پوتین می گوید روس ها کیف را به خاطر مذاکرات ترک کرده اند

ولادیمیر مدینسکی، رئیس هیئت روسی در مذاکرات، در 16 ژوئن گفت که آنها ظاهراً پیشنهادات خود را برای توافقنامه صلح در آوریل ارسال کردند، اما طرف اوکراینی ظاهراً آنها را نادیده گرفت.

داوید آراخامیا، رئیس گروه مذاکره‌کننده اوکراینی، پیش‌بینی می‌کند که مذاکرات با روسیه ممکن است در پایان ماه اوت پس از حملات متقابل نیروهای اوکراینی در مناطق اشغالی از سر گرفته شود.

  • منبع: پوتین در نشستی در ایران به نقل از نشریه روسی RBK

    ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفته است که روس‌ها از کیف «برای ایجاد شرایط برای مذاکره» با اوکراین خارج شده‌اند.

    رئیس جمهور ولادیمیر زلنسکی گفت: مذاکرات تنها زمانی انجام می شود که روسیه تمایل خود را برای پایان دادن به جنگ و خروج نیروهای اشغالگر خود از خاک اوکراین نشان دهد.

  • ANASTASIIA KALATUR — چهارشنبه، 20 ژوئیه، 02:44

    جزئیات: پوتین همچنین اوکراین را متهم کرد که به توافقات استانبول عمل نمی کند، اما به طور مشخص اشاره نکرد که کدام توافق است. پوتین گفت از آنجایی که کیف تمایلی به پایبندی به تعهدات خود ندارد، با ولودیمیر زلنسکی دیدار نخواهد کرد.

    زمینه:

    • نقل قول از پوتین: برای ایجاد این شرایط (برای مذاکره)، نیروهای ما از مرکز اوکراین، از کیف خارج شده‌اند. مقامات کیف از اجرای این توافق‌ها امتناع کرده‌اند، اگرچه عملاً به دست آمده است. بنابراین، البته نتیجه نهایی بستگی دارد. نه در مورد میانجی‌ها، بلکه از تمایل طرف‌ها برای تحقق توافق‌های انجام‌شده. امروز می‌توانیم ببینیم که مقامات کیف چنین تمایلی ندارند.”

      سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه، اظهار داشت که آنها از پیشنهاد توافقنامه صلح ارائه شده توسط هیئت اوکراینی در استانبول در 29 مارس رضایت دارند. نیکلای پاتروشف، دبیر شورای امنیت فدراسیون روسیه، اعلام کرد که روسیه می خواهد “در اسرع وقت” با اوکراین به توافق برسد.



  • منبع

    میخائیلو پودولیاک، یکی از اعضای تیم مذاکره کننده، گفت که روسیه پیشنهاد مذاکره را تنها به این دلیل دارد که می خواهد زمان برای جمع آوری مجدد نیروها و انجام یک حمله موذیانه تر و وحشیانه تر داشته باشد.