قایق با پرچم ایالات متحده در نمای آشکار

روز دوشنبه، آسوشیتدپرس – در میان جمعی از روزنامه‌نگاران که برای رمزگشایی از آنچه اتفاق می‌افتد تلاش می‌کردند – مسافرانی را با جلیقه‌های نجات نارنجی روشن تماشا کردند که در روز روشن از قایق گرفته شده بودند، نه 500 متری سفارت آمریکا، درست در نزدیکی Malecon نمادین شهر. دیواره دریا

سپس گارد ساحلی کشتی را کشید، روزنامه‌نگاران دویدند، در امتداد مالکون و به بندری در حالی که یکی از تماشاچیان اسپانیایی زبان فریاد زد: «بگذارید بروند!» بسیاری دیگر از تماشاگران کوبایی گیج به نظر می رسیدند.

یکی از مقامات کوبایی به آسوشیتدپرس گفت: «ما همین موضوع را دیدیم، اما جزئیات بیشتری نداریم.

بسیاری از این مهاجران – که اغلب به آنها بالسرو (balseros) گفته می‌شود – معمولاً با قایق‌هایی از قسمت‌های دورافتاده جزیره حرکت می‌کنند که در تاریکی پوشیده شده است تا از رهگیری جلوگیری کنند.

مقامات کوبایی آنچه را که اتفاق افتاده در دید آشکار تصدیق کردند، اما توضیحی در مورد آن ندادند.

بر اساس داده‌های گمرک و حفاظت مرزی ایالات متحده، اکثر مهاجران به دنبال ورود به ایالات متحده از طریق مرز ایالات متحده و مکزیک هستند، جایی که کوبایی‌ها در این سال مالی نزدیک به 221,000 بار متوقف شدند که 471 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

این مهاجرت، همراه با بازگشایی خدمات روادید و کنسولی ایالات متحده در این جزیره، باعث تسریع مذاکرات بین دو دولت شده است که روابط تاریخی پرتنشی دارند.

هاوانا (AP) – ناظران در صحنه عجیبی در نزدیکی سواحل هاوانا در روز دوشنبه سر خود را خاراندند – گارد ساحلی کوبا نزدیک به 12 مسافر را از یک قایق دست ساز آبی رنگ که پرچم آمریکا در امتداد کمان نقاشی شده بود، رهگیری کرد.

ماه گذشته، دولت به شدت مرگ هفت نفر از جمله یک دختر دو ساله را در اثر برخورد گارد ساحلی آن با قایق گروهی از مهاجران که شبانه در خارج از ساحل سفر می کردند، رد کرد. برخی از بازماندگان دولت را متهم کردند که مکرراً به قایق حمله کرده است.

آخرین مورد آخر این هفته، زمانی که سه نماینده دموکرات کنگره با میگل دیاز کانل، رئیس جمهور کوبا و دیگر رهبران کوبا دیدار کردند، رخ داد. مقامات آمریکایی به AP گفتند که قانونگذاران روز دوشنبه جزیره را ترک کردند.

دسترسی اولیه به اطلاعات نادر است و واقعیت می تواند تخیل را در کوبا خم کند. اما این حادثه در زمان قابل توجهی رخ داد.

مقامات ایالات متحده همچنین خاطرنشان کردند که مهاجرت یکی از موضوعات مورد بحث بود.



منبع

قایق‌های دست‌ساز در کوبا، جایی که کشتی‌های بی‌شماری در تلاش‌های ناامیدانه برای رسیدن به سواحل فلوریدا حرکت می‌کنند، به‌سختی غیرعادی هستند. موج‌های فزاینده مهاجران در سال گذشته جزیره کارائیب را از طریق زمین، هوا و دریا رها کرده‌اند، مهاجرتی که ناشی از ترکیب پیچیده‌ای از عمیق‌تر شدن و تشدید بحران‌ها در کوبا است.