مایک پنس شغل خود را قمار کرد تا جانشین ترامپ شود. حالا او حتی نمی تواند راهی برای رقابت با رئیس سابقش پیدا کند.

به نظر می رسد که او شرط را باخته است – میزان مطلوبیت او در رای گیری برای یک معاون سابق به طرز فاجعه باری پایین است.

  • و در سخنرانی‌های عمومی، ترامپ از تحقیر پنس در 6 ژانویه کوتاه نیامد.

    علاوه بر این، برای جمهوری خواهانی که به دنبال یک نامزد بالقوه یا اعلام شده بدون آن هستند تقریبا به اندازه چمدان ترامپ، گزینه های زیادی خارج از پنس وجود دارد: دیسانتیس، نیکی هیلی سفیر سابق سازمان ملل، تیم اسکات سناتور کارولینای جنوبی، و حتی کارآفرین ویوک راماسوامی.

    فقدان محبت از طرف انجیلی ها

    به عبارت دیگر: او این فرصت را نخواهد داشت که ذهن رای دهندگان اولیه جمهوری خواه را که نظری درباره او ندارند، تحت تاثیر قرار دهد. به نظر می رسد که همه قبلاً یکی را دارند.

    در مارس 2022، پنس از برنامه سیاست خود بر اساس رهبری آمریکا، فرصت های آمریکایی و فرهنگ آمریکایی رونمایی کرد. این طرح سه جانبه به دنبال ترویج “آموزش وطن پرستانه”، جلوگیری از رقابت زنان تراجنسیتی در مسابقات ورزشی منتخب، پایان دادن به سقط جنین توسط مالیات دهندگان فدرال و غیره است.

    انجیلی ها ممکن است دیگر نیازی به یکی از اعضای خود در مقام نداشته باشند تا به نتایج سیاستی که می خواهند دست یابند. ترامپ (که یک مسیحی انجیلی نیست) سه عضو دیوان عالی را منصوب کرد که در ادامه حمایت‌های فدرال سقط جنین توسط رو در مقابل وید در سال 2022 را لغو کرد.

    مسیحیان انجیلی، میانه روها و جمهوری خواهان ضد ترامپ همگی از پنس دوری می کنند.

  • این تا حدی باعث شد که برخی از حامیان ترامپ در حالی که شعار «مایک پنس را آویزان کن» سر می‌دادند، به ساختمان کنگره یورش بردند. باورش سخت است که او بتواند تا سال 2024 بر آن گروه پیروز شود.

    رتبه نامطلوب پنس در واقع افزایش یافته است بدتر در طول زمان. نظرسنجی دانشگاه مونموث در فوریه 2023 نشان داد که او با 28 درصد «نامطلوب»، 9 درصد بهتر از اعداد او در ماه مارس بود.

    مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



    منبع

    دو سال پس از ترک پست، به نظر می رسد که همه چیز بیهوده است، زیرا به نظر می رسد که او نمی تواند راهی برای رقابت با رئیس سابق خود پیدا کند.

    سایر نامزدهای احتمالی، مانند ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا – که هنوز وارد رقابت نشده است – در جذب قلب، ذهن و جیب جمهوری خواهانی که از تأثیرات دوران ریاست جمهوری ترامپ لذت بردند، اما با این وجود به دنبال آن هستند، کار بسیار بهتری انجام داده اند. برای یک جایگزین این تا حدی به دلیل این واقعیت است که DeSantis در زمان حضور در عمارت فرماندار از سیاست‌های منحصربه‌فرد، هرچند بحث‌انگیز، جنگ فرهنگی دفاع کرده است.

    شاید آخرین میخ در تابوت جاه طلبی های پنس برای ریاست جمهوری این باشد که او یک مقدار شناخته شده است. برخلاف برخی از نامزدهای اعلام شده مانند هیلی و راماسوامی، پنس یک چهره عمومی شناخته شده است که اقدامات او قبلاً بر نظرات درصد قابل توجهی از رای دهندگان جمهوریخواه تأثیر گذاشته است.

    آیا پنس می تواند با جناح ضد ترامپ حزب جمهوری خواه تهاجم کند؟ پنس با توجه به چهار سالی که در دولت ترامپ کار کرد، موفقیت چندانی در خواستگاری با آنها نداشت. با توجه به برخی از سیاست‌های تفرقه‌انگیز که در کاخ سفید و زمان خود از آن زمان به بعد، او نتوانسته است جمهوری‌خواهان میانه‌رو یا مستقل‌ها را جذب کند.

    پنس به سادگی نتوانسته است تقریباً به اندازه کافی حمایت کند که به عنوان یک نامزد ریاست جمهوری جدی گرفته شود – او حتی نتوانسته است علامت دو رقمی در حمایت از نامزدی جمهوری خواهان را در نظرسنجی مورنینگ کنسلت بشکند.

    بدون کودتا، بدون حمایت

    سیاست های پیشنهادی پنس چیز جدیدی را به روی میز نمی آورد که رقبای او در حال حاضر ارائه نکرده اند و بیشتر شبیه پلتفرم استاندارد جمهوری خواهان است.

    براندون بل، وین هورس، StuPorts، SOPA Images/Getty Images. عارف قاضی/خودی

    • مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور سابق، چهار سال وفاداری تزلزل‌ناپذیر به رئیس‌جمهور دونالد ترامپ و جنبش «آمریکا را دوباره بزرگ کن».

      پایگاه انجیلی که پنس قبل و در دوران ریاست جمهوری ترامپ ایجاد کرد، به سادگی او را برای مراتع سبزتر (یا در این مورد، دو فلوریدیایی) پشت سر گذاشت.

      پنس اعتبار خود را در میان حامیان سرسخت ترامپ و MAGA از دست داد که در 6 ژانویه 2020 از جلوگیری از صدور گواهینامه آرای کالج الکترال خودداری کرد.

      بر اساس نظرسنجی مورنینگ کانسالت در مارس 2023، 80 درصد از افرادی که در سال 2020 به ترامپ رای دادند، گفتند که همچنان ترامپ را “بسیار” یا “تا حدودی مطلوب” می‌دانند. پنس باید این ارقام را کاهش دهد، و بعید است که کیفرخواست ترامپ این کار را برای او انجام دهد – نظرسنجی کوئینیپیاک در روز چهارشنبه نشان داد که 75 درصد جمهوری‌خواهان اتهامات جنایی را برای ترامپ رد صلاحیت نمی‌کنند.

      مایک پنس آینده خود را قمار کرد تا معاون و معاون رئیس جمهور دونالد ترامپ شود.

    • پنس تا حدی به دلیل روابط نزدیکش با جامعه مسیحی انجیلی به عنوان معاون ترامپ انتخاب شد. اما با وجود این، نظرسنجی دانشگاه مونموث در مارس 2023 نشان می‌دهد که او در نظرسنجی‌های موافق در میان جمهوری‌خواهان انجیلی از دیگر نامزدهای احتمالی، مانند دیسانتیس و ترامپ عقب‌تر است.

      ترامپ، دسانتیس بر پشت یک فیل در حالی که پنس سعی می کند خود را نگه دارد

      بر اساس نظرسنجی Morning Consult، پنس بار دیگر پس از لیز چنی، نماینده سابق، دومین نظرسنجی “نامطلوب” را دریافت کرد.