جمهوری خواهان می گویند که برای ازدواج همجنس گرایان نمی آیند. آنها در مورد Roe نیز چنین گفتند.

تعطیلات ماه آگوست سنا و انتخابات میان دوره ای نوامبر که به سرعت نزدیک می شود، تنها بحران زمانی دموکرات ها را تشدید می کند. برخی از دموکرات ها هستند در حال حاضر هل دادنبرای کوتاه شدن این تعطیلات، اما دوربین روز سه شنبه خاطرنشان کرد که برای تحقق این امر به توافق همه 50 سناتور دموکرات نیاز است.

در برابر اعلی دادگاه رو علیه وید، جمهوری خواهان را محکوم کرد به طور مکرراصرار که سابقه 50 ساله تضمین کننده حقوق سقط جنین امن بود. در واقع، آنها این را حتی زمانی که در حال انجام اقداماتی برای لغو آن بودند، گفتند.

“من فکر می کنم احتمال واژگونی Roe v. Wade بسیار کم است. سناتور جونی ارنست (رئیس آیووا) در سپتامبر 2020، پیش از تایید قاضی دیوان عالی، امی کونی بارت، گفت: من نمی بینم که چنین اتفاقی بیفتد.

اما مشخص نیست که اگر یکی از آنها در سنا به رأی بیاید، حداقل 10 جمهوری خواه به لایحه ای برای تدوین برابری ازدواج رأی خواهند داد یا خیر. اکثر سناتورهای جمهوری‌خواه روز سه‌شنبه از این سوال اجتناب کردند و این قانون را غیرضروری خواندند و آن را به عنوان یک تمرین پیام‌رسانی از سوی دموکرات‌ها در آستانه انتخابات میان‌دوره‌ای نوامبر رد کردند.

به گفته ویپ دیک دوربین، اکثریت سنا، مشخص نیست که آیا دموکرات ها زمان کافی برای ارائه این قانون برای رای گیری در صحن خواهند داشت یا خیر. دموکرات ها در تابستان امسال برای تصویب لوایحی برای تقویت صنعت نیمه هادی ها و کاهش هزینه داروهای تجویزی و حق بیمه های بیمه سلامت رقابت می کنند. برخی از حامیان آب و هوا از سنا می‌خواهند تا اقدامات معناداری برای مقابله با تغییرات آب و هوایی انجام دهد. و دموکرات ها تحت فشار هستند تا قبل از پایان سال جاری قضات بیشتری را تأیید کنند.

“من فکر نمی کنم این یک مسئله واقعی باشد. من فکر می‌کنم دموکرات‌ها دارند این کار را انجام می‌دهند.» اقلیت سنا، ویپ جان تون (RS.D.) روز سه‌شنبه در پاسخ به سوالی درباره تلاش‌های دموکرات‌ها برای حمایت از هر دو حقوق از طریق قانون، به هاف پست گفت. “فکر نمی‌کنم چیزی در بیرون وجود داشته باشد… فقط فکر می‌کنم همه اینها تئاتر است.”

توماس نوشت که قضات باید به طور خاص در مواردی که از دسترسی به پیشگیری از بارداری و روابط همجنس‌گرایان محافظت می‌کنند، که بر حق حفظ حریم خصوصی است، تجدید نظر کنند.

“من اعلام هر چیزی در مورد این موضوع را تا زمانی که ببینیم چه چیزی را به تاخیر می اندازم [Senate Majority Leader Chuck] مک کانل گفت شومر تصمیم می گیرد روی زمین بگذارد.

مجلس نمایندگان روز سه‌شنبه قانونی را تصویب کرد که در آن قانون دفاع از ازدواج را لغو می‌کند و حمایت‌های برابری ازدواج و پیشگیری از بارداری را در قانون فدرال تدوین می‌کند. دموکرات‌ها موافقت کلارنس توماس، قاضی دیوان عالی کشور را در حکمی که رو را لغو کرد، دلیلی برای تصویب لوایح در حال حاضر عنوان کردند، در حالی که این حمایت‌ها سابقه باقی مانده‌اند – کاری که آنها نتوانستند برای سقط جنین انجام دهند.

وی افزود: اگر این اتفاق بیفتد از آن حمایت نمی‌کنم.

حمایت از ازدواج همجنس‌گرایان در دو دهه گذشته، از جمله در میان جمهوری‌خواهان، به‌طور پیوسته افزایش یافته است. ماه گذشته، الف نظرسنجی Pew Researchدریافتند که 71 درصد از آمریکایی‌ها معتقدند که باید قانونی باشد.

حزب جمهوری خواه عمدتاً از جنگ های فرهنگی بر سر ازدواج همجنس گرایان در سال های اخیر، به نفع موضوعات دیگری مانند به اصطلاح نظریه نژادی انتقادی و بحث های مربوط به هویت جنسیتی در مدارس، حرکت کرده است. تعداد معدودی از جمهوری خواهان سنا به طور علنی از ازدواج همجنس گرایان حمایت می کنند، از جمله راب پورتمن (اوهایو)، سوزان کالینز (مین) و لیزا مورکوکسی (آلاسکا). و 47 جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان روز سه‌شنبه به حمایت از ازدواج همجنس‌گرایان رأی دادند، که نشان می‌دهد برخی از همتایان آن‌ها در سنا می‌توانند از این روش پیروی کنند.

توماس در میان قضات تنها بود که از دادگاه عالی خواست تا این مسائل را دوباره بررسی کند، اما او تنها محافظه‌کاری نیست که به آنها پیشنهاد می‌کند این کار را انجام دهند.

«تهدید چیست؟ چرا آنها به مسائلی که مردم به آن اهمیت می دهند پاسخ نمی دهند؟» سناتور مارکو روبیو (R-Fla.) با اشاره به هزینه های بالای غذا و گاز گفت.

در آخر هفته، سناتور تد کروز (تگزاس) دادگاه عالی گفت “بیش از حد بود” و “به وضوح اشتباه بود” زمانی که ازدواج همجنس گرایان را در سراسر کشور در تصمیم مهم سال 2015 Obergefell v. Hodges قانونی کرد. سایر سناتورهای جمهوری خواه از جمله جان کورنین (تگزاس) و مارشا بلکبرن (تن) نظرات مشابهی را ابراز کرده اند.

سناتور کوین کرامر (RN.D.) روز سه شنبه به هاف پست گفت: «به جز قاضی توماس، من نشنیدم که عدالت دیگری حتا به این معنا باشد که آنها احتمالاً کاری متفاوت انجام دهند.

رهبر اقلیت سنا میچ مک کانل (R-Ky.) که اغلب در مورد لوایح مجلس سنا می سنجید، از اتخاذ موضع در این مورد خودداری کرد.

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در سخنرانی خود گفت: «اشتباه نکنید: در حالی که استدلال قانونی او پیچیده و نادرست است، بسیار مهم است که ما قاضی توماس – و جنبش افراطی پشت سر او – را قبول کنیم.» در روز سه شنبه

سناتور جیمز لنکفورد (R-Okla.) گفت دموکرات‌ها در تلاشند تا با ارائه قوانینی برای رسیدگی به مسائلی که او آنها را «در واقع درست نیست» «پایگاه خود را تقویت کنند».

این مقاله در ابتدا در HuffPost ظاهر شد و به روز شده است.

مربوط…





منبع

دوربین روز سه شنبه به خبرنگاران گفت: «ما اولویت‌های بیشتری نسبت به زمان داریم.

اکنون جمهوری خواهان بار دیگر تهدید علیه سایر حقوق تعیین شده توسط دادگاه عالی، از جمله حمایت از پیشگیری از بارداری و ازدواج همجنس گرایان را کم اهمیت جلوه می دهند.