قوانین پیشنهادی بایدن برای پناهندگی تلاشی نادرست برای بازدارندگی مهاجران است

این داستان در ابتدا در لس آنجلس تایمز ظاهر شد.



منبع

این یک تلاش نادرست و غیرانسانی برای بازدارندگی مهاجران از رسیدن به مرز ایالات متحده و مکزیک است که استفاده از حق پناهجویان برای حضور در مرز و درخواست پناهندگی را برای پناهجویان دشوارتر و حتی غیرممکن خواهد کرد.

مطمئناً مشکل بایدن در برخورد با امنیت در مرز ایالات متحده و مکزیک با افزایش مهاجران تشدید شده است. او یک سیستم مهاجرتی را به ارث برده است که توسط سیاست‌های بی‌رحمانه اتخاذ شده در دوران ریاست‌جمهوری ترامپ که عملاً درها را به روی اکثر پناهجویان می‌بندد و کودکان مهاجر را پس از ورود به ایالات متحده از والدینشان جدا می‌کند، از جمله عنوان 42 به ارث برده است. اما او اکنون استراتژی مشابهی را پذیرفته است. محدود کردن صلاحیت با قوانین پناهندگی پیشنهادی این طرحی است که تا حد زیادی یک ممنوعیت پناهندگی تحمیل شده توسط دولت ترامپ که توسط دادگاه ها سرنگون شد.

وزارت امنیت داخلی و وزارت دادگستری هفته گذشته این دستورالعمل ها را پیش از پایان احتمالی استفاده از عنوان 42، یک دستور بهداشت عمومی در دوران ترامپ صادر کردند که به مقامات مرزی ایالات متحده اجازه می دهد اکثر مهاجران متقاضی پناهندگی را اخراج کنند. دستور بهداشت عمومی COVID-19 در 11 مه پایان می یابد، و احتمالاً سیاست مبتنی بر عنوان 42، که تهدید ویروس کرونا را مبنایی برای عدم اجازه ورود به مهاجران ذکر می کند. بایدن به دنبال پایان دادن به این سیاست بود، اما عمدتاً به دلیل چالش‌های قانونی جمهوری‌خواهان از انجام این کار منع شد.

پرونده - در این عکس پرونده 17 جولای 2019، یک افسر گمرک و حفاظت مرزی ایالات متحده اسناد مهاجران را قبل از اینکه برای درخواست پناهندگی در ایالات متحده برده شوند، در پل بین المللی 1 در نووو لاردو، مکزیک بررسی می کند.  روز چهارشنبه، 24 جولای 2019، یک قاضی فدرال در سانفرانسیسکو استدلال‌هایی را در اعتراض به سیاست جدید دولت ترامپ می‌شنود که پناهجویانی را که از کشور ثالثی که به ایالات متحده می‌روند می‌گذرند، می‌خواهد ابتدا برای حمایت در آن کشور دیگر درخواست دهند. .  این شکایت توسط اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا، مرکز حقوقی فقر جنوبی و مرکز حقوق اساسی مطرح شد، زیرا آنها به دنبال یک دستور منع موقت برای جلوگیری از این طرح هستند.  (AP Photo/Marco Ugarte, File

قوانین پیشنهادی دولت بایدن علیرغم سیاست رئیس جمهور، یک سیاست غیرانسانی را با سیاستی دیگر تغییر می دهد وعده برای ایجاد یک روند منظم تر پناهندگی که باعث رنج بیهوده انسانی نشود. ایالات متحده باید ورود در مرزهای خود را کنترل کند، اما باید این کار را به صورت انسانی انجام دهد.

در این عکس 17 جولای 2019، افسران گمرک و حفاظت مرزی ایالات متحده در پل بین المللی 1 در نووو لاردو، مکزیک، اسناد مهاجرانی که به دنبال پناهندگی در ایالات متحده هستند را بررسی می کنند. (آسوشیتدپرس)

قوانین پیشنهادی دولت، مهاجران را ملزم می کند که ابتدا در کشور دیگری در مسیر ایالات متحده درخواست پناهندگی کنند یا از طریق این کشور وقت ملاقات بگیرند. برنامه CBPOne، یک برنامه دولتی ایالات متحده است که آغشته به مشکلات (این امر مستلزم یک قرار ملاقات برای هر فرد است که کار را برای خانواده ها دشوار می کند، آنها باید تصمیم بگیرند که از هم جدا شوند یا برای مدت نامعلومی منتظر بمانند تا برای هر یک از اعضای خانواده موقعیت هایی را فراهم کنند.) مهاجرانی که شرایط را برآورده نمی کنند واجد شرایط درخواست پناهندگی در این کشور نیستند. ایالات متحده تنها استثنا برای مهاجرانی است که می توانند شرایط استثنایی را نشان دهند، مانند اورژانس پزشکی یا تهدید شدید و فوری برای جان یا امنیت خود، مانند تهدید قریب الوقوع تجاوز جنسی، آدم ربایی، شکنجه یا قتل. این دستورالعمل ها برای افرادی که از آزار و شکنجه فرار می کنند غیرعملی است و به طور موثر راه های قانونی را برای پناهندگی آنها حذف می کند.

دولت بایدن قوانین پیشنهادی برای مهاجرانی که درخواست پناهندگی می دهند، به شدت افرادی را که از کشورهای ویران شده فرار می کنند از جستجوی حمایت در ایالات متحده محدود می کند. این قوانین با ایجاد شرایط سختی که واجد شرایط بودن را در زمان مهاجرت تاریخی جهانی محدود می کند، محدودیت هایی را برای افرادی که می توانند برای پناهندگی درخواست کنند، محدود می کند.

مقامات بایدن انحرافی نقل قول قوانین جدید، که پس از یک دوره 30 روزه اظهار نظر عمومی لازم الاجرا می شود و طی دو سال منقضی می شود، به عنوان نوعی بازدارندگی، با اشاره به اینکه دستگیری های گشت مرزی زمانی که مهاجران خبر اعمال عنوان 42 را دریافت کردند، کاهش یافت. آنها می گویند که این سیاست ها با حذف انگیزه سفر به ایالات متحده از مهاجران محافظت می کند، اما این استدلال این واقعیت را نادیده می گیرد که مهاجران برای جستجوی سرپناه و شغل ایمن به کارهای تقریباً غیرممکن ادامه می دهند.

چالش مقامات ایالات متحده یافتن راهی برای مقابله با تعداد بی سابقه مهاجرانی است که به دلیل افزایش بی ثباتی سیاسی و اقتصادی، به ویژه در کشورهای غیر دموکراتیک مانند ونزوئلا، هائیتی، کوبا و نیکاراگوئه، به دنبال پناهندگی هستند. شرایط ناپایدار در آن کشورها مهاجران را از خانه‌های خود بیرون رانده است، که بخش بزرگی از برخورد تاریخی 2.2 میلیون گشت مرزی را تشکیل می‌دهد که به عنوان دستگیری یا اخراج در امتداد مرز ایالات متحده و مکزیک در طول سال مالی 2022 تعریف می‌شود. در مقایسه، گشت مرزی حدود 1.2 داشته است. میلیون‌ها برخورد در سال از سال‌های مالی 1983 تا 2006. این اعداد بین سال‌های 2011 تا 2018 به طور قابل‌توجهی کاهش یافت و به کمتر از 400000 برخورد رسید، تا حدی با افزایش امنیت مرزی مقامات ایالات متحده.

بایدن برای مقابله موثر با تعداد تاریخی مهاجران در مرز با فشار سیاسی شدیدی مواجه است. در نهایت، این به کنگره بستگی دارد که قوانینی را برای اصلاح سیستم مهاجرتی شلوغ و ناکارآمد تصویب کند. در همین حال، او می تواند با گسترش ظرفیت مقامات مرزی برای رسیدگی به مهاجران ورودی و دادگاه های مهاجرت برای رسیدگی سریع به پرونده ها، به ایجاد یک سیستم منظم تر برای رسیدگی به پناهجویان کمک کند. این روشی انسانی تر برای انجام تعهدات قانونی کشور در قبال پناهجویان خواهد بود تا اخراج اجمالی آنها از کشور یا امتناع از رسیدگی به پرونده آنها.

بر اساس قوانین بین‌المللی، افراد حق دارند در صورت ترس از آزار و اذیت یا آسیب در کشور خود به دلیل نژاد، مذهب، ملیت، عقاید سیاسی یا عضویت در یک گروه اجتماعی خاص، درخواست پناهندگی کنند. کل فرآیند درخواست پناهندگی سخت است و به دلیل محاکمات مهاجرتی معوقه، تایید می تواند سال ها طول بکشد. در سال 2022، مقامات ایالات متحده کمتر از 14 درصد از درخواست های پناهندگی را پذیرفتند. کسانی که واجد شرایط پناهندگی نیستند می توانند اخراج شوند.