متهمان 6 ژانویه به جای ادامه تحمل شرایط “شیطانی” زندان دی سی درخواست می کنند به خلیج گوانتانامو فرستاده شوند.

اغتشاشگران متهم در زندان قبلاً از شرایط این زندان شکایت کرده بودند و در دسامبر 2021، یک بازرسی اعلام نشده از خدمات مارشال های ایالات متحده منجر به اخراج حدود نیمی از زندانیان به دلیل محیط غیرانسانی شد.

چند تن از متهمان شورش کاپیتول که در زندان دی سی نگهداری می شوند می گویند شرایط آنقدر غیرقابل تحمل است که ترجیح می دهند به گیتمو فرستاده شوند.

گروهی از زندانیان 34 ژانویه 6 در نامه ای پر از تاول جمعه از دادگاه درخواست کردند تا به زندان گوانتانامو در کوبا منتقل شوند و این مرکز بدنام را به عنوان مکانی توصیف کردند که “در واقع” وعده های غذایی غذایی، قرار گرفتن در معرض نور خورشید، مراقبت های پزشکی درجه یک و محترمانه را ارائه می کند. الزامات مذهبی – شرایطی که آنها ادعا می کنند در بازداشتگاه مرکزی دی سی وجود ندارد.

ایالات متحده در سال 2002 پس از حملات 11 سپتامبر، خلیج گوانتانامو را در کوبا تأسیس کرد. این مکان به سرعت به عنوان یک مرکز مملو از نقض حقوق بشر، از جمله گزارش های شکنجه، سوء استفاده جنسی، و بازداشت غیرقانونی شناخته شد. کمتر از 40 نفر در این بازداشتگاه زندانی هستند و قانونگذاران دموکرات در سال‌های اخیر فشارها را برای بستن برای همیشه این بازداشتگاه افزایش داده‌اند.

اما امضاکنندگان نامه روز جمعه – که شامل پسران مغرور، نگهبانان سوگند، و خود “زندانیان سیاسی” می شود – به نظر می رسد نشان می دهد که زندان نظامی با شهرت بدبختی یک پله بالاتر از محل اقامت فعلی آنها خواهد بود.

مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



منبع

در نامه ای هفت صفحه ای، گروهی از بازداشت شدگان پیش از محاکمه، ده ها شکایت از خانه تازه پیدا شده خود را مطرح کردند و این مرکز را “نفرت انگیز نسبت به قانون و دولت این کشور” توصیف کردند، جایی که “اسرای رقت بار به آرامی در همه جا به قتل می رسند.” جز اینکه روحشان از سینه های گرسنه شان کنده شد.»

وکیل یکی از آشوبگرانی که نامه را امضا کرده بود، یک کپی از یادداشت دست نویس را در نمایشگاه جمعه برای آزادی موکلش گنجاند.

در میان آنها متهمانی به حمله به افسران، ممانعت از اجرای عدالت و سایر جرایم در ارتباط با حمله 6 ژانویه به ساختمان کنگره آمریکا توسط حامیان دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا که امیدوار بودند نتایج انتخابات ریاست جمهوری 2020 را لغو کنند، هستند.

اعضای کنگره که امیدوارند آنها را بررسی کنند، طبق نامه آنها از ورود منع شده است. آنها ادعا می کنند که “زندانیان سیاسی در خاک آمریکا هستند که به ناعادلانه و ناعادلانه زندانی شده اند.”

  • در میان مصائب زندانیان، چندین بی‌عدالتی معمولی است که اغلب علیه صنعت زندان‌های آمریکا اعمال می‌شود، از جمله غذاها و امکانات ناکافی، دسترسی محدود به خدمات قانونی، و نام بردن از سوی نگهبانان. در فهرست شکایات خود، متهمان همچنین از الزامات واکسن، حضور ادعایی تبلیغات تئوری نژادی انتقادی، و کارکنانی که لباس «دموکرات» می پوشند، از جمله لباس های Black Lives Matter و کامالا هریس ابراز تاسف می کنند.

    با یک افسر اطلاعات عمومی در بخش اصلاحات دی سی نمی توان بلافاصله برای اظهار نظر تماس گرفت.

    آنها در دادخواست دادگاه ادعا می کنند که شرایط زندان نظامی بهتر از وضعیت فعلی است.

  • آنها می گویند که زندان باید به عنوان “محل تخلیه، جسم، ذهن و روح” توصیف شود و ادعا می کنند که زندانیان برای کمک، آب و کمک های پزشکی التماس می کنند. آنها می گویند کرم در سالاد یافت می شود و زندانیان به دلیل سوء تغذیه دچار ریزش مو و بینایی و حتی اسکوربوت شده اند.

    سی و چهار متهم شورش کنگره که در زندان دی سی نگهداری می شوند، به دنبال انتقال به خلیج گوانتانامو، کوبا هستند.

  • از جمله شکایات آنها: حضور ادعایی تبلیغات تئوری نژاد انتقادی و کارکنانی که لباس “دموکرات” می پوشند.