دموکرات‌های نوادا زنگ خطر را به صدا در می‌آورند که منکر انتخابات منجر به رهبری وزیر امور خارجه در رقابت‌های انتخاباتی می‌شود

نظرات وست و دیگرانی که با ان بی سی نیوز مصاحبه کرده اند، بر صعود دموکرات ها در به دست آوردن دفتر در نوادا و سایر ایالت های بنفش تاکید دارد. همراه با آریزونا و میشیگان، نوادا یکی از چندین میدان نبرد کلیدی است که در آن یک منکر انتخابات با حمایت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق، برای وزارت امور خارجه نامزد می‌شود، سمتی که در اکثر ایالت‌ها بر انتخابات نظارت می‌کند. گروه‌های غیرحزبی که رقابت‌ها را با منکران انتخابات نظارت می‌کنند، مانند اقدام ایالات متحده، و همچنین کارشناسان انتخابات در دانشگاه‌ها، هشدار می‌دهند که هر یک از آن نامزدهایی که برنده می‌شوند می‌توانند به تلاش قوی‌تر برای براندازی انتخابات ریاست‌جمهوری بعدی کمک کنند.

دی کیارا گفت که این کمپین بیش از 80 درصد از پولی را که در چهار هفته گذشته از چرخه جمع آوری کرده بود اختصاص داد و پیش بینی کرد تبلیغات آتی از گروه های خارجی در هفته های آخر افزایش یابد. او گفت که تلاش های دریچه ای توسط حزب ایالتی و اتحادیه قدرتمند کارگران آشپزی، که دموکرات ها را در این چرخه تایید کردند، شامل تلاش های آموزش رای دهندگان در دفتر و نامزدی آگیلار می شود.

کمپین آگیلار گفته است که استراتژی خود را بر اساس این پیش فرض ساخته است که بسیاری از نوادایی ها تا زمانی که برگه های رای بیرون نیامد، توجه زیادی به رقابت های رای گیری پایین نخواهند داشت (نوادا یک ایالت جهانی برای رای گیری پستی است) – و برنامه ریزی کرده بود که تبلیغات خود را بیشتر کند و تلاش‌های تماس با رأی‌دهندگان در هفته‌های پایانی رقابت برای تحت تأثیر قرار دادن رأی‌دهندگان بلاتکلیف.

نظرسنجی سی ان ان که روز پنجشنبه منتشر شد نشان داد که فینچم با 49 درصد به 45 درصد از فونتس پیشتاز است. 7 درصد دیگر گفتند که به هیچ کدام رای نمی‌دهند، رای نمی‌دهند یا نظری ندارند.

Marchant به چندین تماس تلفنی از NBC News پاسخ نداد. مارچانت در مصاحبه‌ای با NBC News در اوایل سال جاری گفت که اگر قرار باشد در سال 2024 این سمت را بر عهده بگیرد، در صورت حضور ترامپ در رای‌گیری، از فهرست جایگزینی از منتخبان ترامپ دفاع می‌کند. (مارچانت برای یک لیست جایگزین در سال 2020 فشار آورد).

اما حتی آگیلار، وکیل و کارمند سابق هری رید، رهبر پیشین اکثریت سنا، اذعان کرد که بادهای مخالف سیاسی علیه او کار می کند.

او گفت: “من باید بیشتر در مورد آن مطالعه کنم، اما ترجیح می دهم به دلیل اقتصاد به جمهوری خواهان رای بدهم.”

با این وجود، Marchant در همه نظرسنجی‌های عمومی اخیر پیشتاز بوده است. نظرسنجی Nevada Independent/OH Predictive Insights که این هفته منتشر شد، نشان داد که Marchant 39٪ تا 31٪ – خارج از حاشیه خطا – افزایش یافته است، اگرچه 21٪ از پاسخ دهندگان بلاتکلیف مانده اند. نظرسنجی سی‌ان‌ان که روز پنجشنبه منتشر شد، نشان داد که مارچانت با 46 درصد به 43 درصد در حاشیه خطا، 11 درصد گفتند که به هیچ یک از نامزدها رأی نمی‌دهند، رأی نمی‌دهند یا نظری ندارند.

این مقاله در ابتدا در NBCNews.com منتشر شده است



منبع

ویلیام دیویس، راننده لاس وگاس اوبر و صاحب کسب و کار کوچک، گفت که تنها در مورد این موضوع به نامزدهای جمهوری خواه در انتخابات سنا و فرمانداری رأی خواهد داد. دیویس، یک جمهوری خواه، گفت که «خیلی فکر نکرده بود» که آیا انتخابات 2020 از ترامپ دزدیده شده است یا خیر و در رقابت برای وزیر امور خارجه بلاتکلیف مانده است.

دونا وست، رئیس سابق حزب دموکراتیک شهرستان کلارک که اکنون به عنوان یک سازمان دهنده برای این شهرستان داوطلب می شود، گفت: “به مارچانت نمی توان اعتماد کرد، اما فکر نمی کنم بسیاری از مردم حتی به مسابقه توجه کنند.” مهمانی – جشن. ما درها را زده‌ایم و مردم از مسابقه اطلاعی ندارند. آنها هنوز نمی فهمند که وزیر امور خارجه چه می کند.»

در مصاحبه ای، آگیلار نگران بود که وقتی رای دهندگان به قیمت بنزین نگاه می کنند، که در نوادا بسیار بالاتر از میانگین ملی باقی می ماند، و به خصوص اجاره بها، که در ایالت سریعتر از سایر مناطق مترو افزایش یافته است، به دموکرات ها آسیب می رساند. مثل او.

مایک نوبل، که شرکت او سرپرستی نظرسنجی Independent/OH Predictive Insights نوادا را بر عهده داشت، گفت که چنین استدلالی در واقع برای نامزدهای رای منفی قابل درک است.

او در یکی از رویدادهای اخیر لاس وگاس که NBC News در آن حضور داشت گفت: «از آنجایی که آنها منابع محدودی دارند، پول خود را تا 30، 45 روز گذشته نگه می‌دارند و آن را درست زمانی خرج می‌کنند که رأی‌دهندگان تصمیم خود را بگیرند.»

در تلاش برای تغییر توجه رای دهندگان به حقوق انتخابات، چندین گروه خارجی اخیراً تبلیغاتی را در مورد اظهارات گذشته مارچانت درباره انتخابات 2020 و مواضع سیاستی او در مورد نظارت بر انتخابات منتشر کرده اند.

وست گفت: “این می تواند آخرین انتخابات آزاد و عادلانه در نوادا باشد.” “ما نیاز داریم که بیشتر انجام بدیم. او برای آنها وارد می شود. من فکر نمی کنم که ما به اندازه کافی کار می کنیم.»

او و مارچانت و همچنین کریستینا کارامو، نامزد وزیر امور خارجه جمهوریخواه در میشیگان، همگی اعضای ائتلاف وزیر خارجه آمریکای اول طرفدار ترامپ هستند، اگرچه نظرسنجی نشان می دهد که رقابت کارامو به مراتب کمتر است.

گروه‌های دموکرات با خرید تبلیغات و سازماندهی تلاش‌ها برای تقویت چشم‌انداز آگیلار در ایالت اصلی میدان نبرد هجوم آورده‌اند. اما برخی از درون حزب زنگ خطر را به صدا درآورده اند که کافی نیست.

پیشتازی مارچنت در نظرسنجی ها با وجود برگزاری چند رویداد عمومی و عدم اجرای هیچ تبلیغی بدست می آید. اما روز شنبه، او قرار است به ترامپ در یک گردهمایی در رینو بپیوندد تا نامزدهای جمهوری خواه را بالا و پایین کند.. رئیس‌جمهور سابق روز یکشنبه در مسا، آریز، تجمع مشابهی برگزار می‌کند.

در روزهای اخیر، گروه‌های همسو با دموکرات‌ها وارد رقابت‌های نوادا شده‌اند و تبلیغات تلویزیونی را منتشر کرده‌اند که مارچانت را به شدت مورد انتقاد قرار داده است – که به دروغ ادعا می‌کند ترامپ جو بایدن را در نوادا شکست داده و گفته است که نتایج را در سال 2020 در آنجا تأیید نمی‌کند – و تلاش می‌کنند رای‌دهندگان را آموزش دهند. در مورد نقش دفتر

برجستگی ترامپ در این رقابت‌ها – او هفته گذشته پیش از راهپیمایی‌های دوگانه‌اش در آخر هفته، برای کارامو کمپین تبلیغاتی کرد – فقط به نگرانی دموکرات‌های نوادا برای رقابت برای وزیر امور خارجه افزوده است.

پویایی در انتخابات وزیر امور خارجه آریزونا مشابه است.

فینچم – که با QAnon و Oath Keepers ارتباط دارد و در راهپیمایی ترامپ با عنوان “Stop the Steal” که قبل از حمله 6 ژانویه به ساختمان کنگره برگزار شد شرکت کرد – به ایمیل ها و تماس های تلفنی NBC News پاسخ نداد.

به گفته AdImpact، یک شرکت ردیابی تبلیغات سیاسی، از اول سپتامبر، آگیلار و گروه های خارجی حامی او 1.3 میلیون دلار برای تبلیغات سیاسی هزینه کرده اند. به گفته این شرکت، مارچنت و گروه های خارجی حامی او در مدت مشابه، صفر دلار هزینه کرده اند.

او گفت: «این یک مسئله میز آشپزخانه است.» چندین نظرسنجی ملی در سال جاری نشان داده است که رأی دهندگان به طور قابل توجهی بیشتر از دموکرات ها به جمهوری خواهان در مورد مسائل اقتصادی اعتماد دارند، که همچنان یکی از نگرانی های اصلی رأی دهندگان است.

با این حال، نوبل خاطرنشان کرد که «وقتی این بادهای ملی در جریان است، چه به سمت چپ یا راست باشد،» نامزدهای رأی منفی مانند آگیلار «نوعی گروگان» مسائل لحظه هستند – مانند نگرانی در مورد اقتصاد. .

«بیشتر نوادایی‌های روزمره نمی‌خواهند وقت خود را صرف فکر کردن در مورد سیاست کنند، قبل از اینکه نمونه برگه‌های رأی خود را از طریق پست دریافت کنند. گابریل دی کیارا، مدیر کمپین انتخاباتی، در مصاحبه ای گفت: ما می دانستیم که باید با آنها صحبت کنیم.

فونتس در مصاحبه ای گفت: “ما در کمپین تبلیغاتی هستیم، ما بیش از حد هزینه می کنیم.” او با اشاره به نظرسنجی هایی که نشان می دهد او عقب مانده است، افزود: “اما من نمی دانم از آن چه باید بکنم.” “این نمی‌تواند مانع از تلاش من برای رسیدن به 8 نوامبر شود.”

لاس وگاس – جیم مارچانت، نامزد جمهوری خواهان برای تصدی وزارت امور خارجه در نوادا که انتخابات را انکار می کرد، تاکنون توسط رقیب دموکرات خود کمپین تبلیغاتی خود را خرج کرده است. اما از آنجایی که اولین شهرستان ها در این ایالت شروع به ارسال برگه های رای به رای دهندگان می کنند، او به طور مداوم پیش از دموکرات سیسکو آگیلار در نظرسنجی شرکت کرده است.

مارک فینچم، نامزد حزب جمهوری خواه، یکی دیگر از نظریه پردازان توطئه که انتخابات را انکار می کند، نیز علیرغم هزینه بالای خود از رقیب دموکرات خود جلوتر است (اگرچه فینچم تهاجمی تر از مارچانت کارزار انتخاباتی کرده است).

به گفته AdImpact، از اول سپتامبر، فینچم و گروه‌های خارجی حامی کمپین او کمتر از ۱۲۰۰ دلار برای تبلیغات هزینه کرده‌اند. به گفته این شرکت، رقیب او، آدریان فونتس، ضبط کننده سابق کانتی ماریکوپا، و گروه های حامی او، از آن زمان تاکنون تقریباً 1.2 میلیون دلار خرج کرده اند.