قبل از سقوط نمایشگاه هوایی دالاس، توصیه ای برای ارتفاع وجود ندارد

NTSB گفت: در جلسات توجیهی قبل از پرواز یا زمانی که هواپیماها در هوا بودند، هیچ هماهنگی ارتفاع وجود نداشت. در این گزارش آمده است که کینگ کبرا سومین تشکیلات از سه جنگنده و B-17 رهبر یک سازنده بمب افکن پنج کشتی بود.

این برخورد نمایش هوایی سه سال پس از سقوط یک بمب افکن در کانکتیکات که هفت کشته برجای گذاشت و در بحبوحه نگرانی های مداوم در مورد ایمنی نمایش های مربوط به هواپیماهای جنگی قدیمی رخ داد.

NTSB گفت که فرمانده هوا به تشکیلات جنگنده گفته بود که به سمت خطی حرکت کند که در فاصله 500 فوتی (152 متری) از جایی که تماشاگران در فرودگاه اجرایی دالاس صف آرایی کرده بودند، در حالی که به تشکیلات بمب افکن گفته شد تا 1000 فوت (304) پرواز کند. متر) از منطقه مشاهده مخاطب.

NTSB گفت یک دستگاه ناوبری در بمب افکن “حاوی اطلاعات موقعیت مربوط به حادثه” بود، اما یک دستگاه روی جنگنده در طول پرواز ضبط نکرد.

کاکس گفت که هواپیماها توسط خلبانان باتجربه پرواز می‌کردند و «تقریباً مطمئن است» که خلبان جنگنده کوچک‌تر و مانورپذیرتر بمب‌افکن را ندیده است. او گفت درک چگونگی این اتفاق یک چالش اصلی برای بازرسان خواهد بود.

دالاس (AP) – بر اساس یک گزارش فدرال که روز چهارشنبه منتشر شد، درست قبل از برخورد هوایی که منجر به کشته شدن شش نفر در نمایشگاه هوایی دالاس شد، به گروهی از هواپیماهای جنگنده تاریخی گفته شد که بدون هیچ برنامه قبلی برای هماهنگی ارتفاع پرواز کنند. . در این گزارش دلیل سقوط این هواپیما ذکر نشده است.

ویس گفت: «این دقیقاً همان سؤالاتی است که محققان ما می پرسند. «روند چه بود؟ روند صحیح چیست؟ و چه اتفاقی افتاد؟”

تارا کاپ، نویسنده آسوشیتدپرس در واشنگتن در این گزارش مشارکت داشت.

B-17، سنگ بنای نیروی هوایی ایالات متحده در طول جنگ جهانی دوم، یک بمب افکن عظیم چهار موتوره است که در حملات نور روز علیه آلمان مورد استفاده قرار گرفت. کینگ کبرا، یک جنگنده آمریکایی، بیشتر توسط نیروهای شوروی در طول جنگ مورد استفاده قرار گرفت. به گفته بوئینگ، اکثر B-17 ها در پایان جنگ جهانی دوم از بین رفتند و امروزه تنها تعداد انگشت شماری باقی مانده است که عمدتاً در موزه ها و نمایشگاه های هوایی نمایش داده می شوند.

___

اریک وایس، سخنگوی NTSB، گفت که آژانس در تلاش است تا دنباله مانورهایی را که منجر به سقوط هواپیما شده است، تعیین کند. همچنین در حال بررسی است که آیا چنین نمایش‌های هوایی معمولاً دارای طرح‌های رفع تعارض ارتفاع هستند یا خیر.

یک فرد آشنا با عملیات برنامه در آن روز گفت که به خدمه هوایی در جلسه توجیهی صبحگاهی قبل از نمایش، جهت ارتفاع کلی داده شد. این فرد که مجاز به بحث عمومی درباره این موضوع نبود و به شرط ناشناس ماندن این موضوع را انجام داد، گفت: با این حال، در مورد ارتفاع مشخص برای هر عبوری که هواپیما قرار بود انجام دهد، بحثی وجود نداشت.

هنک کوتس، مدیر عامل نیروی هوایی یادبود، پس از سقوط گفت، همه این افراد داوطلبانی بودند که یک فرآیند سخت‌گیرانه از ساعت‌های ثبت و پروازهای آموزشی را پشت سر گذاشته بودند و به دقت مورد بررسی قرار گرفتند.

به گفته این فرد، جنگنده‌ها معمولاً بر فراز بمب‌افکن‌ها پرواز می‌کنند، و زمانی که گروهی برای عبور هواپیماها در ارتفاعات یکسان یا تقریباً یکسان فراخوانی می‌شوند، آنها یک جدایی جانبی از یکدیگر را حفظ می‌کنند. به طور کلی، شخص ادامه داد، این مسئولیت رئیس هوا است که برنامه ای برای حفظ جداسازی عمودی یا جانبی تنظیم کند.

___

پوشش کامل AP از سقوط هواپیما را دنبال کنید: https://apnews.com/hub/plane-crashes



منبع

نیروی هوایی یادبود که برای روز جانباز این نمایش را برگزار کرد، بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر در مورد این گزارش پاسخ نداد. قبلاً قربانیان را اینگونه شناسایی کرده بود: تری بارکر، کریگ هوتین، کوین «کی 5» میشلز، دن راگان، لئونارد «لن» روت و کرت رو.

آن شخص گفت: Wings Over Dallas آخرین نمایش این گروه در این فصل بود.

جان کاکس، کاپیتان سابق خطوط هوایی با بیش از 50 سال تجربه، از اینکه NTSB متوجه شد که قبل و یا در حین پرواز یک گزارش رفع تعارض ارتفاع وجود ندارد، متعجب شد. او گفت که این‌ها در نمایش‌های هوایی دیگر برگزار می‌شوند، اما او مطمئن نیست که آیا آنها استانداردی برای نیروی هوایی یادبود، که نمایش Wings over Dallas را برگزار می‌کند یا خیر.

هیئت ملی ایمنی حمل و نقل در یافته های اولیه خود گفت که یک جنگنده P-63 Kingcobra در حال حرکت به سمت چپ بود که در جریان نمایش هوایی 12 نوامبر با هواپیماهای دوران جنگ جهانی دوم به یک بمب افکن B-17 Flying Fortress در پشت بال چپ برخورد کرد. تمام شش سرنشین هواپیماها – خلبان جنگنده و خلبان بمب افکن، کمک خلبان و سه خدمه – در اثر شکسته شدن هر دو هواپیما در حین پرواز، با آتش گرفتن بمب افکن و سپس انفجار در اثر برخورد جان باختند.

چه اتفاقی افتاد که دو خلبان با این سطح مهارت به طور همزمان در یک فضای هوایی قرار گرفتند؟ کاکس، بنیانگذار سیستم های عامل ایمنی، که به خطوط هوایی کوچکتر و خدمات پروازی شرکتی در سراسر جهان با برنامه ریزی ایمنی کمک می کند، گفت.