لایحه محدود کردن فروشگاه‌های خودروهای الکتریکی اکنون در می‌سی‌سی‌پی قانون است

«تقریباً 200 کسب‌وکار کوچک در جوامع سراسر ایالت ما به دنبال تضمینی هستند که تولیدکنندگان بزرگ نمی‌توانند کسب‌وکارشان را نابود کنند. این عادلانه است!» ریوز، یک جمهوری خواه، در بیانیه ای که در شبکه های اجتماعی منتشر شد، گفت. من همچنین می‌دانم که نوآوری در این صنعت اجتناب‌ناپذیر است. و با نوآوری، شرکت های جدید با مدل های تجاری جدید به وجود می آیند. من متعهد به یافتن راه‌حل‌های بلندمدت در یک بازار همیشه در حال تغییر هستم.»

این لایحه فروش خودروهای الکتریکی را محدود نمی کند، زیرا مردم می توانند آنها را به صورت آنلاین خریداری کنند. اما اگر بخواهند شخصاً یک خودروی الکتریکی بخرند، باید به تنها فروشگاه تسلا ایالت در براندون بروند که طبق قانون جدید مجاز به باز ماندن خواهد بود. تسلا یا هر شرکت خودروی الکتریکی دیگر نمی‌تواند مکان جدیدی را برای فروش خودرو باز کند، مگر اینکه قرارداد حق رای منعقد شود.

قبل از تصویب این لایحه با رای 39 در مقابل 13 حزب در 3 مارس، بحثی درون حزبی را در میان قانونگذاران جمهوری خواه به راه انداخت. مخالفان گفتند که این امر با بازار خودرو تداخل خواهد کرد و خودروسازان برقی را از آوردن فناوری و مشاغل جدید به ایالت باز می دارد. موافقان گفتند که این قانون تضمین می کند که همه خودروسازان، صرف نظر از مدل کسب و کارشان، از قوانین یکسانی استفاده کنند.

ویگینز روز سه شنبه به آسوشیتدپرس گفت: “در دنیای امروز، اگر نوآوری نکنید، ضرر می کنید. ما به عنوان یک ایالت نمی توانیم ضرر کنیم.” رای من علیه این لایحه، رای به سرمایه داری، رقابت و نوآوری بود تا سیاست حمایت گرایی.

___

جکسون، دوشیزه (AP) – فرماندار می سی سی پی، تیت ریوز، لایحه ای را امضا کرد که تولیدکنندگان خودروهای الکتریکی را از فروش حضوری وسایل نقلیه محدود می کند، مگر اینکه نمایندگی های دارای حق رای باز کنند.

ریوز با مخالفت با درخواست‌های برخی از جمهوری‌خواهان در مجلس قانونگذاری برای وتوی این اقدام، لایحه 401 مجلس نمایندگان را که توسط نماینده جمهوری‌خواه تری لامار از سناتوبیا معرفی شده بود، به تصویب رساند. این قانون شرکت‌های خودروهای برقی مانند تسلا و ریوین را مجبور می‌کند تا وسایل نقلیه را از طریق حق رای دادن به جای فروشگاه‌های متعلق به شرکت بفروشند، که در حال حاضر به همین شکل عمل می‌کنند.

مایکل گلدبرگ یکی از اعضای سپاه آسوشیتدپرس/گزارش برای ابتکار اخبار ایالتی آمریکا است. گزارش برای آمریکا یک برنامه خدمات ملی غیرانتفاعی است که خبرنگاران را در اتاق های خبری محلی قرار می دهد تا در مورد مسائل پنهان گزارش دهند. او را در توییتر دنبال کنید twitter.com/mikergoldberg.





منبع

سناتور جمهوری خواه بریس ویگینز، جمهوریخواه اهل پاسکاگولا، امیدوار بود ریوز این قانون را وتو کند. قانونگذاران قصد داشتند تسلا را به ساحل خلیج می سی سی پی جذب کنند، منطقه ای که ویگینز آن را محرک اقتصادی ایالت می نامد.