پوتین به مودی می‌گوید که پس از انتقاد رهبر هند از جنگ روسیه در اسرع وقت، حمله به اوکراین را که دستور داده بود، «در اسرع وقت» متوقف خواهد کرد.

مودی روز جمعه در دیدار با پوتین به صراحت از جنگ روسیه در اوکراین انتقاد کرد.

  • ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و نارندرا مودی، نخست وزیر هند، در نشستی در حاشیه نشست سران سازمان همکاری شانگهای در سمرقند، ازبکستان، در 16 سپتامبر 2022 شرکت می کنند.سرگئی بوبیلف / رویترز
    • مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید





  • منبع

    نارندرا مودی، نخست وزیر هند روز جمعه در دیدار رو در رو با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در حالی که هر دو برای نشست سازمان همکاری شانگهای در ازبکستان بودند، از جنگ روسیه در اوکراین انتقاد کرد.

    به گزارش رویترز، مودی به پوتین گفت: می‌دانم که دوران امروز دوران جنگ نیست و در این مورد با شما تلفنی صحبت کرده‌ام.

    عبارت پوتین، “در اسرع وقت” می تواند صرفاً لفاظی برای آرام کردن یک شریک تجاری باشد. پوتین تلاش کرده است تا تهاجم را به عنوان یک جنگ ضروری توجیه کند و از آن به عنوان فتح سرزمینی یاد کرده است که به حق روسیه است در میان تلاش های نادرست برای حل دیپلماتیکی که دیپلمات های غربی آن را به عنوان یک ویترین تلقی می کنند. در داخل روسیه، مقامات در حال مقابله با کسانی هستند که اعتراض می کنند یا حتی این تلاش را یک جنگ توصیف می کنند – پوتین انتشار “اخبار جعلی” در مورد ارتش را غیرقانونی اعلام کرد – علیرغم اینکه تعداد تلفات توسط ایالات متحده به 80000 سرباز می رسد.

    مایکل مک‌فول، سفیر سابق ایالات متحده در روسیه، روز پنجشنبه در یک حضور در شبکه ام‌اس‌ان‌بی‌سی گفت: «هیچ‌کس بازنده‌ها را دوست ندارد و او اکنون در اوکراین شکست می‌خورد».

    چین و هند روابط نزدیکی با مسکو دارند – و با تلاش کشورهای غربی برای کاهش خریدهای خود به خرید نفت، گاز و زغال سنگ خود ادامه دادند – اما کارشناسان سیاست خارجی و ناظران روسیه می گویند که به نظر می رسد جنگ در اوکراین باعث ایجاد شکاف بزرگی در روسیه شده است. روابط

    پوتین به مودی گفت: “من از نگرانی های شما اطلاع دارم. ما می خواهیم همه اینها در اسرع وقت پایان یابد.”

    پوتین افزود: ما سوالات و نگرانی های شما را در این زمینه درک می کنیم. در جلسه امروز البته به تفصیل موضع خود را در این مورد توضیح خواهیم داد، هرچند قبلا در این مورد صحبت کرده ایم.»

    نارندرا مودی و ولادیمیر پوتین

    اظهارات رئیس‌جمهور روسیه به همتای هندی‌اش بازتاب اظهاراتی در مورد جنگ بی‌دلیل روسیه در اوکراین بود که روز قبل او به شی جین پینگ، رهبر چین گفت. پوتین در نشست ازبکستان خطاب به شی جینپینگ گفت: «ما برای موقعیت متعادل دوستان چینی خود در مورد بحران اوکراین ارزش زیادی قائل هستیم.

    روسیه متحمل تلفات ویرانگر نیروها در اوکراین شده است و نیروهایش اخیراً در نتیجه یک ضدحمله شدید اوکراینی در شرق این کشور و در نتیجه تلاش گسترده‌تر برای بازپس گیری قلمرو در جنوب به عقب رانده شدند. در همین حال، روسیه به طور گسترده به جنایات جنگی متهم شده است، زیرا با تحریم های اقتصادی فلج کننده به دلیل جنگ مواجه است. جنگ منجر به بحران انرژی شده و به افزایش تورم در سراسر جهان کمک کرده است.

    پوتین که در میدان نبرد کوبیده شده است، در میز کنفرانس نیز مورد ضرب و شتم قرار می گیرد. برای اینکه ببینیم شی، مودی و دیگران عمیقاً از پیامدهای جنگ روسیه در اوکراین آزرده خاطر شده اند، نیازی به روشن بینی نیست. فرسایش خیره کننده روسیه – و پوتین هال برندز، استاد روابط جهانی در دانشکده مطالعات بین المللی پیشرفته دانشگاه جان هاپکینز، موقعیت دیپلماتیک، در یک توییت گفت.

    آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه به خبرنگاران گفت: «من فکر می‌کنم آنچه از چین، از هند می‌شنوید، بازتاب نگرانی‌های سراسر جهان در مورد تأثیرات تجاوز روسیه به اوکراین است، نه فقط بر مردم اوکراین». به گزارش الجزیره، و افزود: “به نظر من این فشار بر روسیه برای پایان دادن به تجاوز را افزایش می دهد.”

    پوتین به رهبر هند گفت: “من در مورد موضع شما در مورد درگیری در اوکراین و نگرانی های شما را می دانم. ما می خواهیم همه اینها هر چه زودتر پایان یابد.”

    مودی گفت: دوران امروز دوران جنگ نیست و من در این مورد با شما تلفنی صحبت کرده ام.