غار مهر و موم شده از آثار باستانی دوران پادشاه رامسس دوم به طور تصادفی در پارک اسرائیل پیدا شد

این مقام گزارش می دهد: “طی چند روز، ما طرحی را برای انجام تحقیقات و حفاظت از این مکان منحصر به فرد، که جشنی برای جهان باستان شناسی و تاریخ باستانی سرزمین اسرائیل است، تدوین خواهیم کرد.”

به گفته اداره آثار باستانی اسرائیل، خدمه ساخت و ساز که در پارک ملی ساحل پالماخیم اسرائیل کار می کردند، غاری از زمان پادشاه رامسس دوم پیدا کردند که «چیزی شبیه مجموعه فیلم «ایندیانا جونز» را نشان می دهد.

به گفته الی یانای، کارشناس عصر برنز، «این واقعیت که غار مهر و موم شده است… به ما امکان می دهد تا از روش های علمی مدرن موجود امروزی استفاده کنیم تا اطلاعات زیادی را از مصنوعات … که با چشم غیرمسلح قابل مشاهده نیستند، به دست آوریم». با اداره آثار باستانی اسرائیل

پارک می‌گوید، گردشگر در میدان نبرد لیتل بیگورن، تکه‌ای از تاریخ را پیدا می‌کند که در خاک مدفون شده است

به گفته مقامات، این کشف در 14 سپتامبر انجام شد، زمانی که تجهیزات حفاری حفره ای ایجاد کردند که نمای داخل یک اتاق مرموز را نشان می داد. پارک ملی ساحل پالماچیم در جنوب تل آویو و در سواحل مدیترانه قرار دارد.

مقامات گفتند که بسیاری از سفال های یافت شده دست نخورده بودند، از جمله کوزه های ذخیره سازی و جام های پا. مقامات گفتند که برخی از کانتینرها از لبنان و قبرس آورده شده بودند و ممکن است حاوی “کالاهای گران قیمت” باشند.

غار ممکن است تصویر کاملی از آداب و رسوم تدفین اواخر عصر برنز ارائه دهد.

این مقام در یک پست فیس بوک گزارش داد: «باستان شناسان… از نردبانی به فضای شگفت انگیزی که به نظر می رسید در زمان یخ زده است، پایین آمدند.

نگهبانان بلافاصله پس از کشف در محل مستقر شدند، اما مقامات گفتند “چند آیتم از غار قبل از مهر و موم شدن غارت شد.” تحقیقات در مورد سرقت در حال انجام است.

مقامات گزارشی ندادند که آیا استخوان یا بقایای انسانی دیگری در میان آثار باستانی، که شامل ظروف سفالی و برنزی است، وجود دارد یا خیر.

«غار تراشیده شده به شکل مربع بود و ستونی مرکزی داشت. چندین ده سفال دست نخورده و مصنوعات برنزی در غار گذاشته شد، دقیقاً همانطور که در مراسم تدفین در حدود 3300 سال پیش چیده شده بودند. این ظروف، نذورات تدفینی بودند که متوفی را همراهی می کردند و معتقد بودند که در زندگی پس از مرگ به مردگان خدمت خواهند کرد.

مقامات گفتند که قدمت این غار به دوران پادشاه رامسس دوم، “فرعون مرتبط با خروج کتاب مقدس از مصر” مربوط می شود.

ماموران آمریکایی می گویند که ثابت می کند مجسمه سر «آنتیک» مصنوع مصری 3000 ساله است.

طبق وب سایت پارک، پارک ملی پالماهیم شامل «بقایای شهر بندری باستانی یاون یام از دوره کنعانی میانه» است. مقامات گفتند که حفاری های گذشته در پارک “آب باستانی و دستگاه های کشاورزی” را کشف کرده است.

کارشناسان می گویند صدف عجیب و غریب کشف شده در سایت تاریخی بوستون متعلق به یک فرد برده شده است



منبع