مردی در سن خوزه به یک مهمان سیاه پوست غیرمسلح Airbnb که در حال رفتن به سمت خواربارفروشی بود شلیک کرد

مقتول در حوالی ساعت 23:08 روز 2 اکتبر در حال عبور از خیابان در بلوک 1200 سامرست درایو بود که مظنون را دید که بعداً مارک واترز 66 ساله شناخته شد، از خانه خارج شد و “به سرعت به او نزدیک شد” در حالی که نگه داشته بود. به گفته پلیس سن خوزه و دفتر دادستانی منطقه سانتا کلارا، یک تفنگ دستی. به گفته دادستان، مقتول سعی کرد فرار کند، اما در حالی که پشتش را برگردانده بود، واترز اسلحه خود را شلیک کرد و به پای مرد جوان ضربه زد.

خوزه بدیلو، وکیل واترز، روز جمعه در ایمیلی گفت که اظهارنظر فوری در مورد این پرونده ندارد.



منبع سخنگوی پلیس سن خوزه به BuzzFeed News گفت، افسرانی که به تیراندازی واکنش نشان دادند به قربانی کمک های پزشکی ارائه کردند، او سپس با جراحات غیرتهدید کننده جانی به بیمارستان محلی منتقل شد.

مارک واترز
اداره پلیس سن خوزه

مقامات گفتند که در بازرسی از خانه واترز، پلیس 8 قبضه سلاح گرم ثبت شده برای وی به همراه مهمات و سایر اقلام کشف کرد. واترز در صحنه دستگیر شد. با این حال، به گفته دفتر DA، از روز جمعه، او دیگر در بازداشت نبود.

مقامات همچنین در حال بررسی اتهامات احتمالی جنایت ناشی از نفرت هستند، اما مقامات از ارائه اطلاعات بیشتر یا انگیزه احتمالی تیراندازی خودداری کردند و گفتند که این پرونده هنوز در دست بررسی است.

جف روزن، دادستان منطقه، روز جمعه در بیانیه‌ای با اعلام این اتهامات گفت: «همه باید در راه رفتن به فروشگاه ایمن باشند. ما چنین اقدامات بی‌معنا و خشونت‌آمیزی را در این شهرستان تحمل نخواهیم کرد. ما برای قربانی آرزوی بهبودی سریع داریم و مطمئن خواهیم شد که عدالت را برای این حمله وحشیانه دریافت خواهد کرد.

دادستان ها گفتند که واترز در نهایت ماه گذشته به جرم حمله با اسلحه نیمه خودکار که منجر به صدمات بدنی شدید و استفاده شخصی از سلاح گرم در ارتباط با تیراندازی شد، متهم شد. او قرار است روز دوشنبه به اتهامات وارده در سن خوزه محاکمه شود.

یک مرد کالیفرنیایی به اتهام تیراندازی به یک مرد سیاهپوست غیرمسلح 21 ساله که در حال رفتن به خواربارفروشی از اجاره‌ای Airbnb بود، متهم است که مقامات آن را “حمله‌ای غیرقانونی” توصیف می‌کنند.