قاضی برای دستور دادن به استاد ویژه مار-آلاگو و توقف در تحقیقات، به «آسیب به اعتبار» ترامپ اشاره می‌کند.

او گفت: «در حالی که این موضوع باعث توقف استفاده از این اطلاعات در تحقیقات جنایی در حال انجام وزارت دادگستری می شود، ارزیابی سایر شواهد توسط وزارت دادگستری یا ارائه آنها به هیئت منصفه را متوقف نمی کند. به طور واقع بینانه، با توجه به انتخابات آتی در نوامبر و سیاست داخلی وزارت دادگستری مبنی بر اعلام کیفرخواست ظرف 60 روز پس از انتخابات، بعید بود که اتهامات قابل توجهی در رابطه با این جستجو قبل از پایان نوامبر آزاد شده باشد.

«ایالات متحده در حال بررسی این نظر است و گام‌های مناسب بعدی را در دعاوی جاری در نظر خواهد گرفت.» سخنگوی دادگستری آنتونی کولی گفت.

صفحاتی از یک دادگاه وزارت دادگستری که در 30 آگوست 2022 در پاسخ به درخواست تیم حقوقی دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا برای بررسی اسناد ضبط شده در 8 اوت در مار-آ-لاگو، توسط یک استاد ویژه بررسی می شود. ، در اوایل چهارشنبه، 31 اوت 2022 عکس گرفته شده است. در پرونده یک عکس FBI از اسنادی بود که در طول بازرسی ضبط شده بود.

قاضی فدرال به لزوم ترویج «انصاف» در تحقیقات وزارت دادگستری اشاره می کند

کانن که همچنین خواستار توقف موقت تحقیقات فدرال تا تکمیل بررسی اسناد شد، از تیم ترامپ و دولت خواست تا نامزدهای احتمالی را برای نقش اصلی ویژه تا 9 سپتامبر ارائه کنند.

اعضای سرویس مخفی، از جمله تونی اورناتو، سمت راست، در حالی که رئیس جمهور وقت دونالد ترامپ، سمت چپ، در چمن جنوبی کاخ سفید در واشنگتن قبل از عزیمت، در 9 سپتامبر 2019 با خبرنگاران صحبت می کند، نگهبانی می دهند.

رابرت مولر، بازپرس ویژه، مدیر سابق اف‌بی‌آی که مداخله روسیه در انتخابات 2016 را بررسی می‌کرد، چندین مورد از ممانعت احتمالی ترامپ را در اجرای عدالت پیدا کرد.

دیوید واینستین، دادستان فدرال سابق، گفت که به نظر می رسد قاضی با هدف “تضمین شرایط بازی برابر و ظاهر یکپارچگی در تحقیقات در حال انجام” تحت تأثیر قرار گرفته است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق، برج ترامپ را در 10 اوت 2022 در شهر نیویورک ترک می کند.

کارشناسان: وکلای مدافع به خاطر تصمیم به نفع ترامپ «بزاق» می‌ریزند

کانن نوشت: «شاکی در مجموع نشان داده است که منافع عمومی و خصوصی در خطر از دستور موقت برای استفاده از مواد توقیف شده برای مقاصد تحقیقاتی پشتیبانی می‌کند، بدون اینکه تأثیری بر بررسی امنیت ملی در حال انجام دولت بگذارد.» “همانطور که شاکی در جلسه دادگاه بیان کرد، تحقیقات و رفتار با رئیس جمهور سابق مورد توجه عموم مردم است و کشور از طریق یک فرآیند منظم که منافع و ادراک انصاف را ترویج می کند، به بهترین وجه مورد استفاده قرار می گیرد.”

رابرت مولر، دادستان ویژه سابق، برای شهادت خود در برابر کنگره در 24 ژوئیه 2019 در واشنگتن دی سی سوگند یاد کرد.  - انتظار می رود مولر در مورد گزارش دو ساله خود در مورد تحقیقات خود در مورد دخالت روسیه در انتخابات 2016 شهادت دهد.

وکلای امنیت ملی گفتند که وکلای مدافع از این تصمیم “بزاق” خواهند گرفت زیرا این تصمیم به نفع متهمان است.

  • نگرانی کانن بازتاب استدلال رابرت مولر، بازرس ویژه روسیه در خودداری از تصمیم‌گیری درباره متهم کردن ترامپ به ممانعت از اجرای عدالت در این تحقیقات بود، زیرا او انجمنی برای دفاع از خود نداشت.

  • «هر متهمی از کیفرخواست صدمه زیادی به شهرت وارد می‌کند.» ماریوتی در توییتی گفت. من موافقم که ما به این قانون در سایر پرونده های کیفری استناد خواهیم کرد، زیرا اگر آن را به صورت ظاهری در نظر بگیرید، تغییر قابل توجهی به سمت دفاع است.»

    اما مولر گفت که اتهام زدن به ترامپ “یک گزینه” نیست زیرا سیاست وزارت دادگستری مانع از متهم کردن رئیس جمهور مستقر شده است.

    قاضی نوشت: “شاکی در نهایت ممکن است حق بازگرداندن بسیاری از اموال توقیف شده را نداشته باشد یا بر ادعای امتیازات پیش بینی شده خود پیروز شود.” “این تحقیق برای یک روز دیگر باقی می ماند. در حال حاضر، شرایط مربوط به توقیف در این پرونده و نیاز مرتبط با آن به تضمین های رویه ای کافی به اندازه کافی قانع کننده است که حداقل شاکی از درهای دادگاه عبور کند.

    رابرت مولر، دادستان ویژه سابق، برای شهادت خود در برابر کنگره در 24 ژوئیه 2019 در واشنگتن دی سی سوگند یاد کرد. – انتظار می رود مولر در مورد گزارش دو ساله خود در مورد تحقیقات خود در مورد دخالت روسیه در انتخابات 2016 شهادت دهد.

  • مولر مانع بالقوه قاضی شد، اما در مورد اتهامات تصمیمی نگرفت

    کانن حکم داد که موقعیت ترامپ به عنوان رئیس جمهور سابق به معنای توقیف اسناد و مدارک است و هر گونه کیفرخواست “به صدمه به شهرت در درجه متفاوتی از بزرگی منجر خواهد شد.”

  • یک قاضی فدرال که دستور انتصاب یک استاد ویژه برای بررسی اسناد ضبط شده در ماه گذشته در بازرسی باشگاه ساحلی مار-آ-لاگو دونالد ترامپ را صادر کرد، بارها نگرانی خود را در مورد ماهیت بی‌سابقه اقدام اجرای قانون ابراز کرد و نشان داد که این حکم برای ضروری است. ترویج درک انصاف

    قاضی گفت که تیم ترامپ احتمال “آسیب جبران ناپذیر” را ایجاد کرده است و گفت این خطر وجود دارد که تیم دولت “به اندازه کافی از مطالب ممتاز و شخصی شاکی از نظر قرار گرفتن در معرض تیم تحقیق یا رسانه ها محافظت نکند.”

    وزارت دادگستری فوراً اعلام نکرد که آیا به این حکم اعتراض خواهد کرد یا خیر.

    به همین دلایل، کانن تشخیص داد که تیم غربالگری خود دولت، که اسنادی را که ممکن است نشان دهنده ارتباطات حقوقی ممتاز باشد، مرتب می‌کنند، در موردی به این بزرگی کافی نیستند.

    رناتو ماریوتی، دادستان فدرال سابق، موافقت کرد که وکلای مدافع تصمیم کانن را استناد کنند، زیرا این تصمیم نشان دهنده تغییر “قابل توجه” به متهمان است.

    کانن در طول دوران حاکمیت خود ماهیت بالای تحقیقات و “منافع عمومی” شدید را به عنوان عوامل تصمیم خود تصدیق کرد.

    او در گزارش خود به حوادثی مانند اخراج جیمز کومی، مدیر اف‌بی‌آی توسط ترامپ و ترغیب جف سشنز، دادستان کل و دان مک‌گان، مشاور کاخ سفید برای محدود کردن تحقیقات مولر اشاره کرد. سشنز و مک گان هر کدام نپذیرفتند.

    توبیاس گفت: “من فکر می کنم که قاضی تقریباً در همه احکام ترامپ بسیار همدردی به نظر می رسد و بسیار بیشتر از سایر متهمانی که در موقعیت مشابه قرار دارند.” همچنین به نظر می‌رسد که او ماهیت بی‌سابقه پرونده را اغراق می‌کند و ماهیت بی‌سابقه رفتار ترامپ با اسناد امنیت ملی و دفاع ملی را دست کم می‌گیرد.

    بیشتر: کارشناسان می گویند که وزارت دادگستری شواهد قوی مانع تراشی علیه ترامپ، دستیاران پرونده، ترسیم کرده است

    واینستین گفت: “این یک پیروزی موقت برای رئیس جمهور سابق است و پس از بررسی توسط استاد ویژه، می تواند به یک باخت کلی تبدیل شود.”

    بردلی ماس، وکیل امنیت ملی، گفت که به نظر می رسد این حکم تنها برای ترامپ نوشته شده است.

    آیلین کانن، قاضی منطقه ای ایالات متحده، حکم داد که موقعیت ترامپ به عنوان رئیس جمهور سابق به معنای توقیف اسناد و مدارک است که “در یک لیگ خاص” یک انگ است و هر گونه کیفرخواست در آینده “به صدمه به شهرت منجر می شود.”

    آیا وزارت دادگستری درخواست تجدید نظر خواهد کرد؟ سخنگوی وزارتخانه گفت که دولت در حال بررسی این تصمیم است.

  • این مقاله در ابتدا در USA TODAY منتشر شد: قاضی به دلیل “انصاف” در بررسی سوابق مار-آ-لاگو از ترامپ حمایت می کند.





    منبع

    او گفت: “تعهد به ظاهر عادلانه، اکنون بیش از هر زمان دیگری حیاتی است.”

    اعضای سرویس مخفی، از جمله تونی اورناتو، سمت راست، در حالی که رئیس جمهور وقت دونالد ترامپ، سمت چپ، در چمن جنوبی کاخ سفید در واشنگتن قبل از عزیمت، در 9 سپتامبر 2019 با خبرنگاران صحبت می کند، نگهبانی می دهند.

    کارشناسان حقوقی گفتند که این تصمیم برای ترامپ “بسیار همدلانه” به نظر می رسد. کارل توبیاس، استاد حقوق در دانشگاه ریچموند، گفت که انتظار دارد وزارت دادگستری نسبت به این حکم تجدیدنظر کند، اما این دعوای قضایی تحقیقات را به شدت به تاخیر می اندازد.

    کانن نوشت: “به عنوان تابعی از موقعیت سابق شاکی به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده، ننگ مرتبط با توقیف موضوع در یک لیگ خاص خود قرار دارد.” “یک کیفرخواست آینده، بر اساس هر درجه ای از اموالی که باید مسترد شود، منجر به آسیب به شهرت با درجه متفاوتی می شود.”

    در اینجا چیزی است که ما در مورد حکم کانن و پیامدهای آن می دانیم:

    صفحاتی از یک دادگاه وزارت دادگستری که در 30 آگوست 2022 در پاسخ به درخواست تیم حقوقی دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا برای بررسی اسناد ضبط شده در 8 اوت در مار-آ-لاگو، توسط یک استاد ویژه بررسی می شود. ، در اوایل چهارشنبه، 31 اوت 2022 عکس گرفته شده است. در پرونده یک عکس FBI از اسنادی بود که در طول بازرسی ضبط شده بود.

    این تصمیم چندین موضوع را برای تحقیق در مورد نقض احتمالی قانون جاسوسی یا ممانعت از اجرای عدالت مطرح کرد:

    • اگرچه تصمیم کانن تقریباً یک ماه پس از جستجوی 8 آگوست گرفته شد، او نگرانی خود را در مورد حفظ “ادراک انصاف” ابراز کرد.

    • این همان است که کانن یک استثنای ویژه از رویه قضایی فقط برای ترامپ ایجاد می کند. ماس در یک توییت گفتتی وکلای مدافع جنایی از این تحلیل آب دهان خواهند گرفت، اما هر قاضی دیگر استفاده از آن را رد خواهد کرد، زیرا این فقط برای ترامپ و ترامپ است.

      در گزارش مولر آمده است: «بسیاری از اعمال رئیس جمهور علیه شاهدان، از جمله دلسردی از همکاری با دولت و پیشنهادات در مورد عفو احتمالی در آینده، در معرض دید عموم قرار گرفته است. تلاش‌های رئیس‌جمهور برای تأثیرگذاری بر تحقیقات عمدتاً ناموفق بود، اما این عمدتاً به این دلیل است که افرادی که رئیس‌جمهور را محاصره کرده بودند از اجرای دستورات یا پذیرش درخواست‌های او خودداری کردند.»

      دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق، برج ترامپ را در 10 اوت 2022 در شهر نیویورک ترک می کند.