رگولاتورهای ارشد ایالات متحده می گویند کریپتو خطرات ثبات مالی را به همراه دارد

واشنگتن (AP) – رگولاتورهای ارشد روز دوشنبه یک سری اقدامات حفاظتی جدید را توصیه کردند تا اطمینان حاصل شود که بازار رو به رشد و کنترل نشده ارزهای دیجیتال ثبات مالی ایالات متحده را به خطر نمی اندازد.

یلن گفت: «همانطور که به طرز دردناکی از تاریخ آموخته‌ایم، نوآوری بدون مقررات کافی می‌تواند منجر به اختلالات و آسیب‌های قابل توجهی به سیستم مالی شود.»

شورای نظارت یک گروه بین سازمانی به ریاست جانت یلن وزیر خزانه داری و شامل جروم پاول، رئیس فدرال رزرو است. نقش این شورا که در پی بحران مالی سال 2008 ایجاد شد، شناسایی خطرات و تهدیدهای نوظهور برای ثبات مالی ایالات متحده است.

طبق نظرسنجی مرکز تحقیقاتی پیو در سپتامبر 2021، تقریباً 16 درصد از بزرگسالان آمریکایی یا 40 میلیون نفر در ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کرده اند. و 43 درصد از مردان 18 تا 29 ساله پول خود را در ارزهای دیجیتال قرار داده اند.

در ابتدای سال، شورا اعلام کرد که تلاش های خود را بر روی تحقیق و توسعه توصیه هایی در مورد مسائل دارایی های دیجیتال متمرکز خواهد کرد، زیرا آمریکایی های بیشتری در ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری می کنند.

در میان هفت توصیه اصلی، تنظیم‌کننده‌ها از کنگره خواستند قانونی را تصویب کند که خطرات سیستمیک ناشی از رشد استیبل کوین‌ها را که نوعی ارز رمزنگاری شده مرتبط با قیمت یک دارایی مالی دیگر مانند دلار آمریکا یا طلا هستند، رسیدگی کند.

اعضای شورای نظارت بر ثبات مالی روز دوشنبه برای تصویب توصیه‌های گزارش 125 صفحه‌ای که در پاسخ به فرمان اجرایی جو بایدن، رئیس‌جمهور جو بایدن در ماه مارس درباره دارایی‌های دیجیتالی ایجاد شده بود، تشکیل جلسه دادند. این گزارش همچنین خواستار اعطای قدرت نظارتی بیشتر بر ارزهای دیجیتال و دارایی های دیجیتال به آژانس ها است.

نوسانات اخیر در بازار ارزهای دیجیتال، به ویژه در استیبل کوین ها، باعث شده است که تنظیم کننده ها به ویژه در مورد نیاز به مقررات با توجه به رشد استفاده از دارایی دیجیتال محتاط باشند.

پاول، که اخیراً گفته است که استیبل کوین‌ها به مقررات بیشتری نیاز خواهند داشت، زیرا مصرف‌کنندگان به طور گسترده‌تری از آن‌ها استفاده می‌کنند، روز دوشنبه گفت که «اکنون اقدام به ما امکان می‌دهد از نوآوری‌های مالی مسئولانه و در عین حال حفظ ثبات مالی حمایت کنیم.»

بیش از 100 بانک مرکزی در سراسر جهان در حال بررسی یک ارز دیجیتال هستند، اما تنها تعداد کمی از آنها در واقع ارز دیجیتالی را منتشر کرده اند.



منبع

یلن گفت که وزارت خزانه داری توصیه می کند که ایالات متحده «سیاست و کار فنی را روی یک ارز دیجیتال بالقوه بانک مرکزی یا CBDC پیش ببرد، به طوری که در صورتی که CBDC مصمم است در راستای منافع ملی باشد، ایالات متحده آماده باشد».

ماه گذشته، وزارت خزانه داری گزارشی منتشر کرد که در آن به ایالات متحده برای توسعه دلار دیجیتال توصیه می شد.