لوگوی مدرسه جورجیا شبیه نماد نازی ها خشم را برانگیخت

بر اساس گزارش اتحادیه ضد افترا، حوادث یهودی ستیز در گرجستان بین سال های 2020 تا 2021 بیش از دو برابر شده است. گرجستان 49 حادثه را در سال 2021 ثبت کرد.

مایک آلبوکرکی، پدر دو دانش آموزی که سال آینده در مدرسه حضور خواهند داشت، به The Atlanta Journal-Constitution گفت: “من نمی خواهم ببینم بچه هایم آن را روی پیراهن خود می پوشند.” «واقعاً این یک نظارت بزرگ بر منطقه و همه کسانی است که در این فرآیند شرکت داشتند که آن را بررسی کردند، که این واقعیت را که شبیه شمایل‌نگاری نازی‌ها به نظر می‌رسد، نادیده نگیرند. یا شاید، کسی می داند، کسی آن را صدا زد و شنیده نشد.»

فلکس گفت که با مدرسه تماس گرفت و از مدیر مدرسه عذرخواهی کرد، همراه با تصاویری از آنچه که ناحیه مدرسه گفت این لوگو بر اساس آن است.

در بیانیه آمده است: «ما درک می‌کنیم و کاملاً موافقیم که شباهت‌ها به نمادهای نازی غیرقابل قبول است، اگرچه این طرح بر اساس بال‌های عقاب سرهنگ ارتش ایالات متحده بود، اما نظر ذینفعان برای مدارس ما مهم بوده و همچنان ادامه دارد.

این طرح با واکنش سریع در شبکه های اجتماعی مواجه شد.

استیسی افارت گفت که به عنوان والدین و عضوی از جامعه یهودی، خشمگین است.

«من می‌خواهم لوگو را ببینم نه تنها از جامعه ما عذرخواهی می‌کنم. افارت گفت نه فقط جامعه یهودی بلکه کل جامعه.

“من فکر کردم، “به نظر می رسد. فلکس با اشاره به اینکه عقاب جنگی توسط نازی‌ها در جهان دوم و در حال حاضر توسط سایر نئو-نئو-نئون‌ها استفاده می‌شد، گفت که این باعث ناراحتی من می‌شود، و من چند بار به آن بازگشتم و هر بار احساس ناراحتی و بیماری بیشتر می‌کردم. گروه های هوادار فاشیست و نئونازی.

دوو ویلکر، مدیر کمیته یهودیان آمریکا در منطقه آتلانتا، در بیانیه ای درباره طراحی لوگو گفت: «این اولین بار نیست که مدارس شهرستان کاب نسبت به یهودی ستیزی ناشنوا هستند. «تظاهر به اینکه یهودستیزی وجود ندارد باعث از بین رفتن آن نمی شود. کودکانی که در مدارس شهرستان کاب تحصیل می‌کنند – و خانواده‌هایشان – لایق بهتری هستند.



منبع

ماریتا، گا (AP) – عرضه لوگوی جدید برای یک مدرسه ابتدایی در منطقه آتلانتا پس از اینکه والدین شباهت‌هایی به نماد نازی‌ها مشاهده کردند متوقف شد، اگرچه یکی از ناحیه‌های مدرسه گفت این طرح بر اساس بال‌های عقاب سرهنگ ارتش ایالات متحده است.

عقاب نازی که در دهه 1920 ساخته شد و بعدها به نمادی برای برتری گرایان سفید تبدیل شد، عقابی را به تصویر می کشد که یک صلیب شکسته در چنگال های خود نگه داشته است.

ناحیه مدرسه کاب کانتی روز سه شنبه گفت که توزیع لوگوی جدید مدرسه ابتدایی ایست ساید در ماریتا را پس از محکومیت آن در رسانه های اجتماعی متوقف کرده است.

او گفت که او در سطوح مختلف صدمه دیده است و افزود: “فرزندان من نوه های کسی هستند که از رژیم نازی در آلمان گریخت و از هولوکاست جان سالم به در برد.”

بحث لوگو تنها آخرین مورد مربوط به یهودی ستیزی در مدارس کاب است. ماه گذشته، گروهی شروع به ارسال بیلبوردهای صورتی داغ در اطراف مترو آتلانتا کردند که مردم را برای مبارزه با یهودستیزی به چالش می‌کشید، تا حدی در واکنش به حوادث سال تحصیلی گذشته.

دومین منطقه بزرگ مدرسه گرجستان اعلام کرد که قصد دارد لوگوی جدید را به تعویق بیاندازد و در عین حال “تغییرات مورد نیاز را فورا بررسی کند.”

Rbbi Amanda Flaks به WSB-TV گفت که باید دو بار به طرح نگاه می کرد.

پیامی به والدین در روز دوشنبه آنها را از لوگوی جدید مطلع کرد. گفت که این انتخاب برای “نمایندگی عقاب در حال اوج گرفتن به سوی تعالی و احترام به تاریخ مدرسه بزرگ ما” انتخاب شده است. این پیام افزود: منطقه با تمام مدارس برای ایجاد آرم کار کرده است.

گرافیتی که صلیب شکسته را به تصویر می کشد در دو دبیرستان شهرستان کاب در طول تعطیلات دبیرستان یهودیان پیدا شد. چند دانش‌آموز دبیرستانی کاب در اوایل امسال به دلیل اشتراک‌گذاری تصاویر یهودی‌ستیزانه در رسانه‌های اجتماعی تنبیه شدند.

ایست ساید ابتدایی روبه‌روی یک کنیسه قرار دارد.

این لوگو یک عقاب، طلسم مدرسه را روی حروف اول ES مدرسه نشان می‌دهد.