسلحه‌های معیوب را طبق حکم جست‌وجوی 26 ژانویه در سه منطقه مختلف برش دهد.

    ماموران فدرال در تلاشند تا دریابند که چرا یک صاحب فروشگاه اسلحه در اوکلاهاما تقریباً 250 اسلحه را در سطل زباله انداخته است و چرا یک مرد ظاهراً مجاز است دو تا از آنها را به عنوان یادگاری نگه دارد.

    یکی از ماموران ATF در حکم گفت: “آقای کینوم به مرد گفت که او قصد شلیک به اسلحه ها را نداشت، بلکه می خواست اسلحه ها را به دیوار خود آویزان کند.” “کارمند مرد به آقای کینوم اجازه داد دو اسلحه گرم برش نخورده بردارد و به آقای کینوم دو خشاب داد، یکی برای هر اسلحه.”

    ماموران سپس با دو مرد در نزدیکی فروشگاه روبرو شدند که به آنها گفتند که ماه‌ها قبل از حادثه ژانویه، سطل زباله را مملو از اسلحه در موارد جداگانه دیده‌اند.

    تقریباً 250 اسلحه در یک سطل زباله در خارج از یک فروشگاه اسلحه در اوکلاهاما سیتی به پایان رسید.