فرماندار ویسکانسین خواستار توقف تمام آزادی مشروط زندانیان شد

“این یک دروغ است. من هرگز این را نگفتم.» اورز در آن زمان در پاسخ گفت. ما جنایتکاران خشن را آزاد نخواهیم کرد.»

مدیسون، ویز (AP) – تیم میشلز، نامزد جمهوری خواه فرمانداری، روز دوشنبه از تونی اورز، فرماندار ویسکانسین خواست تا تمام آزادی مشروط در این ایالت را متوقف کند، حتی اگر فرماندار نمی تواند به طور یکجانبه دستور توقف آنها را بدهد و برخی از آزادی مشروط توسط قانون اجباری شده است.

در رقابت فرمانداری سال 2018، واکر یک تبلیغ تلویزیونی پخش کرد و گفت که حمایت عمومی اوورس از کاهش جمعیت زندانیان به نصف منجر به آزادی “جنایتکارانی می شود که مرتکب تجاوز، تجاوز، سرقت و حتی آدم ربایی شده اند.”

ایورز برای ماه ها مورد انتقاد میشل و دیگران در مورد آزادی مشروط بوده است. در ماه ژوئن، جان تیت، رئیس کمیسیون آزادی مشروط ویسکانسین، یک ماه پس از آن که اورز در بحبوحه انتقادات جمهوری‌خواهان در مورد برنامه‌های آزادی مشروط برای یک قاتل محکوم، درخواستی عجولانه از تیت کرد، استعفا داد.

مایکلز در نامه خود به اورز گفت: «شما با مردم ویسکانسین در مورد محدود کردن کارت خروج از زندان خود به مجرمان غیرخشونت روراست نبودید.»

میشلز قول داده است که مطمئن شود فضای زندان کافی برای نگه داشتن مجرمان در پشت میله‌ها وجود دارد. اداره اصلاح و تربیت در 9 سپتامبر گزارش داد که 20291 زندانی در زندان هایی نگهداری می شوند که برای نگهداری 17298 نفر طراحی شده است.



منبع

آزادی مشروط به کسی که در زندان است اجازه می دهد قبل از اتمام دوران محکومیتش آزاد شود. طبق قوانین ایالتی که تاریخ آزادی اجباری را تعیین می کنند، برای برخی از مجرمان آزادی مشروط الزامی است. آزادی مشروط فقط برای مجرمانی که به حبس ابد محکوم نشده اند و قبل از 31 دسامبر 1999 مرتکب جنایت شده اند، در دسترس است.

به عنوان مثال، دولت تامی تامپسون، فرماندار سابق جمهوری خواه، بیش از 23000 آزادی مشروط را در طول 14 سال فرمانداری وی صادر کرد. تامپسون از مایکلز حمایت کرده است. به گفته کمیسیون آزادی مشروط، اسکات واکر، فرماندار سابق جمهوری خواه، طی هشت سال بیش از 650 آزادی مشروط اعطا کرد.

عفو مشروط با عفو متفاوت است، که می تواند به فردی محکوم به جنایت اعطا شود که حداقل پنج سال پیش دوران محکومیت خود را به پایان رسانده است، هیچ اتهامی معلق ندارد و در دفتر ثبت مجرمان جنسی نیست. عفو یک محکومیت را پاک یا مهر و موم نمی کند، اما برخی از حقوق را باز می گرداند، مانند داشتن اسلحه، و اغلب کار را برای فرد آسان تر می کند.

میشل و اورز در یک رقابت تنگاتنگ در میدان نبرد گره خورده اند که نظرسنجی ها نشان می دهد که تقریباً یکسان است. مایکلز که مورد تایید رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ و یکی از مالکان بزرگترین شرکت ساختمانی ایالتی است، هم به خاطر سیاست های آزادی مشروط و هم به خاطر واکنش او به اعتراضات خشونت آمیز دو سال پیش در کنوشا که پس از تیراندازی به مرد سیاهپوست جیکوب بلیک انجام شد، به او حمله کرده است. توسط یک افسر پلیس سفید پوست

در حالی که فرماندار تصمیم می گیرد که عفو به چه کسی اعطا شود، او آزادی مشروط را کنترل نمی کند. این کار توسط کمیسیون چهار نفره آزادی مشروط انجام می‌شود که طبق قانون ایالتی اختیارات مستقلی برای تعیین اینکه آیا یک زندانی پس از گذراندن بخش خاصی از محکومیت خود واجد شرایط است یا خیر، انجام می‌شود. فرماندار، رئیس کمیسیون را منصوب می‌کند که سنای ایالت تأیید می‌کند.

ایورز بیش از هر فرماندار ویسکانسین در تاریخ معاصر عفو صادر کرده است. اکثریت قریب به اتفاق بیش از 600 عفو به افرادی اعطا شده است که در جرایم سطح پایین تر و غیرخشونت آمیز محکوم شده اند.

میشلز، در کنفرانس خبری هفته گذشته در میلواکی، نگفت که تعداد صحیح آزادی مشروط باید چقدر باشد، به غیر از اینکه بیش از صفر و کمتر از کاری است که اورز انجام داده است. ایورز پس از اینکه واکر در طول هشت سال ریاست جمهوری حتی یک مورد عفو صادر نکرد شروع به عفو کرد.

میشلز اورز را به عنوان نرم‌افزاری در قبال جنایت مورد انتقاد قرار می‌دهد و دموکرات‌ها را در نامه‌ای به همدردی با «جنایت‌کاران وحشی و محکوم» متهم می‌کند. بریت کودبک، سخنگوی اورز، گفت که انجام آن‌طور که میشلز می‌خواهد غیرقانونی است و این درخواست را «شلیک ناآگاهانه برای کسب امتیاز سیاسی توسط کسی که هیچ توجه یا قدردانی به قوانین ایالت ما ندارد» خواند.

کمیسیون آزادی مشروط ویسکانسین، که مستقل از فرماندار عمل می کند، حدود 460 آزادی مشروط اختیاری را صادر کرده است که قانون آن را الزامی نکرده است، چیزی که فرمانداران جمهوری خواه و دموکرات قبل از اورز نیز به طور معمول اعطا می کردند.

میشلز نیز در نامه ای به اورس از او خواست که از صدور عفو خودداری کند.

قانون ایالتی حقی را برای آزادی مشروط در نظر گرفته است و دادگاه های ایالتی و فدرال هر دو حق آزادی مشروط زندانیان را به رسمیت شناخته اند. بنابراین اگر قرار بود آزادی مشروط در ویسکانسین همانطور که میشلز می‌خواهد متوقف شود، احتمالاً در دادگاه به چالش کشیده می‌شود.

آنا کلی، سخنگوی کمپین مایکلز، گفت که اورز می تواند با لغو انتصاب کریستوفر بلیت به عنوان رئیس کمیسیون، عملاً آزادی مشروط را متوقف کند یا از بلایت بخواهد به مدت سه ماه کناره گیری کند. میشلز آن درخواست خاص را در نامه خود مطرح نکرد.