لایحه کمک به افغان‌هایی که از طالبان فرار کرده‌اند در سنا با چالش‌های طولانی مواجه است

ای کاش همه ما می توانستیم از نظر مفهومی موافق باشیم که افرادی که اینجا هستند جایی برای بازگشت ندارند و آنها درگیر جنگی بودند که ما 20 سال در آن درگیر بودیم و نحوه رفتار ما با آنها چیزهای زیادی در مورد چگونگی آن خواهد گفت. گراهام گفت: مردم در آینده با ما خواهند جنگید.

با نزدیک شدن به انتخابات میان دوره ای نوامبر، جمهوری خواهان به طور کلی با مهاجران خصمانه تر شده اند و برخی آنها را مهاجمانی توصیف می کنند که از مرزهای ناامن جنوبی سرازیر می شوند. فرمانداران جمهوری خواه حتی اتوبوس ها و هواپیماهای پر از مهاجران را به عنوان یک شیرین کاری سیاسی به شهرهای تحت رهبری دموکرات ها فرستاده اند.

در آگوست 2021، دولت بایدن از اقدامی موسوم به آزادی مشروط بشردوستانه استفاده کرد تا به افغان‌ها اجازه دهد برای یک دوره دو ساله وارد ایالات متحده شوند. مقامات، اثر انگشت و سوابق تخلیه‌شدگان را از طریق پایگاه‌های اطلاعاتی جنایی و تروریستی در تأسیسات نظامی در اروپا و خاورمیانه بررسی کردند.

جواید کوتوال، یک آمریکایی افغان آمریکایی، به هاف پست گفت: «بسیاری از کسانی که ما از آنها دفاع می کنیم، اگر نگوییم همه، با به خطر انداختن جان خود برای حفاظت از دموکراسی و کمک به مردان و زنان ما در یونیفرم، فداکاری نهایی را انجام داده اند.

از زمان پایان خروج ایالات متحده در تابستان گذشته، خشونت کمتری در افغانستان وجود داشته است، اما طبق گزارش ها، طالبان حاکم، با وجود عفو اعلام شده، همچنان اعضای سابق ارتش و مقامات دولتی را هدف قرار می دهند. دولت متهم به آزار و اذیت گروه های اقلیت و زندانی کردن و شکنجه روزنامه نگاران است، در حالی که زنان با قوانین جدید محدودکننده ای روبرو هستند. این کشور همچنین در حال تجربه یک بحران اقتصادی است که در درجه اول نتیجه دارایی های مسدود شده در ایالات متحده و همچنین عوامل دیگری مانند خشکسالی است.

بنابراین ما این را مدیون آنها هستیم. ما در گذشته این کار را برای ویتنامی ها و کردها انجام دادیم. بنابراین، این مسئولیت اخلاقی دولت ایالات متحده است که از این افراد محافظت کند، و از کسانی که قبلاً این کار را انجام داده اند، به آنها یک مسیر و نقشه راه به سمت شهروندی ارائه دهد.

ایالات متحده در سال گذشته ده ها هزار نفر را به عنوان بخشی از عقب نشینی عجولانه خود از افغانستان آورد، اما نگفته است که می توانند بمانند.

سناتور لیندسی گراهام (RS.C.) یکی از حامیان لایحه به هاف پست گفت: «این افراد جایی برای رفتن ندارند. “کشور آنها به جهنم سقوط کرده است.”

اسکات به HuffPost گفت: “من فکر می کنم ما باید با پیدا کردن اینکه چه کسی اینجا هستند و چه پیشینه ای دارد شروع کنیم، و مطمئن شویم که مردم در سراسر کشور می دانند این افراد به کجا رفته اند.”

قانون تعدیل افغانستان که در ماه اوت توسط سناتور امی کلوبوچار (D-Minn.) به همراه سه حامی جمهوری خواه معرفی شد، مسیری را برای اقامت دائم برای بیش از 77000 افغانی که از تابستان گذشته وارد ایالات متحده شده اند ایجاد می کند.

کریس پردی، مدیر کهنه‌کاران برای ایده‌آل‌های آمریکایی و توسعه در سازمان غیرانتفاعی حقوق بشر اول، گفت: «حتی اگر در این ماه وقت ما تمام شود، فرصت‌های دیگری برای انجام این کار داریم. «تصویب این لایحه یک اولویت اصلی برای اعضای هر دو مجلس است. و هر بار که این موضوع را به کنگره آورده ایم، حامیان بیشتری پیدا کرده ایم. تصویب قانون تعدیل افغانستان موضوعی نیست که اگر; مسئله زمان است.»

این لایحه همچنین واجد شرایط بودن ویزای به اصطلاح مهاجرت ویژه را به سایر گروه های در معرض خطر که هنوز در افغانستان هستند، مانند برخی از اعضای سابق نیروهای مسلح افغانستان، گسترش می دهد.

با این حال، بعید است که آینده نزدیک را ببینیم توده مهمی از حمایت برای محافظت از مهاجران افغان، و جمهوری خواهان می توانند کنترل یک یا هر دو اتاق کنگره را در سال آینده به دست بگیرند، که این امر را حتی دشوارتر می کند.

اما گراهام اذعان کرد که جلب نظر جمهوری خواهان به اندازه کافی برای دریافت این لایحه از طریق سنا دشوار است و گفت که همکارانش “نگرانی مشروع” دارند که اتباع افغان ممکن است خطر امنیتی ایجاد کنند.

کلوبوچار در بیانیه ای به هاف پست گفت: «دادن فرصت به متحدان افغان ما – که بسیاری از آنها در کنار ارتش ایالات متحده ما کار می کردند – برای درخواست وضعیت قانونی دائمی، کار درست و ضروری است. این قانون دو حزبی به افغان‌هایی که تحت بازرسی اضافی قرار می‌گیرند، گرین کارت را برای زندگی و کار در ایالات متحده ارائه می‌کند.»

آزادی مشروط به عنوان یک وضعیت مهاجرت به رسمیت شناخته نمی شود و هیچ راهی برای اقامت دائم ارائه نمی دهد. گزینه های اصلی برای افغان ها پناهندگی و وضعیت مهاجرت ویژه است، اما دستیابی به آنها می تواند پیچیده و پرهزینه باشد.

دولت بایدن در ماه مارس اعلام کرد که افغان‌ها واجد شرایط حمایت موقت هستند و از بازگشت آنها به شرایط ناامن جلوگیری می‌کند، اما TPS اقامت دائم را تضمین نمی‌کند.

این مقاله در ابتدا در HuffPost ظاهر شد و به روز شده است.



منبع

طرفداران قانون تعدیل افغانستان – که به این واقعیت اشاره می کنند که افغان ها در ایالات متحده ممکن است واجد شرایط بودن برای آزادی مشروط بشردوستانه یا وضعیت حفاظت شده موقت در سال آینده را از دست بدهند و به طور بالقوه با اخراج مواجه شوند. نسبت به چشم انداز این لایحه خوش بین است.

روز پنجشنبه، تعداد کمی از حامیان برای این لایحه در خارج از کنگره تجمع کردند.

واشنگتن – یک لایحه جدید دو حزبی که به افغان‌ها در آمریکا راهی برای اقامت دائم می‌دهد، شانس کمی برای جلب حمایت جمهوری‌خواهان برای تبدیل شدن به قانون در آینده نزدیک دارد.

به عنوان مثال، سناتور ریک اسکات (رئیس فلوریدا)، استدلال کرد که دولت جو بایدن، رئیس جمهور جو بایدن، 80000 افغانی را که سال گذشته در ایالات متحده پذیرفته شده بودند، بررسی نکرد. آ گزارش وزارت دفاع از فوریه گفت سوابق خود را در 50 تن از مهاجران افغان به “نگرانی های امنیتی بالقوه قابل توجهی” اشاره کردند.