قاضی جدید جکسون در نیمکت صحبت می کند

در یک نقطه، او بدون وقفه بیش از سه دقیقه و نیم صحبت کرد تا درک خود را از تاریخچه متمم 14 قانون اساسی پس از جنگ داخلی بیان کند که حقوق برابر را برای مردم برده شده سابق تضمین می کند. بیانیه جکسون سه صفحه متن داشت، طولانی‌ترین صفحه‌ای که فلدمن تا به حال دیده است.

جکسون در آوریل تایید شد، اما تا زمانی که دادگاه در ماه ژوئن تعطیلات تابستانی خود را آغاز کرد، به او نشست و ماه‌ها به او فرصت داد تا پرونده‌هایی را که دادگاه اعطا کرده بود مطالعه کند. قضات دیگر بخشی از آن زمان را صرف نهایی کردن نظرات در پرونده هایی کردند که شامل تصمیمات مربوط به لغو پرونده مهم حقوق سقط جنین Roe v. Wade و گسترش حقوق اسلحه بود.

پوشش AP از دادگاه عالی را در https://apnews.com/hub/us-supreme-court دنبال کنید



منبع

به گفته آدام فلدمن، خالق وبلاگ تجربی SCOTUS، آمار: 4568 کلمه طی نزدیک به شش ساعت در هفته گذشته، حدود 50 درصد بیشتر از هر هشت قاضی دیگر بیان شده است.

دوشنبه، روز افتتاحیه دادگاه و اولین روزی بود که جکسون در دادگاه عالی حضور داشت. زمانی که جکسون اولین سوال خود را پرسید، قضات حدود 5 دقیقه از بازجویی خود گذشتند. او چهارمین قاضی بود که این کار را کرد.

جکسون گفت: پیام آنها به او “در اصل، “تو برو دختر”. آنها می گویند دیگر نامرئی نیست. ما شما را می بینیم و با شما هستیم.»

فلدمن با استفاده از عنوان مختصر دادگاه برای جدیدترین قاضی گفت: «من نمی‌توانم زمانی را به ذهنم برسانم که شما شاهد آن باشید که یک قاضی کوچک به همان میزان استدلال‌ها را در دست بگیرد».

جکسون یک حقوقدان با سابقه لیبرال به دادگاهی پیوست که در آن محافظه کاران برتری 6-3 دارند، بنابراین در بسیاری از موارد بحث برانگیز، رأی او احتمالاً برای نتیجه مهم نیست. اما به نظر می رسد عملکرد او در حین مشاجره نشان می دهد که او قصد دارد خودش را به گوش دیگران برساند.

جکسون در سخنرانی خود در کتابخانه کنگره از توجه به او به عنوان اولین زن سیاهپوست قاضی صحبت کرد. او گفت که مردم با او با “چیزی که من فقط می توانم به عنوان یک احساس غرور عمیق توصیف کنم و چیزی که برای من مانند مالکیت مجدد است” به او نزدیک می شوند.

او هفته گذشته در یک حضور در کتابخانه کنگره پس از مراسم تشریفاتی خود در دادگاه عالی گفت: “من اکنون پشت میز نشسته ام و آماده کار هستم.”

قاضی امی کونی بارت در سخنرانی در کتابخانه ریاست جمهوری رونالد ریگان در اوایل آوریل، چند روز قبل از تایید جکسون، خاطرنشان کرد: “خوشبختانه مدتی وجود خواهد داشت” تا قاضی جدید بتواند نقش خود را آسان کند. بارت، در مقابل، اولین استدلال خود را یک هفته پس از تایید او شنید. قاضی برت کاوانا روز شنبه سوگند یاد کرد و اولین بحث خود را سه شنبه بعد شنید.

قاضی ها به طور کلی دسته ای پرحرف هستند که به سرعت از وکلا سؤال می کنند. در حال حاضر، رویکرد جکسون کمتر شبیه قاضی کلارنس توماس است، که زمانی 10 سال را بدون سوال سپری کرد، و بیشتر شبیه قاضی نیل گورسوچ بود، که در سال اول خود یکی از پرسشگران فعال تر بود.

در سه مورد از چهار پرونده دادگاه در هفته گذشته، او فعال ترین سخنران در میان قضات بود.

روز سه‌شنبه، در موردی که می‌توانست قانون برجسته حقوق رای را تضعیف کند، که به دنبال جلوگیری از تبعیض نژادی در رأی‌گیری بود، جکسون به‌ویژه پر سر و صدا بود.

در پایان بحث، او معنی کلمه “همجوار” را بررسی کرد، پرسید که آیا مرداب در یک مورد در سال 1985 “از نظر بصری از نهر مجاور قابل تشخیص نیست” و یک سوال دیگر را با این جمله مطرح کرد: “اجازه دهید سعی کنم کمی روشنگری کنم. به آن با پرسیدن از این طریق.”

فلدمن گفت که قاضی‌های جدید معمولاً عقب می‌نشینند و چیزها را قبول می‌کنند، اما «گه‌گاهی سرشان را بالا می‌برند» تا سؤالی بپرسند. او گفت: «این یک رویکرد متفاوت بود.

___

واشنگتن (AP) – کتانجی براون جکسون، اولین زن سیاه پوست در دادگاه عالی و جدیدترین قاضی آن، قبل از شروع دوره گفت که “آماده کار است”. او این را در جریان بحث در پرونده های افتتاحیه به وضوح بیان کرد.

قضات خود اذعان کرده اند که عادت کردن به نشستن در بالاترین دادگاه کشور زمان می برد. قاضی النا کاگان یک بار شروع کار را با “نوشیدن از شلنگ آتشنشانی” با منحنی یادگیری “بسیار شیب دار، گاهی اوقات عمودی به نظر می رسد” مقایسه کرد. برخی از قضات گفته اند که پنج سال طول می کشد تا در این نقش احساس راحتی کنید.