قاضی اتهامات نامزد سابق فرمانداری را لغو نخواهد کرد

گیلوم و یکی از همکارانش در اوایل سال جاری به اتهامات فدرال از جمله توطئه، کلاهبرداری و اظهارات نادرست به ماموران FBI متهم شدند. دادستان ها گفتند که گیلوم کمک های مالی را از طریق اشخاص ثالث برای استفاده شخصی به خودش بازگرداند.

سپس، در مارس 2020، گیلوم مست و بیهوش در یک اتاق هتل با دو مرد، از جمله یکی که به عنوان اسکورت مرد کار می کند، پیدا شد. دو روز بعد او وارد یک مرکز توانبخشی شد و بعداً یک مصاحبه تلویزیونی انجام داد که در آن گفت که دوجنسه است.



منبع

به گفته دادستان ها، گیلوم در زمانی که شهردار تالاهاسی و در طول مبارزات انتخاباتی خود برای فرمانداری بود، با ماموران مخفی FBI که خود را توسعه دهندگان معرفی می کردند، ملاقات کرد. طبق کیفرخواست، همکاران او به دنبال کمک‌های مالی از ماموران بودند و راه‌هایی را برای تأمین پول بدون ذکر آنها به‌عنوان کمک‌های سیاسی، از جمله پرداخت هزینه شام ​​برای جمع‌آوری کمک‌های مالی، پیشنهاد کردند.

گیلوم که سیاه‌پوست است، نامزد دموکرات‌ها برای فرمانداری در سال 2018 بود و در رقابت با رون دیسانتیس جمهوری‌خواه شکست خورد. پس از باخت، گیلوم همچنان به عنوان یک ستاره در حال ظهور در سیاست دموکرات شناخته می شد و به عنوان تحلیلگر CNN استخدام شد.

تالاهاسی، فلوریدا (AP) – یک قاضی فدرال در فلوریدا از رد اتهامات جنایی علیه اندرو گیلوم خودداری کرده است، زیرا با اظهارات نامزد سابق فرمانداری دموکرات مبنی بر اینکه او قربانی پیگرد انتخابی بوده است، به دلیل اینکه نامزد سیاهپوست برای فرمانداری بوده است، موافق نیست.

گیلوم اعتراف به بی گناهی کرده و اتهامات را رد کرده و گفته است که آنها انگیزه سیاسی دارند.

آلن وینسور، قاضی منطقه ای ایالات متحده، هفته گذشته با بیان اینکه استدلال های متهمان “بی ارزش” بود، چهار درخواست متهمان را برای به چالش کشیدن ادامه دادرسی رد کرد.

گیلوم خواسته بود که این اتهامات رد شود زیرا دادستان ها در ارائه آنها تاخیر داشتند و او به دلیل نژاد و سیاست خود تحت تعقیب قرار گرفت. قاضی که توسط رئیس جمهور پیشین دونالد ترامپ منصوب شد، گفت که گیلوم به دلیل نژاد یا سیاست خود چیزی برای حمایت از ادعای پیگرد انتخابی ارائه نکرده است.