فدرر و نادال روز جمعه در لیور کاپ در دونفره هم تیمی می شوند

مسابقات انفرادی دو بار نایب قهرمان گرند اسلم کاسپر رود در برابر سوک و فینالیست آزاد فرانسه 2021 استفانوس سیتسیپاس در برابر دیگو شوارتزمن در طول جلسه روز و اندی موری قهرمان سه دوره اصلی در مقابل الکس دی میناور در شب، قبل از مسابقه برگزار می شود. بازی دوبل فدرر و نادال.

فدرر، صاحب 20 عنوان گرند اسلم، و رقیب دیرینه اش نادال، صاحب رکورد 22 قهرمانی بزرگ در مردان. برای تیم اروپا در مقابل دو نفره تیم جهانی متشکل از فرانسیس تیافو و جک سوک، نیمه نهایی یو اس اوپن به مصاف هم خواهند رفت.

در فوریه سال جاری، زمانی که خبر رسید فدرر این هفته در لندن خواهد بود، او گفت که نادال سال گذشته به او پیام داد و به او پیشنهاد داد که دوباره با هم دوبل بازی کنند. آنها برای پیروزی در یک مسابقه دونفره در اولین جام لیور در سال 2017 متحد شدند.

فدرر روز پنجشنبه در مورد زوج دوبل گفت: «نمی‌دانم، اگر قرار باشد این اتفاق بیفتد، می‌تواند کاملاً یک موقعیت منحصر به فرد باشد، قبل از اینکه مطمئناً مشخص شود که او با نادال شریک خواهد شد. برای ما نیز، گذراندن حرفه‌ای که هر دوی ما داشته‌ایم و در طرف مقابل قرار گرفته‌ایم و بتوانیم رابطه خوبی داشته باشیم، فکر می‌کنم شاید پیام بزرگی باشد، نه فقط برای تنیس. اما ورزش و شاید حتی فراتر از آن.»

فدرر 41 ساله پس از یک سری عمل جراحی روی زانوی راست خود پس از جام لیور بازنشسته می شود. او از زمان باخت یک چهارم نهایی در ویمبلدون مقابل هوبرت هورکاچ در ژوئیه 2021، در مسابقات یک‌نفره یا دونفره شرکت نکرده است.

تنیس AP بیشتر: https://apnews.com/hub/tennis و https://twitter.com/AP_Sports





منبع

___

لندن (AP) – راجر فدرر و رافائل نادال روز جمعه در جام لیور به صورت دونفره با هم همدیگر خواهند شد و فدرر اعلام کرده است که آخرین بازی دوران طولانی و درخشان او خواهد بود.

آنها در مجموع 40 بار با یکدیگر بازی کردند (نادال 26 بازی برد)، با 14 مسابقه گرند اسلم (نادال در 10 بازی پیروز شد). نادال در فینال کلاسیک ویمبلدون در سال 2008 که از نظر برخی بهترین بازی تاریخ محسوب می‌شود، در صدر قرار گرفت. فدرر آخرین مسابقه خود را در نیمه نهایی سال 2019 در کلوپ آل اینگلند برد.

در حالی که سایر هم دوره‌های فدرر و ستارگان این ورزش در تیم اروپا حضور دارند، مانند نواک جوکوویچ و موری قهرمان 21 دوره اسلم، مسابقه فدرر و نادال به عنوان یکی از بزرگترین رقابت‌ها در تنیس یا هر ورزش دیگری در تاریخ ثبت خواهد شد.

ترکیب روز 1 در مسابقاتی که توسط شرکت مدیریت فدرر تأسیس شده بود، پنجشنبه اعلام شد.

نادال در ماه فوریه گفت: «اگر بتوانیم یک بار دیگر به عنوان دو نفره در زمین بازی کنیم، آنگاه این یک تجربه واقعاً ویژه برای هر دوی ما در این مرحله از حرفه‌مان خواهد بود.»